Fantic Caballero

niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 15.6.2009 13:26

Helppohan sinne on kirjottaa noita "totuuksia".
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 15.6.2009 13:29

Aijaa, kotarissakin on 50hp takaselta ja kulkee 160, kun yhdessä ilmoituksessa oli.
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 15.6.2009 13:47

"Voimanlähteenä Yamahan uusin nelitahtinen tehdasmoottori." Tosta koneesta ei saa kyl yli 20 heppaa muuten ku isommalla pytyllä.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 15.6.2009 14:01

Miksi ei saa? 4v kansi kuitenkin.
Mahdollista se on, mutta järkeä siinä en nää kun nelari menettää ominaisuutensa.
Huollotkin tulee jo ihan järjettömiksi.
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 15.6.2009 14:06

onhan yzärissäkin 4vena kone ja siihen luvataan 21 vai 23 heppaa 180cc pytyllä ja PC:llä.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 15.6.2009 14:25

Öh? En nyt tajunnut pointtiasi. On muitakin viritys keinoja kuin kuutioiden kasvatus.
Ja fanticissa on sama kone. Yzärin malossi sarja on 170cc.
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 15.6.2009 17:37

WPWW kirjoitti:Öh? En nyt tajunnut pointtiasi. On muitakin viritys keinoja kuin kuutioiden kasvatus.
Ja fanticissa on sama kone. Yzärin malossi sarja on 170cc.


On toki, mutta kuutioiden kasvatus on usein se "tehokkain" menetelmä. Kerro miten saat tuosta +20heppaa ilman pytyn vaihtoa? okei, on se ehkä just ja just mahollista mutta sitten joudutkin huoltaa joka ajon jälkeen. :lol:
Palexd
Pyörä:
Honda CBR 600cc & Thumpstar
Liittynyt:
31.5.2006 8:13

ViestiKirjoittanut Palexd » 15.6.2009 20:35

Nokka ja kansi on nelarissa virityksen kannalta vähintään yhtä tärkeet ku sylinteri.
Hyväkuntoinen ja laadukasta tekoa oleva Thumpstar-minicrossi myytävänä halvalla, YV:tä jos kiinnostaa!
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 15.6.2009 20:46

Palexd kirjoitti:Nokka ja kansi on nelarissa virityksen kannalta vähintään yhtä tärkeet ku sylinteri.


tietenkin, eihän niitä tehoja saa tolla pytyllä ilman että kantta avartaa. ja kaasari kanssa isompi tietenkin.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 15.6.2009 21:01

DSM kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Öh? En nyt tajunnut pointtiasi. On muitakin viritys keinoja kuin kuutioiden kasvatus.
Ja fanticissa on sama kone. Yzärin malossi sarja on 170cc.


On toki, mutta kuutioiden kasvatus on usein se "tehokkain" menetelmä. Kerro miten saat tuosta +20heppaa ilman pytyn vaihtoa? okei, on se ehkä just ja just mahollista mutta sitten joudutkin huoltaa joka ajon jälkeen. :lol:


Eiköhän kisapelejä yleensäkin huolleta tiuhaan. Eihän siinä järkeä ole ja sen takia epäilenkin, että otettaisiin 20hp.
_E_Z_
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.9.2007 0:20

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 16.6.2009 3:36

DSM kirjoitti:tietenkin, eihän niitä tehoja saa tolla pytyllä ilman että kantta avartaa. ja kaasari kanssa isompi tietenkin.


Varsinaisesta lisätehosta ruvetaan puhumaan kun vielä noiden kaveriksi laittaa isommat venat ja kireämmän nokan. Jos kaasari on vaikka yli 30mm ja imuvenan halkaisija 25 milliä, venttiilin virtauspinta-ala on aivan liian pieni eikä kaasarista ole paljoakaan hyötyä. Ja virtauspinta-alasta miinustetaan vielä venanvarren paksuus. Saa sitten kuunnella booausta kun lyö kaasun pohjaan.

Olisi kyllä mielenkiintoista päästä tutkimaan tuota Caban konetta lähempää. Ja ei mennyt aikasemmin sekasin pollet ja kilowatit, ei ole 16 kilowattia enää kaukana 20 kW:sta. Ja Noissa Takegawan koneissa usein käytetään 28mm kaasareita melko pitkällä imukaulalla kun taas Caballerossa on 30mm kaasari ja vielä huomattavasti lyhyemmällä imukaulalla.

Uskokaa jo ihmiset että nelarikoneella voidaan päästä hyvinkin lähelle 2-tahdin tehoja kunhan vaan jaksaa virittää! Onhan Hondan 50cc DOHC Dream-mopelissakin about 8 heppaa, samoista tehoista puhutaan kuin tehari-Derbissä (tiedän, saa niistä enemmänkin). Luigi Tavieri-niminen heppu ajeli myös ennen muinoin Hondan 5-kannuisella nelari-125cc kisapyörällä, jossa oli 34 heppaa.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 16.6.2009 10:52

Miksi vertaat katupyörää kilpapyörään? Onhan se hienoa kun tappiin viritetystä nelarista saa melkein samat tehot kuin katukakstahdista, mutta mitä iloa siitä sitten on? Kaikki nelarin vahvuudet menetetty ja huoltovälit huomattavasti kakstahtia tiheämmät.

Piikkisissä parempi vaihtoehto on kakstahti, mikä siinä on niin vaikea tajuta? Kun siirrytään esim. 600cc pyörään niin niissä voi olla esim. neljä sylinteriä joista joku on aina työtahdissa, eikä kuolleita kierroksia tule --> kurotaan kakstahdin etua umpeen.
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 16.6.2009 13:33

Countach kirjoitti:Miksi vertaat katupyörää kilpapyörään? Onhan se hienoa kun tappiin viritetystä nelarista saa melkein samat tehot kuin katukakstahdista, mutta mitä iloa siitä sitten on? Kaikki nelarin vahvuudet menetetty ja huoltovälit huomattavasti kakstahtia tiheämmät.

Piikkisissä parempi vaihtoehto on kakstahti, mikä siinä on niin vaikea tajuta? Kun siirrytään esim. 600cc pyörään niin niissä voi olla esim. neljä sylinteriä joista joku on aina työtahdissa, eikä kuolleita kierroksia tule --> kurotaan kakstahdin etua umpeen.


miten niin kakstahti on parempi?
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 16.6.2009 13:37

Countach kirjoitti:Miksi vertaat katupyörää kilpapyörään? Onhan se hienoa kun tappiin viritetystä nelarista saa melkein samat tehot kuin katukakstahdista, mutta mitä iloa siitä sitten on? Kaikki nelarin vahvuudet menetetty ja huoltovälit huomattavasti kakstahtia tiheämmät.

Piikkisissä parempi vaihtoehto on kakstahti, mikä siinä on niin vaikea tajuta? Kun siirrytään esim. 600cc pyörään niin niissä voi olla esim. neljä sylinteriä joista joku on aina työtahdissa, eikä kuolleita kierroksia tule --> kurotaan kakstahdin etua umpeen.

Hmm, eikös tämän Fanticinki pitänyt olla ns. kisapeli ainakin joku malli?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
nieminja
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 Suzuki RGV 250
Liittynyt:
29.10.2007 18:33

ViestiKirjoittanut nieminja » 16.6.2009 13:38

Ei mikään noista malleista. Viriosat pitää tilata eriksee, ja niitä ei saa ellei aja kisaa--> suomessa ei ole luokkaa tämmösille--> ei kisapyöriä, vain paskanjauhantaa :)
http://www.motot.net/talli/osat/id57984/ CRM etujarrulevy