Derbin huolto ja ongelmat #2

Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 30.8.2014 14:46

Jaa-a, paras vaan valuttaa öljyt pihalle ja käyttää vaihteisto auki. Muuten sitä ei juurikaan voi olla varma, kun siellä voi olla yksi tai useampi aiheuttaja.
Brääm Brääm ja baanalle :D
TehSpude
Liittynyt:
8.4.2013 16:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TehSpude » 30.8.2014 16:19

Pistetääs nyt tännekin. :)
Auttakaa nyt joku että minkä takia gilera tärisee lämpimänä aivan helvetisti kierrosten laskiessa? Ei kylmänä kuitenkaan tärise. Samalla kuuluu outoa "kolinaa". Kammen laakerit vaihdettu ja kone oli muutenkin hyvässä kunnossa. Ensiöratas oli hieman huonokuntoinen jonka takia kaverilta lainasin ensiöratasta ja sama kolina ja tärinä jatkuu. Kytkintä en meinaa saada säätöihin millään. Ja ei ole sitä derbin perus tärinää jota jokainen derbi tekee. Kone on hyvin kiinni. Tasapainoakselia näissä ei taida olla?
jesse2013
Liittynyt:
4.4.2013 22:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jesse2013 » 30.8.2014 20:58

Moi osaisiko kukaan neuvoa mikä vikana gilerassa sylkee mustaa töhnää pakoputkesta ja ostin uuden tulpan hajosi 10m mikä tätä mopoo rivaa kertokaa jos tiiätte :|
samppa400
Pyörä:
Derbi drd racing-11 Yamaha neos-09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.12.2013 21:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut samppa400 » 30.8.2014 23:11

liian vahvat seokset!? onko tuorevoitelu käytössä jos on nii siellä voi olla jotain häikkää että saa liikaa öljyä tai sitten saa liikaa bensaa joten kastelee tulpan!
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Poram » 31.8.2014 0:37

Elikkäs löin kaasarin kiinni ja huomasin että ei saa bensaa ollenkaan. Bensaletkusta kuitenkin valuu bensaa heti kun ottaa sen kaasarista irti. Otin sitten kaasarin kokonaan irti ja huomasin, että jos puhaltaa siihen putkeen mihinkä bensaletku menee, niin sieltä ei mene ilma läpil. Kuinka bensa voisi mennä sieltä läpi, jos ei ilmakaan mene? Kompuralla yritin sinne puhaltaa, mutta ei se mitään auttanut. Onko tässä joku alipaine homma, joka sulkee bensansaannin vai mitäs helvettiä ?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 31.8.2014 11:02

Neulaventtiili rikki/jumissa/tukossa. Pura kaasari ja puhalla ilmaa neulaventtiilin suunnasta sinne reikää, niin mahdollinen tukos voi lähteä pois.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 31.8.2014 17:24

Hmmm, laitoin uuden männän kiinni ja laitoin pytyn kiinni niin käynnistyspoljin oli yllättävän jäykkä niin otin tulpan pois jolloin tajusin että tulppa osui mäntään, josta se jäykkyys johtui, joten onkohan haittaa että siinä männän yläosassa on pieniä ''monttuja'' ( mopoo ei ollu siis käynnistetty kertaakaan vaan polettu vaan muutamia kertoja). Ja toiseksi että mistä se johtuu että nyt se mäntä osuu siihen tulppaan ja miten saan sen korjattua?

Edit: hmmh... jostai luin että näköjään asentamisessa menny jotain vikaa? Enpä tiiä kyl mitä... iha normisti se mielestäni meni
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Poram » 31.8.2014 17:55

Shape kirjoitti:Neulaventtiili rikki/jumissa/tukossa. Pura kaasari ja puhalla ilmaa neulaventtiilin suunnasta sinne reikää, niin mahdollinen tukos voi lähteä pois.

Kuinka se neulaventtiili pitää sinne oikein laittaa ? Laitoin sen se punainenkärki ylöspäin ja omasta mielestäni sieltä meni ilma läpi, mutta mopo ei ilmeisesti saa vieläkään bensaa. Tulppa oli kyllä kastunut, mutta voi olla että oli jotain vanhaa bensaa, jota olin laittanut tulpan reiästä, minkä takia se oli märkä.
jesse2013
Liittynyt:
4.4.2013 22:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jesse2013 » 31.8.2014 20:03

Tulppa on ihan kuiva ja uusia vikoja ilmenyt sylinteri kuumenee ja kansi savutaa :eek: oireet on tuleet jäähdytys nesteen vaihdon jälkeen
probleema
Liittynyt:
3.5.2014 11:28
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut probleema » 31.8.2014 20:11

mopo vuotaa jäähytysnesteitä sinne "palotilaan" tai mikä lie koska savuttaa valakosta savua..eli pittää vaihtaa pyttyyn tiivisteet mutta tartteeko sitä pytyn alatiivistettä sitä pahvista vaihtaa koska en jaksais irrottaa pyttyä...??? ;)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut .Juho » 31.8.2014 20:35

Noniin, eli mielellään hyviä ja päteviä vastauksia perusteluiden kanssa tähän kysymykseen!

Eli kannattaako laittaa midrace/high-end Derbiin (EBS050 eli vm. rabasa):
1. 6204 C4 (x2) petilaakerit ja C4 6203 (x2) laakerit vaihteistopuolelle?
2. 6204 C4 petilaakerit + C3 vaihteistopuolelle??

Kierroksia mopo ottaa ajossa yli 14 500rpm. 6. vaihteellakin vetää oikein mallikkaasti n. 14 000-14 500rpm.. mutta päätti C3 (peti)laakerit väljistyä aika nopeasti. :D Oli pakko kokeilla sitä orkkislaakereilla, ennen kuin otan auki alakertaa..

Nyt olisin siis tilaamassa:
-Metrakitin kiertokanki, jossa 12x17x15 yläpään neulalaakeri, voiteluaukot yläpään neulalaakerille.. jne.
-SKF 6204 C4 laakerit 2kpl
-SKF 6203 C4 laakerit 2kpl TAI FAG 6203-C-TVH-C3 6203 laakerit 2kpl
-Öljystefasarja (ei tietoa valmistajasta vielä, odotan vastausta siitä yritykseltä, jolta olen tilaamassa joitain näistä osista)
-Centauron moottorin tiivistesarja (<'05)
-Uudet neulalaakerit vaihteistoon sekä lohkoihin (vaihteistopuolelle)

Onks Polinin teflon stefoilla mitään eroa tavallisiin käytännössä kulumisen suhteen?

Toistaiseksi laitan 1,5x kytkinjouset tonne, kun ei ole vielä varaa kestävämpään kytkinsettiin (Metrakit MRD).. toi vakiokytkinsetti palaa alle 10h ajamisen jälkeen. :lol: Käytän samalla noi ylimääräiset öljyt (Motorex Formula 10w40) ja sitten uuden kytkimen kaveriksi Motul 5100 15w50 öljyt.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 1.9.2014 8:36

Ainakin petilaakereiksi nimenomaan C4:set ja polymeerihäkillä olevat laakerit.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
derbidrdxtreme
Liittynyt:
16.5.2014 13:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut derbidrdxtreme » 1.9.2014 15:42

Mikäs on kun Derbin takajarru ottaa nesteiden vaihdon ja ilmauksen jälkeen vasta aivan lopussa? Saa kyllä lukkoon mutta ottaa vasta reilusti puolenvälin jälkeen. :s Johtuisiko jarrupalojen kuluneisuudesta taikka paineen "osittaisesta" puuttumisesta. Jarruneste on suositusten mukaista, muistaakseni DOT4. Nestettä on aivan säiliön yläpintaan asti. Onko liikaa?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut .Juho » 1.9.2014 18:13

@Shape Juu, kiitos vastauksesta! Eli C4/Tn9 petilaakerit.. laitan varmaankin vaihteistoon myöskin samalla välyksellä laakerit, niin ei ainakaan luulisi loppuvan välyksen kesken (kuten näissä petareissa kävi). ;)

Mut noista teflon stefoista olisi kiva saada lisätietoa..
Anders_423
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.5.2014 17:48
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Anders_423 » 1.9.2014 20:40

Mikä taas derbissä kun vaihdoin just kaasuvaijerin ja kaikki pitäis olla ihan kunossa, mutta heti kun polkasen käyntiin niin alkaa kiertää ihan hullun lailla?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista