Rajoitetulla CDI:llä kierrokset jää 9 400rpm (rajoitin X-Racesta tai Xtremestä).
Esim. Jos moposi huiput ovat nyt 70km/h, kierroksien ollessa 11 000rpm, niin rajoitetulla CDI:llä huiput jää ~59km/h.
Juxeyy kirjoitti:Miten on mahdollista että aivan uusi vertexin mäntä, neulalaakeri ja tietenkin yläpäähän tiivisteet jne.. Niin leikkasi kiinni n. 2 km jälkeen? Kaikki osat laitettiin oikein kiinni varmasti ja nesteet kiersi.. Mopo lähtee vieläkin käyntiin ja voi ajaa mutta kun otin pakoputken irti niin oli jäljet männässä ja sylinterissä..
derbinisti kirjoitti:Derbi ei lähde käyntiin polkemalla, mutta työntämällä kyllä. Jos heittää pienen lenkin, ei mopo pysy käynnissä ilman kaasua, tai tyhjäkäyntiruuvia kääntämällä, vaikka tyhjäkäynti olisi ennen ajoa säädetty tosi korkealle. On kokeiltu kolmella eri tulpalla, bensaa tulpanreiästä ja kaasaria on putsattu.
EDIT: Männänregas olikin katkennut. Voiko tämän aiheuttaa vääränkokoinen neulalaakeri, kun alkuperäinen meni hukkaan, niin hommasin hieman eri kokoisen, joka tulee pikkuisen yli kampuran "lenkistä", ja on halkaisijaltaan hieman pienempi?
notreal911 kirjoitti:Onko tietoa löytyisikö jostain DRD Pro SM malliin sopivaa 70 hampaista takaratasta. Maahantuojalla koot päättyi 65 hampaiseen...
Tuppuman kirjoitti:notreal911 kirjoitti:Onko tietoa löytyisikö jostain DRD Pro SM malliin sopivaa 70 hampaista takaratasta. Maahantuojalla koot päättyi 65 hampaiseen...
http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=32782
Google auttaa yllättävän paljon
Tuppuman kirjoitti:Juxeyy kirjoitti:Miten on mahdollista että aivan uusi vertexin mäntä, neulalaakeri ja tietenkin yläpäähän tiivisteet jne.. Niin leikkasi kiinni n. 2 km jälkeen? Kaikki osat laitettiin oikein kiinni varmasti ja nesteet kiersi.. Mopo lähtee vieläkin käyntiin ja voi ajaa mutta kun otin pakoputken irti niin oli jäljet männässä ja sylinterissä..
Ettehän vain laittanut mäntää kuivana sylinteriin? Mäntä ja sylinteri pitäisi valella 2-t öljyllä ehdottomasti ennen asentamista. Toinen että pitikö männäntapin sokkia tukkia useaan otteeseen koloihinsa, saattavat löystyä käsittelyssä jos ei kerralla mene oikeaan paikkaan ja kun kone saa kierroksia niin voivat irrota ja voit kuvitella miten käy kun sokka jää huuhtelukanavien ja männän väliin huomaa siitä jos toisella puollella on huuhtelukanavien kohdassa syvät naarmut ja männänsokka tietysti kadonnut ja nämäkin kuuleman mukaan voi saada väärin päin, mutta vielä tänäpäivänäkään en tiedä miten.. Joku fiksumpi voisi tämän minulle kertoa jos tietänee! Tai sitten yksinkertaisesti jotai moskaa on jäänyt asennettaessa, tai asennuksen jälkeen on annettu koneelle liikaa runtua. Itse suosittelen asennuksen jälkeen mopon käynnistämistä ja jättämistä tyhjäkäynnille noin vartiksi, jonka jälkeen annetaan muutaman kerran kaasua niin, että ensin näpäytetään kolme neljä kertaa puoli kaasulla jonka jälkeen kerran pohjassa, mutta ei saa huudattaa tietenkään. Sen jälkeen rennolle ajelulle ja sisäänajo.
Juxeyy kirjoitti:Vakio pytty ja pytyssä ja männässä oli A kirjain eli 39.85..
Mitenhän se on lämpännyt kun neste kyllä kiersi kun letkut lämpeni jne..