heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
entiiä onko ihan oikee palsta mut vanteisiin unohtu laakerit maalauksen ajaks ja nyt ne pitäis vaihtaa, mut laakerit ei irtoo sit millää -.- lämmitelty on kuumailmapuhaltimel ja hakattu taltoil ja vasaroil ja muutenki kohdistettu suurta väkivaltaa
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
joulupukki9 kirjoitti:Ja tosiaan sellanen ongelma on myös tuon saman derbin kanssa että samana päivänä kun tuo outo "kiinnileikkaaminen" tapahtui, iskin giannellin kiinni ja pätkii pahasti ja tuntuu röpöttävän tehopiikillä. Suutin oli 85 ja vaihdoin suuttimen kokoon 82 ja sama jatkuu, ilmaruuvia olen käännellyt suuntaan ja toiseen sekä neulaan sokkaa siirrellyt ylhäältä alas mutta pätkii vaan niin perkeleesti, kahdella eri tulpallakin kokeillut. Tuntuu siltä että mopossa olisi kierrostenrajoitin vaikka cdi boksi vaihdettu rajoittamattomaan.
Molempiin ongelmiin kuulen mielelläni neuvoja!
Säädöt voi olla pielessä tai staattorissa vikaa. Kaverilla kun staattori hajosi niin mopo vaan sammui ajossa. Toimi taas kun laittoi käyntiin, mutta viikon sisään alkoi pätkimään pahasti eikä meinannu pysyä käynnissä. Myös voi olla liikaa puristuksia koneessa, jolloin seos syttyy liian aikaisin.
heinone_ kirjoitti:entiiä onko ihan oikee palsta mut vanteisiin unohtu laakerit maalauksen ajaks ja nyt ne pitäis vaihtaa, mut laakerit ei irtoo sit millää -.- lämmitelty on kuumailmapuhaltimel ja hakattu taltoil ja vasaroil ja muutenki kohdistettu suurta väkivaltaa
Putki läpi akselin reijästä, kohdistat sen vastakkaisen laakerin reunaan ja lyöt. Kannattaa liikutella putkea eri kohtiin laakeria vasten. Silloin laakeri lähtee tasaisesti, eikä muljaa laakeripesää. Paras vaihtoehto on laakerinulosvetäjä.
derbidrdxtreme
- Liittynyt:
- 16.5.2014 13:55
Nonii eli mikäs Derbissä taas on vikana kun löysäsin hieman kytkinvivun pulttia ja kun kiristin sen kevyesti takaisin, en edes ehtiny kunnolla kiristää, vipu halkesi. Eikä siinä kaikki. Nyt kytkintappi nousee pois reiästään eikä kytkin ota lainkaan? Kytkin ei siis myöskään palauta.
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
mikäs derbissä kun lyö näin pakkasella käyntiin ja kierrättelee lämpimikseen pikkasen tai myöhemmin kun on lähteny jo ajelemaa et sammuu ihan yhtäkkiä ajon aikana tai tyhjäkäynnillä kun antaa kaasua. Lähtee käyntiin sammumisen jälkeen mutta kun on parikertaa sammunut sit on vaikee saada enää ees työntämällä käyntiin.
birdemiäs
- Pyörä:
- Derbi Senda Xrace sm 2010
- Liittynyt:
- 31.7.2014 23:56
Onkos kukaan kuullut että mopo olisi lämpöleikannut/leikannut kun ei ole käynnissä?
Tänään ajelin kouluun ihan normaalisti, mutta koulusta päästyä kone tuntui oleven ihan jumissa, kiksi ei liikkunut ja työntämälläkään ei kone lähtenyt pyörimään. Sain koneen sitten rullaamaan ja lopulta työntämällä käyntiin, tuntui röpöttävän ja ei kiertänyt alkuun ja äänikin kuulosti vähän erilaiselta. Pienen ajon jälkeen kaikki toimi hyvin. Voisiko tähän vaikuttaa tuorevoiteluöljyn vähäisyys, mutta katsoin ennen lähtöä ja oli öljyä vielä jonkun verran jäljellä, että ei ollut ihan lopussa (tämän ´´leikkaamisen´´ jälkeen pistin säiliön täyteen). Lämpöanturin johto on poikki
(uusi tulossa) joten en tiedä syttyikö valo aamulla kun menin kouluun. Seokset ovat kunnossa ja tuorevoitelu näyttäisi pelaavan, virejä ei ole mutta suutin on vaihdettu kokoon 70. Ennen toiminut hyvin.
Edit: Mopolla ajettu 7800km
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Kone voi olla mahdollisesti leikannut kouluun tullessa, mutta olet vasta lähtiessa huomannut sen. Ota putki irti ja katso pakoaukosta onko sylinterissä/männässä naarmuja tai muita jälkiä. Saattaa johtua vähäisestä öljystä, jos pumppu on imaissut ilmaa letkuihin tai letku on irronut pumpusta/kaasarista. Avaa öljypumpun koppa ja katso myös kaikki letkut että ovat täynnä öljyä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Juzo_
- Pyörä:
- Derbi DRD Pro SM '07
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 31.10.2014 22:20
Juu elikkäs itse omistan derbi drd pro sm -07. Kyseisessä romussa on semmone vika että ei lähe eikä pysy käynnisä ilman kaasua ja kaasuteltaessa pätkii ja käy aika vaivalloisesti. puskee myös paksua savua. En oo jaksanu tehä tähä asti mitää muuta ku putsannu kaasarin ja kokeillu sääjellä mutta ei oo korjannu tota ongelmaa.
Ois iha kiva saaha ratkasu toho ongelmaa ku alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppuu ton vikalaitoksen kanssa ku melkee joka kuukausi joku probleema
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Juzo_ kirjoitti:Juu elikkäs itse omistan derbi drd pro sm -07. Kyseisessä romussa on semmone vika että ei lähe eikä pysy käynnisä ilman kaasua ja kaasuteltaessa pätkii ja käy aika vaivalloisesti. puskee myös paksua savua. En oo jaksanu tehä tähä asti mitää muuta ku putsannu kaasarin ja kokeillu sääjellä mutta ei oo korjannu tota ongelmaa.
Ois iha kiva saaha ratkasu toho ongelmaa ku alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppuu ton vikalaitoksen kanssa ku melkee joka kuukausi joku probleema
Vaalea savu ( saattaa haista glygolille ) viittaa vesihöyryyn eli jäähdytyspuolen vuotoon, Sininen savu palavasta öljystä, esim. vuotava stefa. Olen havainnut pojan mopossa, että ryyppy lämpimällä koneella aiheuttaa vaikeasti määriteltävän väristä savutusta, mutta et maininnut onko käynnistysongelma kylmällä vai lämpimällä koneella vai kaikissa tilanteissa. Onko jäähdytysnestesäliössä kaikki nesteet tallessa?
Juzo_
- Pyörä:
- Derbi DRD Pro SM '07
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 31.10.2014 22:20
notreal911 kirjoitti:Juzo_ kirjoitti:Juu elikkäs itse omistan derbi drd pro sm -07. Kyseisessä romussa on semmone vika että ei lähe eikä pysy käynnisä ilman kaasua ja kaasuteltaessa pätkii ja käy aika vaivalloisesti. puskee myös paksua savua. En oo jaksanu tehä tähä asti mitää muuta ku putsannu kaasarin ja kokeillu sääjellä mutta ei oo korjannu tota ongelmaa.
Ois iha kiva saaha ratkasu toho ongelmaa ku alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppuu ton vikalaitoksen kanssa ku melkee joka kuukausi joku probleema
Vaalea savu ( saattaa haista glygolille ) viittaa vesihöyryyn eli jäähdytyspuolen vuotoon, Sininen savu palavasta öljystä, esim. vuotava stefa. Olen havainnut pojan mopossa, että ryyppy lämpimällä koneella aiheuttaa vaikeasti määriteltävän väristä savutusta, mutta et maininnut onko käynnistysongelma kylmällä vai lämpimällä koneella vai kaikissa tilanteissa. Onko jäähdytysnestesäliössä kaikki nesteet tallessa?
Joo juurikin näin vaaleaa savua puskee ja käynnistysongelma ilmenee lämpimällä koneella. jäähytysnesteet o kuitenki pysyny talles. Voiskohan tolla polttonesteellä olla vaikutusta tämän ongelman syntyyn, ku tuli laitettuu korkilline puolillee olleesee tankkii kosteutta poistamaan
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Juzo: Kovin pieneltä määrältä tuntuu tuo korkillinen jäänestoa ongelmien aiheuttajaksi. Oletko kokeillut onko ryypyn käytöllä vaikutusta lämpimällä koneella, jos ei saattaisi ryyppy olla jumiutunut päälle.
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
birdemiäs kirjoitti:Onkos kukaan kuullut että mopo olisi lämpöleikannut/leikannut kun ei ole käynnissä?
Tänään ajelin kouluun ihan normaalisti, mutta koulusta päästyä kone tuntui oleven ihan jumissa, kiksi ei liikkunut ja työntämälläkään ei kone lähtenyt pyörimään. Sain koneen sitten rullaamaan ja lopulta työntämällä käyntiin, tuntui röpöttävän ja ei kiertänyt alkuun ja äänikin kuulosti vähän erilaiselta.
Ei se voi leikata kiinni jos ei ole käynnissä. Sielä on voinu vaihde jumittua päälle tai rattaat jumittaa jos ei oo kiksistä koneessa liikettä tapahtunu. Sillä öljyn määrällä säiliössä ei ole merkitystä seoksen määrään. Aina jos säiliössä tai letkussa on öljypumpulle asti öljyä niin se syöttää sen saman määrän öljyä kaasuttimelle. Pakkas keleille voit melkein jo laittaa 75 suuttimen.
Juzo_ Aika varma kannentiiviste vika. Kannattaa käyttää sylinteri irti ja vaihtaa molemmat tiivisteet. Samalla näet vuotaako ensiörattaan stefa. Jos on ylimääräistä öljyä kampikammiossa niin se on vuotanut ja aiheuttanut ongelmia.
SaucyPenny
- Liittynyt:
- 6.7.2014 15:20
Osaisko joku kertoa miten nuo syylärin paikkausaineet toimii näin käytännössä?
http://www.motonet.fi/fi/kategoria/2226/666158/Jaahdyttimen-paikkaus--ja-puhdistusaineetEli mihin pistetään miten ja milloin yms. ja miten se toimii...
Mulla vuotaa syylarin alaosasta jostain säleikön ja pohjan välistä, korjaantuuko aineella kun en vuotoaukkoa löydä?
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Voit myös alumiini kemetillä kokeilla, itselläni kun vuoti niin sain sillä pitäväks paikkailtua
Brääm Brääm ja baanalle :D
kadfe
- Liittynyt:
- 27.3.2014 19:01
Mistä Johtuu, kun polkaisen kiksiä kuuluu nakutusta?
Lähtee hyvin käyntiin ja pystyy ajamaan.
LADEE2
- Liittynyt:
- 24.8.2014 23:31
Mikä vois olla derbissä vikana kun yhtäkkiä loppu kiertäminen. kiertää johonkin 8000-9000 mut sen jälkeen ei tapahdu mitään jos painaa kaasun pohjaan putkena siis enox ja rajottamaton cdi toimi ennen hyvin. ja huiput tippu jotai 10-15 km/h ja ajettu 11000km
sen voin heti sanoo että ei johdu suuttimen koosta on kokeiltu kaiken kokosia ja säädetty neulaa ja ilmaruuvia
ja kiertää kyllä vapaalla mutta ei enää edes 1 vaihteella
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista