DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

Jimi555
Liittynyt:
25.2.2014 23:22
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Jimi555 » 26.2.2014 17:04

miwa- kirjoitti:Johdot, etujarruvalo katkaisin..

Mistä etujarruvalo katkasin sijaitsee?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 26.2.2014 17:46

Etujarrukahvarungossa, siitä pitäs lähtee jarruletku ja sitte tuon katkaisijan johdot.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 28.2.2014 18:14

Sitte vielä muutamat kysymykset:
Millaista öljyä muut on käyttäny siellä laatikko öljynä?
Saakos takavalo olla pelkkiä kirkkaita ledejä? (en usko muttaku semmosiaki myyään vissii)
Tuleeko vakioputken ja sylinterin välille jotakin ettei se heiluis niin paljon vai onko normaalia? Esim. joku holkki?
Easyparts sivuilla oli että pitäs tulla O-rengas väliin mut eikös se sula sinne jos on kumia?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 28.2.2014 18:41

Ite oon joskus käyttäny castrol mtx ja tällähetkellä lootassa on motulin transoilia. Takavalosta en osaa muuta sanoa kun että pitää olla e-hyväksytty. Ei miulla ainakaan oo siinä putken ja pytyn välissä kuin se o-rengas ja se on kyllä ihan timmi. :eek:
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 1.3.2014 1:56

Se ois sitte Orengasta ostamaa. Eikös sen laatikko öljyn piä olla 10w - 30w?
Nizzed
Liittynyt:
27.3.2013 14:36
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Nizzed » 2.3.2014 18:14

Ei oo tullu toho toiseen ketjuun vastausta niin laitan tähän jos ny tulisi..

Mikähän voisi olla vikana, kun detsi lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti toimii normaalisti mutta kun on ajanut vähän matkaa ja kone lämmennyt niin sammuu täydellä kaasulla?

Sen jälkeen toimii ryyppy päällä 1/3 kaasulla mutta ilman ryyppyä ei edes sillä.

Kokeiltu on:
-Tulppa
-Ilmanputsari katsottu ja ei pitäisi olla tukossa.
-Kaasutin putsattu

Mopossa on porattu moric ja tehoputki ja isompi suutin.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.3.2014 12:18

Jos booaa ni isompaa suutinta vaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 3.3.2014 17:26

Ei oo.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 5.3.2014 1:32

Jos avaat kytkinkopan, niin joudut tietysti vaihtamaan tiivisteen. Tiiviisteeksi käy myös silikoni, jos et pahvitiivistettä satu löytämään, toleransseissa ei tule olemaan ongelmaa.
¿
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 5.3.2014 16:39

Ja miksköhän se pitäis vaihtaa? En ite ainakaan vaihtanu sitä ku vesipumpun vaihoin, tietty jos se tulee sieltä kymmenessä osassa irti mutta itellä se ei edes irronnu lohkosta se tiiviste. :eek:
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 6.3.2014 0:52

Pahvi, kuten muutkin tiivistemateriaalit, menettää ajan myötä elastisuuttaan. Kun koppa käytetään irti, ei vanha tiiviste välttämättä asetu samoille "urille" jolloin saattaa ilmetä vuotoja. Yleisesti kaikki moottorin ja vaihdelaatikon tiivisteet suositellaan vaihdettavaksi mikäli osia käytetään irti. Tässäkin on toki järjen käyttö sallittua, jos tiiviste on uusittu edellispäivänä ei sitä tarvitse vaihtaa jos kone seuraavana päivänä käytetään auki. Vanhakin tiiviste saataa toimia ilman ongelmia, mutta varman päälle pelaamalla eliminoidaan yksi vikakohde lisää.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 6.3.2014 23:55

Onhan noita vanhoja tiivisteitä omassakin huoltohistoriassa tullut käytettyä uudelleen monia kertoja jos rahat on sattunut olleen tiukoilla sillä hetkellä, mutta en sitä kertaakaan lähtisi suosittelemaan juuri sen takia että siitä voi ilmetä ongelmia. Tiivisteet kuitenkin tahtoo jumittua paikoilleen pitemmän ajanjakson aikana, ja näitä "isompia" huoltoja tunnutaan tekevän vain pakon edestä eikä tiivisteet ole oletettavasti 99% niissä tapauksissa uudelleenkäyttökelpoisia.
¿
Stupidio
Pyörä:
Yamaha DT50X -08
Paikkakunta:
Suomussalmi
Liittynyt:
1.9.2013 11:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Stupidio » 7.3.2014 4:58

Onko detsissä mittarin taustavalo? Jos on niin millä toimii? Piruku ei muista että onko siinä..
Osta yksi hyvä. Elä monta paskaa.
Nizzed
Liittynyt:
27.3.2013 14:36
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Nizzed » 7.3.2014 20:18

Reetuhai2 kirjoitti:Jos booaa ni isompaa suutinta vaa.

Vaihdoin 10 pykälää isomman suuttimen.
Silti sama ongelma.
Mistähän se voisi johtua :(
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 7.3.2014 22:12

Stupidio kirjoitti:Onko detsissä mittarin taustavalo? Jos on niin millä toimii? Piruku ei muista että onko siinä..

On siinä, palaa aina.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista