heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
Moro!
tommosta oisin kyselly et miten toi derbin digimittari toimii? itellä ny analoginen paska mut meinasin et oisko mahollista heittää uus johtosarja mihi sit toi digimittari?
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Mitä nyt sähkökaavioita tutkin niin näyttää menevän sähköt aikalailla samalla tavalla. Tietysti digimittariin tarvittava nopeusanturi on digitaalinen. Pienellä modauksella saattaa jopa saada samaan sähkösarjaan?
Derbin digimittari on kuitenkin suoraan sanottuna aivan täyttä paskaa. Yleensä hajoaa melkein heti, montaa yli 10 000 km ajettua mittaria en ole nähnyt. Lisäksi tuollainen akkuvirralla toimiva mittari simahtaa kun esim. sulake palaa.
Pidä suosiolla se alkuperäinen mittari, on paljon parempi ja ainakin itse pidän analogisesta koska esim. nopea vauhdin tarkistus hoituu kun vilkaisee mittaria ja näkee missä asennossa viisari suunnilleen on, eikä tarvitse alkaa "kelaamaan" auki digimittarin numeroita.
Jos digitaalisen tarviit, vaihda mittaristo esim. Koson digimittariin tai laita rinnalle joku taustavalaistu Sigma tms..
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
joku1
- Liittynyt:
- 11.12.2014 18:01
Jcloo, voitko nopeesti kertoo et miten ne sit kytketään ?
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
yks johto maihin , yks virtalukkoo , yks bensamittari johdolle ja jos siin on öljyvaloki niii sit viel yks öljyvalojohdolle,
Katso galleriani!
joku1
- Liittynyt:
- 11.12.2014 18:01
Kuin öljyvaloon ? Ja mistä se kytketään öljyvaloon?
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
öljysäiliön luona on se liitin.
Katso galleriani!
joku1
- Liittynyt:
- 11.12.2014 18:01
Kiitos!, mut miks öljyvalonjohto pitää liittää tähä ?
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
ei ole pakko mutta jos haluat niin sitten
Katso galleriani!
joku1
- Liittynyt:
- 11.12.2014 18:01
Eli ei toimi ilman sitä ?
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Aloitusviestissä pisti silmään tuo lause "ei ole vielä keksitty tapaa ohittaa CDI:n rajoitinta täydellisesti".
Onko siis keksitty joku tapa jolla rajoitin saadaan ohitettua "osittain" tms.?Rajoitettua ja rajoittamatonta boksia kyllä löytyy laatikosta mutta olisi mielenkiintoista tietää näin muuten.
Kerran nappirajoitinta testaillessa (oli rajoitettu CDI silloin kiinni) huomasin että tietyissä asetuksissa tuntui kiertävän rajoittimen ohi, johonkin 10500 rpm asti. Olen kyllä huomannut että rajoitin oikeasti rajoittaa 9400 sijaan johonkin vajaa kymppitonniin mutta tuossa oli enemmän kierroksia. En sitten tiedä kuulinko harhoja, kiekkamittari oli kyllä asiasta samaa mieltä kanssani ja se yleensä on melko tarkka.
Muilla kokemuksia?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
joku1 kirjoitti:Eli ei toimi ilman sitä ?
Niin öljyvalo ei tietenkään toimi jos et sitä kytke...
Katso galleriani!
Dörpisti
- Pyörä:
- Honda CBR 125cc
- Paikkakunta:
- Tammela
- Liittynyt:
- 29.4.2014 17:58
Moi!
Sellasta pitäs kysyä kuin, millaiset takajarrupalat Derbi DRD Racingissä (2006) on? Pitäs ne tässä vaihdella ja kattelin et pelkkä levy maksaa jo 50€ halvimmillaan, kun eikö näissä ole se 220mm jarrulevy ja Sendan ei siihen sovi koon takia. Ei tekis mieli purkaa turhaan sitä sen takia et näkee millaiset palat on, renkaiden vaihdon yhteydessä ajattelin vaihtaa.
Kiitos jo etukäteen!
Aikoinaan Derbejä oli aivan liikaa, nyt on siitäkin parannuttu :D
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Älä sitä levyä vaiha jos ei ole kulunut. Ja eiköhän oo sen verran kova menekki jarrupaloilla että nettikaupoista löytyy kaikista.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Dörpisti
- Pyörä:
- Honda CBR 125cc
- Paikkakunta:
- Tammela
- Liittynyt:
- 29.4.2014 17:58
Dioxide kirjoitti:Älä sitä levyä vaiha jos ei ole kulunut. Ja eiköhän oo sen verran kova menekki jarrupaloilla että nettikaupoista löytyy kaikista.
No palat ny metalleilla
. Ja levy alkuperänen nii on se ihan "vähän" kulunut
Aikoinaan Derbejä oli aivan liikaa, nyt on siitäkin parannuttu :D
Janppacid
- Liittynyt:
- 3.9.2008 17:47
doddii, mistähän sitä pitäs lähtee vikaa ettimään derbistä, kyseessä Senda DRD 03 vuosimallia, tässä vähän lisäinfoa;
Leovince v6 tehar,
80 suutin vakiokaasarissa, *taitaa olla vielä se 14mm?*
vakio ilmanputsari,
Tuorevoitelu mahdollisesti poistettu? *ainakin piuhat irti ja ö säiliö tyhjä*
Vikana on että ei ota kierroksia kone oikeestaan ollenkaan, ja ryyppy päällä menee vaan huonommaks, ihan kun joku "rajotin" hakkais vastaan, vaikkei tän ikäsessä pitäs vielä olla semmosta, vasta vaihdoin uuden tulpankin ja kokeilin niin sillä sama efekti.
http://tinypic.com/player.php?v=2wpt187 ... VJRFi_9RMAvideosta kuulee vähän miten se käyttäytyy, kaasu kokonaan auki asennossa. Sekä savuttaa ihan törkeen paljon vaikka seoksen pitäisi olla noin 2-2.5% tällähetkellä. Eikä ole väliä onko kylmä vai lämmin kone, tekee samanlailla. Käynnistyy kuitenkin hyvin. -- niin ja mittaristossa palava valo johtuu vaan rikkonaisesta anturista.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista