Derbin huolto ja ongelmat #2

-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -rampe- » 9.9.2013 15:36

Nniiih... Mutta koitettu 2 eri kannella ja kummallakin vuotaa samasta kohtaa. Kummatkaa ei ole kieriossa, tarkistettu katsomalla lasia vasten. Ja tää toinen kansi oli mulla kiinni ja toimi hyvin ja sit kone meni renppaa.. Pytty ja kansi oli muovipussissa ja laatikossa koko rempan ajan et mitense kansi olis siel voinu mennä jotenki rikki/vioittuu? :lol:

E: Tuli tossa huomattua että lämpöanturista puuttuu se prikka ja epäilen _VAHVASTI_ että siinä on vika :lol:
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
kankkunen24/7
Liittynyt:
30.5.2010 10:49
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kankkunen24/7 » 11.9.2013 11:48

elikkäs löytyy -02 derbi senda, jossa kylmällä koneella ajettaessa kulkee oikein nätisti, nosta keulaa ja kulkee hyvin, mutta heti kun kone rupeaa hieman lämpenemään niin väännöt ja kierrokset katoaa, ei tarvitse ajaa kun 20 min ja tuntuu ettei jaksa mennä minnekkään. flekti ei ole käytössä (virtapuoli paloi staattorilta...), mutta kärsii kädellä ottaa syyläristä kiinni, eli ei käy kovin kuumana.

derbi kerran ''leipoi'' nykyisellä pytyllä ja männällä = rupesi hyytymään ja lämpesi 2h ajon jälkeen, joten pidin tupakkatauon ja jatkoin sen jälkeen matkaa, mutten usko että siitäkään johtuu tuo ettei vedä, koska pytty ja mäntä näyttivät sen jälkeen vielä oikein hyviltä... puristukset hyvät, koko kone laitettu uusiksi n.1000km sitten ja aina viimeistään toisella polkasulla tulille

osat mitä kiinni:
mäntää koossa 42 ja jotain muistaakseni
14.5mm kaasari
malossin läpät
avarrettu imukaula
avarrettu pakokanava
96 pääsuutin
huuhtelukanavia vissiinkin ''muokattu''
rajoittamaton poksi
enoxin ''racing'' malli
14/62 välitykset

kaikki osat ei välttämättä optimoitu hyvin toisille osille, muttei pätki/röpötä yms.
huiput gps:ssään 92 (96 eri säädöillä ja hieman eri osilla, laihalla)
kylmällä koneella menee jyrkimmätkin mäet 6-vaihteella, mutta heti kun lämpenee niin pitää puottaa 4-5 vaihteelle, kun ei mene piikille asti

teksti on varmasti todella sekavaa mutta arvostaisin, jos joku kehtaa/osaa auttaa pikkusen...
sarvinen
Pyörä:
Derbi DRD xtreme 2012
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.4.2012 23:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sarvinen » 11.9.2013 17:31

Kuinka tapahtuu vesipumpun stefan vaiho derbiin?
http://reissuli.fi
Terbi7
Liittynyt:
11.9.2013 20:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Terbi7 » 11.9.2013 21:23

Tuossa oli reilut 13000 ajetteu Derbi Senda r 2000. Pitäs tehdä koneremontti niin mitä siihen kannatais vaihtaa? Ainakin mäntä ja laakerit mutta kannattaako vaihtaa kampiakselia, läpät tai muuta :lol:
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Driver7 » 11.9.2013 22:56

No jos sä laakerit vaihdat, niin samalla vaivalla myös sen kampuran vaihtaa. Kannattaa myös uusia kaikki stefat ja laakerit(?), niin ei sitten tarvi huolehtia remppaamisesta pitkiin aikoihin. Onko kampuran laakerit menossa vai miksi alat "jo" 13 tonnissa remppaamaan alakertaa?
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -rampe- » 12.9.2013 0:37

Terbi7 kirjoitti:Tuossa oli reilut 13000 ajetteu Derbi Senda r 2000. Pitäs tehdä koneremontti niin mitä siihen kannatais vaihtaa? Ainakin mäntä ja laakerit mutta kannattaako vaihtaa kampiakselia, läpät tai muuta :lol:

Eiköhän pelkkä männän ja yläpään tiivisteiden vaihto riitä ;)
Ittel kesti Derbin alakerta sen 30 000km. Sinä aikana vaihdeltu vaan öljyjä ja pari mäntää. Sitku innostuin virittämää 'vähän' lisää nii meni melkei heti kiertokangen laakeri :lol:
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Terbi7
Liittynyt:
11.9.2013 20:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Terbi7 » 12.9.2013 7:56

Mietin vaan koska ajaessa yli 40 niin kuuluu semmonen korkea ulina niin eikö se tarkota että laakerit on kulunut? :s
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 12.9.2013 8:25

Hui saakeli älä pelottele!

Moposta kuuluu aika monenmoista ääntä, ja ittelläni kuulunut aina, siitä asti kun mopon sain (silloin mittarissa 8tkm) jonkin näköistä ulinaa. Tietyllä kierrosalueella aina kuuluu myös hämmentävä ääni, joka muistuttaa kovasti nykyistä puhelimeni soittoääntä niin välillä hämää.

Ei tarttee ihan pienestä säihkädellä :) Itse kun sain mopon niin pelkäsin niin perhanasti edes koskea siihen etten hajota, mutta näin pari vuotta mopoilua harrastaneena täytyy sanoa että aika kovaa väärinkäyttöä ja pahoinpitelyä saa antaa ennenkun se rupee siitä kärsimään.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Terbi7
Liittynyt:
11.9.2013 20:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Terbi7 » 12.9.2013 8:35

Pitää vaan vaihtaa mäntä ja tiiviste. :D kiitos vastauksista! :lol:
dee07tee
Liittynyt:
9.9.2011 23:05
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut dee07tee » 12.9.2013 18:53

Mikä voisi olla vikana derbissä, laitoin alakauttasen kiinni ja toimi hyvin ja illalla jätin mopon parkkikselle kun käytiin mäkkärissä, siinä välissä sato vähäsen ja sitten ei lähteny enää ku vaan työntämällä käyntiin ja pienen ajon jälkeen äänet koveni yhtäkkiä. Sitten tänään aamulla koitin taas työntää käyntiin niin putkesta tuli kaaressa varmaan puol litraa bensaa, ja jäähdytinnestesäiliö pamahti samalla. Kyseessä siis drd pro SM 06 ajettu 23tkm mutta kuitenkin huollettu
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut heka96 » 12.9.2013 21:50

Kertokaapas joku joka tietää

dellorton 17.5mm kaasari

siinä ne putkistot pitääkö kaikkien olla auki, vai silleen että pytyn puoleinen putki on yhdistetty viereiseen putkeen muovisella putkella. ja loput 2 auki

uunituore kaasari suoraan paketista ei edes hörähdä

tulppa kastuu elijonkin sortin bensavirta siitä kulkee
[SuiZamiÄs]
Pyörä:
Husq sm 131
Liittynyt:
6.12.2011 10:19
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut [SuiZamiÄs] » 13.9.2013 13:22

Tartteeko talveksi vaihtaa mitää "jäykempiä" vaihteisto-öljyjä tms. Tai tulppaa eri lämpöarvolla yms? Eli mitä muuta kannattaa mopoon laittaa kuin nastarenkaat talvea varten?
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Driver7 » 13.9.2013 15:39

Eikös se niin mene, että talvella suositellaan mielummin löysempiä öljyjä?
joonw900
Liittynyt:
1.4.2013 18:40
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut joonw900 » 14.9.2013 14:53

Voisko joku antaa hieman apua etuiskareiden stefojen vaihtoon. Kyseessä on Drd Pro 2010 ja Paiolin usd keula.
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -rampe- » 14.9.2013 16:15

[SuiZamiÄs] kirjoitti:Tartteeko talveksi vaihtaa mitää "jäykempiä" vaihteisto-öljyjä tms. Tai tulppaa eri lämpöarvolla yms? Eli mitä muuta kannattaa mopoon laittaa kuin nastarenkaat talvea varten?

Itel oli hieman isompi suutin, 9 lämpöarvo tulppa ja tais olla 15-40 tai 15-30 öljyt ja hyvin toimi. Aamusin ja koulun jälkee ilman ryyppyy viimestää 3 polkasul käyntii. Tietty nastarenkaat oli ;)
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista