Tunturi Hopper

[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 18.3.2012 21:18

hopperman kirjoitti:kylmänä ne röpöttää kaikki....
itse tänäaamuna ajoin kouluun hopperilla, 3km päässä tehot loppu ja röpöttija booas satunnaisesti, pistin ryyppyä ja toimi hetken sitte se sammus ja aloin ihmetteleen että mikäs ny taas... otin tulpanhatun irti ja takas kii ja hyvi toimi :lol:

ja sunki kannattas lähtee siitä tulpanhatusta ja tulpan johosta, ja männässä on reikä ja se aukaisee tien kampikammioon vasta sitten kun mäntä on sulkenut huuhtelukanavat :roll:

Juu mut toi röpöttää aina... nyt aukaistiin imupuolelta rungosta ilmaa saavaks vähän enemmän ja vaihdettiin 56 suutin 60 suuttimeen ja 14 eturatas (13 ennen) ja alko kulkeen ja kiertään hyvin ja kulki sen 50-55 ehkä enemmän, mutta korkeilla kierroksilla kyllä silti röpöttää.. Lyötiin Pv Luhaon modattu putki kiinni ni kiersi viellä enemmän ja otti jo piikkiä kun paisarikin kerta löytyi mutta ei röpöttänyt.
Nyt Hopperin kone pöydällä, koska alkoi stefat vuotamaan ja tilaukseen tulossa kaikki stefat, sekä laakerit ja muut tiivisteet uusiks ja joko Airin pytty tai viilataan tuo Hopperin pytty. Kone saatiin tänään melkein kokonaan auki ja ensiviikolla pitäisi jo olla jos kiireiltä keritään...

Minkälaiset mahdollisuudet muuten hopperista on viilata noita imu- sekä pakokanavia pytyn päästä, että onko joku sellainen pinnoite, että ei voi avartaa sitä pytyn putkea, missä mäntä liikkuu?? (ei muista nyt nimeä kun kiire -.-)
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut vizu » 18.3.2012 21:43

Kyllä sitä pystyy viilaamaa mut pitää olla varovainen että ei lohkee. Ton airin pytyn kaa kannattaa tehä sillai et korottaa sitä ala tiivistepinnasta sille et kaikki aukot aukee kunnol ja ottaa ylä tiivistepinnasta sen verran sit pois. Siis jos ne aukot ei oikee aukee kokonaa.
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 18.3.2012 22:08

juu mut siis kyllä ne aukee ihan hyvin mut ne on niin pienen oloiset että niitä suurentamalla sais hyödyn hyvin irti. ajattelin tehdä pyttyyn:

Pakoaukon viilaaminen kevyesti, "männän päästä" enemmän
Imuaukon viilaaminen isommaksi joka suunnalta
Männän "ikkunaa" soikeammaksi eli reiästä pystyovaalin muotoinen ja hieman leveämpi.
männän "kyljistä" helmoja 1-2 milliä leveämmäksi
huuhtelukanavia sileämmäksi
läpän rajoittimia vähän aukipäin
pytyn tiivistepinnasta 0.5-1 milliä pois sorvaamalla

Mutta mitä tuo valurauta pytty tykkää jos viilaa huuhtelukanavien mustan maalin pois, mahtaako ruostua? tiiviissä käytössä tuskin niin paljoa? ja kun ulkona ei kerta joudu olemaan..

Sitten kävi mielessä että jos tuota hopperin konetta Stroukkais, elikkäs pidentäis iskua vaikkapa Derbin kiertokangella kun näyttää kerta olevan vahvempi ja löytyisi ylimääräisenä ja menevän suurinpiirtein kiinni mutta pituus taitaa olla aika paljon pidempi ja usealla tiivisteellä ei saa tarpeeksi paljoa nostettua pyttyä/kantta, mutta käväisipä mielessä :) vai löytyykö joltain ideoita jolla sais jopa 25milliä nostettua pyttyä? ehkä enemmänkin.
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut vizu » 18.3.2012 23:04

[leipuri] kirjoitti:Mutta mitä tuo valurauta pytty tykkää jos viilaa huuhtelukanavien mustan maalin pois, mahtaako ruostua? tiiviissä käytössä tuskin niin paljoa? ja kun ulkona ei kerta joudu olemaan.

Eihä ne pääse mitenkää ruostumaa jos se sulla on koneessa kiinni vai ajattelitko laittaa kampikammioo vettä? :lol:
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 19.3.2012 10:09

kyllä sinne kosteus voi yllättää ihan yhtä hyvin esim. kondensaationesteenä kun koneen sammuttaa.
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
TEHO_MOPO
Liittynyt:
14.3.2012 17:17
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut TEHO_MOPO » 19.3.2012 16:17

Ootteko vaihtanu läppiä hopperiin miten? Mulla ne on niitattu läppärunkoon ja ei jaksais ostaa uutta läppärunkoo!
Miten kannattaa sytytys säätää?? Ei oo varmaa ihan kohillaa...
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut vizu » 19.3.2012 16:47

[leipuri] kirjoitti:kyllä sinne kosteus voi yllättää ihan yhtä hyvin esim. kondensaationesteenä kun koneen sammuttaa.

Nii mutta ei se siellä kerkee ruostua jos ei seiso kauaa käyttämättömänä.

Eiks ne läpät saa vaihettuu sille et poraat ne niitit pois ja vaihat uudet, laitat uudet niitit jos ei ruuveil saa.
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 19.3.2012 18:57

niitit poraamalla justiinsa ja vaikka tehdä kierteet ja laittaa ruuveilla tms. kiinni (helpompi löytää kuin niittejä), mutta joko lyhyet ruuvit tai sitten hiot niitä ruuveja sillein, ettei se vaikeuta polttoaine seoksen kulkua.

ja no taustalevyä säädetään niin, että otat magneeton irti ja siellä alla on taustalevy, joten löysäät ne pari taustalevyn kiinnitysruuvia.

Sen jälkeen saat säädettyä sytytystä, elikkäs vastapäivään käännettäessä sytytys myöhäistyy ja myötäpäivään (kellon suuntaan) sytytys muuttuu aikasemmalle, sillä magneetto pyörii vastapäivään.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 19.3.2012 22:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
larppa2
Pyörä:
hopper tunturi
Liittynyt:
30.3.2011 19:55
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut larppa2 » 20.3.2012 0:19

Onko jollain kokemusta rajottimesta hopperiin. Onkohan edes mahdollista saada jotain kierroksiin vaikuttavaa rajoitinta hopperii. Ajattelin vaan ku cdi kyllä mopossa on!
TEHO_MOPO
Liittynyt:
14.3.2012 17:17
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut TEHO_MOPO » 21.3.2012 19:42

Kiitoksia! Pitää yrittää saada hopperi pikkuhiljaa kuntoon 8)
Kyllä minun mielestä hopperiin saa rajoittimen.. Googlesta löytyy :nörtti:
larppa2
Pyörä:
hopper tunturi
Liittynyt:
30.3.2011 19:55
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut larppa2 » 22.3.2012 15:59

Kiitos paljon ite en tota oo huomannu :nolo:
repletefern
Liittynyt:
21.11.2011 22:26
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut repletefern » 22.3.2012 21:51

Mikäköhän nyt hopperissa vikana kun uusi pytty ja mäntä asennettu ja kilometrin ehdin ajaa aivan normaalisti. Sitten seuraavana kertana kun käynnistin, niin käynnistyy hyvin ilman ongelmia mutta ei anna kierroksia. Pysyy kyllä käynnissä kaasulla mutta kierroksia ei tule. Kiristin pytynkannen ja tarkistin tiivisteen ettei vuotoakaan pitäisi olla..
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut vizu » 23.3.2012 16:09

Kaasari säädöissä? onko mäntä oikeinpäin eli se reikä imu pulella?
TEHO_MOPO
Liittynyt:
14.3.2012 17:17
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut TEHO_MOPO » 23.3.2012 16:56

Nyt on läpät vaihdettu!!! :) :) :) Porattiin niitit pois ja tehtiin kierteet... Sitten Malossin ohuet läpät kiinni!
Viel pitäis tehariin tehä uus alkukäyrä... Ehdotuksia? Aattelin alakauttasta ja 28mm putkee. :eek:

Mulla ei hopperi ottanu kierroksii joskus koska magneeton kiila oli menny hajalle... :(
JannuPekka
Pyörä:
Hopper
Liittynyt:
31.7.2010 14:39
Re: Tunturi Hopper

ViestiKirjoittanut JannuPekka » 30.3.2012 19:35

Menneekö toi aguan gianelli suoraan hopperiin ettei tarvihe ruveta taivuttelemaan? Meneekö ihan vakio pakoputkentiivisteellä ettei rupee vuotamaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista