DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Killutin96
Liittynyt:
21.9.2013 19:26
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Killutin96 » 28.9.2013 0:45

Mikä dt:ssä on taas kun rupee tärisee koko mopo kun antaa kunnolla kaasua?
valtsu_-
Liittynyt:
5.4.2013 17:12
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut valtsu_- » 28.9.2013 12:08

Vaihteet jotenkin pätkii. Kun lasken vaihdetta tai lisään niin alkaa pätkimään. Vapaa käynnillä ei pätki
JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JKaitala » 30.9.2013 18:09

Auttakaa!! 2004 vuoden x-limitissä ei kipinää! Vaihdettiin rajoittamaton cdi/puola mötti siihen ja ei auttanut. tulppa on kunnossa. valot syttyy, kun polkasee. Eli missähän se ongelma on?!! :x Kävi mielessä, että olisko virtalukko rikki, mutta ei kai sillon pitäis valojen syttyy? Vai? ei oo kokeiltu ohittaa virtalukkoa. Kysäsen nyt täältä, mutta jos ei tuu vikaa selville nii menee ens syksyllä viimestään korjaamoon. Kannen tiiviste vuotaa vähän. sehän ei vaikuta kipinään. AUTTAKAA KIITOS!!! ;)
Detsoni80
Liittynyt:
27.3.2012 21:14
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsoni80 » 30.9.2013 18:26

.
Viimeksi muokannut Detsoni80 päivämäärä 21.7.2014 0:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Mippe
Liittynyt:
30.9.2013 17:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mippe » 30.9.2013 21:00

Yamaha dt 50 r -07

Tarvis lisää kiihtyvyyttä kun kiihtyy niin laiskasti 12/65 väleillä, kun on jouduttu kuristamaan niin paljon ettei kulje liikaa. moric porattu, onnistuuko tämän korjaaminen kun yhdistää johdon päät taas yhteen? Rajoittaako moric 55km/h vai rajoittaako vain kierroksia? eli jos sais moricin toimiin niin vois ottaa kurit jolloin kiihtyisi, vai?

Ja toinen ropleema että vilkut eivät vilku säännöllisesti vaan välillä palavat esim- 2 sec ja sitten vilkkuvat taas nopeasti ja kohta taas palavat nje. olisiko vilkun rele rikki?
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 1.10.2013 15:41

Tai sitten laitat 10-70 välit ja pidät moricin porattuna ja jos menee gepsiin liika ilman kuria niin poraile vähäsen sitä suuremmaksi niin pitäisi alkaa kiihtymään :)
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 1.10.2013 20:36

10/70?! :lol: Noilla väleillä voi jättää kolme ekaa vaihdetta kokonaa pois käytöstä. :D

Suosittelen tekemään niin että myyt ton poratun moriccis ja ostat poraamattoman tilalle (käytettynä tietenkin). Sen jälkeen kuri kokonaan pois ja sit voitkin kikkailla välien kanssa miten tykkäät. (Vakioväleillä ei ainakaan pitäisi mennä yli verorajan) Tällain saat mukavasti kiihtyvyyttä ja vääntöä ilman että huiput kasvavat liikaa. :)

Moric siis rajottaa kierroksia alkaen 8000 ja päästää läpi ilman kuria johonkin 9000-10000 asti. (Riippuu ihan väleistä) ;)
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 1.10.2013 23:22

vakioväleillä enduron (11-62) moric ei rajoita sillain , että mennään alle 65. Parhaimmillaan menty 70+, ja tehoputken ja rajoittimen kanssa 82, ja ilman rajoitinta 82. :lol:
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 1.10.2013 23:34

No on kyllä ihme tehohelvetti.. Entine dt meni 11/58 väleillä, tyhjällä putkella moriccia vasten mittariin 65. Nykyne kulkee gepsiin tasan 70 ja mittariin 78 kurittomalla putkella, poratulla moricilla ja vakioväleillä. Ja jos nyt oikein muistan niin kaverin dt kulki kurittomalla putkella ja vakioväleillä moriccia vasten mittariin reilu 60. :D

On vissiin vähän mopokohtasta kuinka kovin se moric pistää hanttiin, mutta ite en ole koskaan yli verorajan päässy rajotetulla moricilla. :)
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 3.10.2013 17:44

Itellä vähän liian montaki kertaa.. Se tunnekun juuri pessyt mopon ja lähet ajamaan ja moric ottaakin kiinni ennekuin TK saa edes piikin :lol:
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 3.10.2013 22:51

Itsellä se sitten aina hyppäsi "kokonaan" rajoittimen yli ja sit mentii :) Mutta nykyään porattu boksi.
Tinzi1
Pyörä:
Yamaha DT50r 2010
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
4.10.2013 17:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tinzi1 » 4.10.2013 17:36

Kertokaas tietäväiset, että mihin solenoidin (kaasuttimen edessä oleva mötikkä, joka on pultattu kiinni ja jonka yläosasta lähtee johto, joka on menny poikki minulla ja moottorin vikavalo palaa :D) toinen letku menee, kun toinen menee kaasariin niin mihin se toinen letku menee. T. 2010 Yamaha Dt 50r
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 4.10.2013 18:06

ei mihinkään tietääkseni ottaa ilmaa sitä kautta?
Tinzi1
Pyörä:
Yamaha DT50r 2010
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
4.10.2013 17:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tinzi1 » 4.10.2013 18:14

Ajattelin itse samaa, mutta halusin varmistaa :D
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 4.10.2013 18:36

Menee penkin alle ja otttaa ilmaa sieltä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista