Derbin sähköt

jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut jukke96 » 10.9.2012 22:35

Ookko ilmanputsarin ja kaasarin jo putsannu? :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Rotom
Pyörä:
-13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
15.8.2011 20:06
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Rotom » 10.9.2012 22:58

Juu, kaikki on katsottu, n. 1200km ajettu sylinterisarja kiinni, ja silloin katoin, huolsin, putsasin kaiken mitä pysty. Myöskin uuden CDI:n, tulpanjohdon, -hatun, iskin kiinni. Nyt vaan harmittaa, kun nyt jo rupes oikuttelemaan :lol:
-latza-
Pyörä:
Derbi drd racing sm 07
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
6.9.2011 20:27
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut -latza- » 12.9.2012 15:02

-latza- kirjoitti:Itellä olis sellanen ongelma että drrbin digitaalimittari ei toimi.
mittariin tulee valo ja kuviot näkyviin n.1s kun ottaa mittarin johdon irti ja laittaa takaisin paikoilleen, sillä ei ole merkitystä onko virrat käännetty virtalukosta on tai off asentoon.
Pitkienvalojen merkkivalo palaa silloin kun pitäisikin ja vilkkujen merkkivalo palaa vain sillointällöin kun on vilkku päällä. Miettisin että voisiko sielä olla joku singnaali piuha poikki/ottaa runkoon kiinni jostain virtalukon ja mittariston väliltä? Jos näin voisi olla niin osaisiko joku kertoa millainen se johto voisi olla kun en haluaisi kaikkia piuhoja ruveta yksitellen käymään läpi. :|
Kiitos jo etukäteen.


saiskos tähän vastauksia vai eikö kukaan tiedä?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Kville » 12.9.2012 15:16

Tsekkaa se sulake akun + johdosta akun läheltä. Se on semmosessa laatikossa
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
-latza-
Pyörä:
Derbi drd racing sm 07
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
6.9.2011 20:27
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut -latza- » 12.9.2012 21:36

Tuskin on sulake koska takavalo ja vilkut toimivat vaikka mopo ei olisikaan käynnissä.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut juvee_ » 12.9.2012 22:01

Kenelläkkää ollu samaa vikaa että virtalukosta ei pyörä sammu mutta valot kyllä sammuvat, eli mikähän johto on poikki? Paljoo jaksais tota ruveta remppailemaan parkkipaikalla :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Kville » 12.9.2012 22:20

NO niin oisit hetisanonu että se ei sammukkaan virtalukosta. Sulla on virtalukon pohja paskana koska mulla teki xreissi samaa ja vaihoin virtalukon niin johan toimii.
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
-latza-
Pyörä:
Derbi drd racing sm 07
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
6.9.2011 20:27
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut -latza- » 12.9.2012 23:05

Jos _kville_ meinasit mulle vastata niin se oli _juvee_ kenellä ei sammunu virtalukosta :D
Rotom
Pyörä:
-13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
15.8.2011 20:06
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Rotom » 12.9.2012 23:49

Ez3 kirjoitti:Sanokaas onkos staattori sökönä, kun arvot pitäis olla nämä http://www.motelek.net/andere/kokusan_12v85w.png ,mutta arvoiksi tuli Vihr. 380 Pun 117,5 (joka siis on oikein) ja kelt. 0.03-0.04. Ja mittasin sillain et oli 10cm johtoa jäljellä, kun eikös se vaikuta, että kuinka pitkä johto/kuinka suuren vastuksen se luo? :|

Tosiaan mopon ongelmana on surkuhupaisan huono käynnistyminen :lol: ei paikallaan kierrä vapaalla loppuun asti, vaan pätkii kuin huono rajoitin, mutta ajossa kiertää miltei loppuun(korkealta hävinny joku 0,5t rpm), ja kylmänä saa tapella kauan, että rupee käymään tyhjäkäyntiä, kun ei pysy käynnissä Ja sellanen vielä, että pitäisit tasakaasulla, niin vain nykii.

(Samoilla kaasarin säädöillä ajettu 5v, ja toiminu moitteetta, ennen ku rupesi ajossa takkuilemaan. Ilmeni kun ajoin töistä pitkää päykää nii rupesi vaan pätkimään. Ja tulppia on vaiheltu, ja kokeiltu) Pyörä siis vm 05 Gilera SMT, elikä vastaa Xtremeä.


Juu eli tähän autto se uus staattori. Nyt toimii kun teinipojan unelma, ja lähtee laakista vaikka kädellä painamalla :lol:
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Kville » 13.9.2012 9:10

OHO :) katoin vaan että sama tyyppi. Mutta sulla voi olla kans virtalukon pohja sökönä että se päästää sieltä virran aina läpi :)
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
-latza-
Pyörä:
Derbi drd racing sm 07
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
6.9.2011 20:27
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut -latza- » 13.9.2012 17:55

Jos se pohja on sökönä niin voiko se vaikuttaa siihen että avain heiluu melkorunsaasti siinä ja se joskus on vähän kankeampi kääntää?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Kville » 13.9.2012 18:13

Voi. Tuossa se avain heilu ihan helvetisti ja joskus ois pitäny putkipiheillä vääntää virrat päälle :)
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Murska » 13.9.2012 18:34

Murska Arska kirjoitti:
Derton kirjoitti:Oma kysymys, että misäköhän vikana kun etuvalo palaa himmeästi vaikka kierrokset tapissa ja takavalo ei pala ollenkaa.


Sama vika tuli pojan Derbiin viime viikolla. Sen verran kerkesin vilasta että polttimolle ei tule kuin 2.6 volttia kierroksilla ja mittausten mukaan joku on oikosulussa. Lataussäädin toimii ja kierroksilla akun jänniten 13.2 volttia. Onko muuta vaihtoehtoa kun purkaa tankki/katteet pois ja alkaa käymään piuhoja läpi yksitellen? Vai onko joku vakiopaikka mistä vika löytyy?


Itselleni vastaten, jännitteensäädin rikki. Muutamassa johdossa eriste hankautunut rikki ja ne tuli samalla korjattua, voi olla syynä säätimen rikkoontumiseen.
henggah1
Liittynyt:
14.9.2012 21:12
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut henggah1 » 14.9.2012 21:19

Terve!

Mitenkäs derbeissä toimii bensa ja öljyvalojen anturit?
Veljen mopoon piti ledeistä tehdä varoitus yms. valot, ja kaikki muut valot toimii paitsi bensa ja öljy... kyseiset valot palavat koko ajan kun laittaa virrat päälle... johdot pitäisi olla oikeat, sillä ne on sähkökuvista katsottu.... Mittariston alle (jota mopossa ei ole, vaan johdot on vedetty ennen liitintä poikki) tulee 2x sinivalkoinen ja 2x sinumusta johto, eli bensa (sinivalk.) ja öljy(sinimust.) johdot.... toiseen johdoista tulee virtojen päällelaittamisen jälkeen hetkenaikaa maa eli virtakynän valo syttyy ja sammuu hetkenpäästä... toiseen johtoon tulee maa jos anturin johdot yhdistää...

Osaako kukaan kertoa miten vakio mittarissa nämä johdot on kytketty?
Mitenkäs se valojen ohjainboksi sitte toimii?
döööbi
Pyörä:
Derbi DRD Pro -07
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
7.7.2009 18:50
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut döööbi » 16.9.2012 13:53

DRD Pro -07 olis mopona, sähköt ei toimi sitte ollenkaan.. Eli kun ajaa tasaista vauhtia, mittarin nopeus vaeltelee 1 ja 199 välillä miten sattuu ja kaikki merkkivalot (paitsi vilkun merkkivalo) palaa kokoajan heti liikkeelle lähdöstä alkaen, pitkien merkkivalo tosin vain himmeästi.. Ennen on tehnyt tuon mittarin vilisemisen vain silloin kun laittoi vilkun päälle, nyt siis kokoajan. SULAKE ON EHJÄ JA AKKU KUNNOSSA. Sähköstarttikaan ei ole toiminut pariin vuoteen, joten sekin olisi kiva saaja kuntoon ennen myymistä.

Mistä kannattaisi rueta etsimään vikaa? Olen yrittänyt etupäästä rueta etsimään vikaa johdoissa (eli siis maski, tankki ja syyläri irti ja rupesin tutkimaan kaikki johdot, mutta se on toivotonta kun on niin v***sti niitä ohuita johtoja.) Parissa kohdassa johtonippua suojaava ohut kumi"letku" on kevyesti halki, mutta sen verran mitä johtoja näkee niin niissä ei näy minkäänlaisia vaurioita siinä kohdassa, eikä lähellä liittimiäkään missä ovat paljaana.

Jos (ja kun) vikaa ei löydy ellei pura koko paskaa atomeiksi, niin paljonko maksaisi uudet sähköt? ja mistä saisi?
Tympäsee koko ruoska, pitäis vielä pari kuukautta pärjätä sillä, mutta rikkinäisenä ei viitsi myydä kun muuten hyväkuntoinen. :lol:

Kiitos jo etukäteen. ;)
Niin käy joskus

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista