420
- Pyörä:
- Gilera SMT 2010 | -07 Ankka
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 9.5.2015 1:14
Kieski kirjoitti:420 kirjoitti:Onkos sulla mitä virejä vai onko ihan vakio? Jos on vakio, niin sulla on aivan liian iso suutin. Kannataa ostaa 80-102 suutinsarja ja kokeilla eka 90 suutinta ja siitä sitten alat laskemaan aina 5 numeroa pienempään,
Putkessa ei ole mitään kuristuksia tai hukkaputkia, muuten pitäs olla vakio. Tyhjäkäyntisuutin näytti olevan 50, onko tuohon tarvetta koskea?
Jos tuo putki on kuriton niin sitten suosittelen kokeilemaan suuttimia 90 ylöspäin(itsellä oli 96 suutin kurillisen enoxin kanssa). Tyhjäkäyntisuutinta ei tarvii vaihtaa, ellet saa mopoa käymään tyhjäkäyntiä.
Gilera SMT[73cc Räkäsali leveemmällä pakoaukolla, Giannelli, 21mm PHBG Lortto, Malossi VL15 Läppärunko, Avarrettu imukaula, 13-52 Välit]
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
En tiiä onko tää paras topicci tälle aiheelle mut onkos täällä kukaan purkanut derbin takaiskaria? Itellä lojuu tuolla nurkissa yks minkä on vanha omistaja kasannut väärin ja haluaisin korjata sen. Iteltä löytyy motonetin 20e jousipuristimet mutta ne on liian isot mopon jousen puristukseen
Millähän tota sais kasaan sen verran että pääsis purkamaan?
Kieski
- Liittynyt:
- 27.3.2016 17:43
420 kirjoitti:Jos tuo putki on kuriton niin sitten suosittelen kokeilemaan suuttimia 90 ylöspäin(itsellä oli 96 suutin kurillisen enoxin kanssa). Tyhjäkäyntisuutinta ei tarvii vaihtaa, ellet saa mopoa käymään tyhjäkäyntiä.
Ei taida röpötys helpottaa, jos vielä tuosta 92:sta isompaa suutinta laittaa...?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 16.4.2016 17:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lyhennetty lainausta.
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
jos röpöttää niin pienempää ihmeessä
säätäjä2
- Liittynyt:
- 26.8.2014 12:57
Mitä ainetta nuo Derbin puolavanteet on? (DRD XTREME) 2011 vm. Että voiko hioda maalit pois ilman että ruostuu?
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Eiköhän ne alumiiniseosta ole, ei nyt ainakaan mitään ruostuvaa voi olla, koska painasivatkin silloin ihan älyttömiä.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Onko porukka ottanut tuosta derbin vakio ilmanputsarin kotelosta "hapetussysteemin" letkua pois? Jos on ni millä tuo letkun aukko olisi helpoin tukkia? Tuo letku pyörii vaan tiellä tossa kun tehari on kiinni ni tekisi mieli repiä se pois, mutta pitäisi keksiä millä tuon reiän saa tukittu niin että kestäisikin jonkun aikaa? Jollain mustalla jesarilla varmaan helpoin, mutta tuskin kestää paikallaan kovin kauaa.
NahkisFin
- Liittynyt:
- 9.8.2015 14:30
Mitkä nuo käynnistys polkimen boorit ovat? Ja jos ne on hajonnut niin onko helppo vaihtaa. Derbi sendasta kyse
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
En ole ihan varma ymmärsinkö kysymyksesi oikein, mutta boorit ovat siis ne akselin suuntaiset urat jotka mahdollistavat polkimen ja sen akselin liitoksen pitävyyden. Eli kun katsot mopoa sivusta, huomaat että kiksin juuressa oleva akseli ei ole pyöreä vaan uritettu.
NahkisFin
- Liittynyt:
- 9.8.2015 14:30
Mutta jos ne on mennyt niin mitenkä ne sitten korjataan. Vai pitääkö ostaa uus käynnistys akseli
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Käynnistysakselin urituksen korjaus on käytännössä mahdotonta jos ne ovat menneet, tai tietysti riippuu käytettävissä olevista työkaluista / koneista sekä viottumisen laadusta. Helpoin tapa korjata on porata läpireikä ja laittaa polkimen kiinnityspultin kaveriksi läpipultti joka menee polkimen ja akselin läpi. Reikä on syytä reunoistaan viimeistellä hyvin, ettei seuraavan koneen avauksen / kasauksen yhteydessä riko akselin stefaa.
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Tuokin on tapa mikä toimii, mutta mielestäni oli hankalampi tehdä kuin normaalisti korjaamalla eli vaihtamalla akseli.
Kannattaa hommata uuden akselin kanssa uusi poljin tai katsoa että siinä on boorit kunnossa ettei pyöristä uudrn akselin booreja.
Vaihtohan onnistuu niin että valuttaa nesteet ja öljyt pois, sen jälkeen avaa kytkin kopan, sitten näkyvissä on akseli ja sen paikoillaan pitävä jousi, sen kampeaa pois ja akseli tulee ulos. Purat vain vanhan akselin ja muistelet mikä osa menee minnekkin ja laitat ne kiinni uuteen akseliin. Sen jälkeen vain pitää katsoa oikea kohta missä akseli menee pohjaan asti, sitten kammeta jousi takaisin paikoilleen, kytkinkoppa kiinni, nesteet ja öljyt sisään ja menoks. Hyvän videon mistä näkee akselin takaisin laiton asennon löytää kun kirjoitat vain juutuupiin "derbi senda kickstart assembly" siinä pari etelän miestä näyttää lyhyesti miten homma sujuu.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Olen Jege24:n kanssa samaa mieltä, että viottunut osa kannattaa vaihtaa uuteen tai ainakin ehjään ja tekisin juuri kuin hän tuossa ohjeistaa. Mutta auttaako tämä tieto NahkisFinniä. Hän ei ehkä ole kiinnostunut mikä meidän vastaajien mielestä on helppoa tai hankalaa vaan hän on kiinnostunut, mitä hän voi itse asialle tehdä vai voiko mitään. Kysymyksestä ja sen sanojen asettelusta voi usein tehdä johtopäätöksiä jostä pystyy arvioimaan tieto / taito tason, joka on ongelman ratkaisemiseen käytettävissä.
Oma arvioni NahkisFinnin osalta on, että hänelle akkuporakoneen käyttö on helpompi vaihtoehto, kuin kytkin kopan avaaminen.
NahkisFin
- Liittynyt:
- 9.8.2015 14:30
Joo en oo ikinä ennen oikeen joutunut tekemään mopoille mitään. Viimeksi oli käytössä 4t missä ei ollut mitään vikaa. Mutta eikös se niin oo että tekemällä oppii. Ja aion kyllä jossain vaiheessa uusia sen akselin.
Aleksii|
- Pyörä:
- Kisa derbi
- Paikkakunta:
- Lohja
- Liittynyt:
- 15.9.2009 10:45
Vanne kysymys. Meneekö derbin (ilmeisesti drd evo mallin) puolallinen vanne drd pro sm:ään. Sellainen puolavanne jossa kaksi jarrulevyä ei varmasti sovi. Jos edes tuo drd pro sm 300 mm jarrulevy sopisi tuohon puolavanteeseen niin holkeilla saisi varmasti pelaamaan. Kokemuksia?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista