Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

Ernski
Pyörä:
peugeot jet force c-tech -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.12.2007 23:03
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Ernski » 4.11.2011 17:42

larmo96 kirjoitti:Tänään matkanteko hyytyi ja mopo ei meinannut enää lähteä käyntiin. kun käyntiin sain se ei ottanut kierroksia vaikka kaasu oli pohjassa. Kun se lopulta otti kierroksia matkanteko oli hidasta ja todella nykivää. lopulta huohottin letkusta tuli öljyt pihalle. Mikä olikaan tuon stefan nimi mikä on rikki?( kysynyt jo aikaisemmin mut en löytänyt enään)


oisko kampiakselin stefa joka hajotessaan pistäny painetta vaihelaatikkoon ja sit öljyt puskenu pihalle ??
speedfight 2 LC -02 myytävänä osina,PILKKAHINTAAN LÄHTEE
keBardi
Liittynyt:
16.9.2011 23:31
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut keBardi » 5.11.2011 1:20

Mistä johtuu, kun joutuu MBKoota polkemaan välillä vartin, mutta välillä lähtee ekalla polkasulla ?
Ernski
Pyörä:
peugeot jet force c-tech -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.12.2007 23:03
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Ernski » 11.11.2011 9:50

keBardi kirjoitti:Mistä johtuu, kun joutuu MBKoota polkemaan välillä vartin, mutta välillä lähtee ekalla polkasulla ?


ryypyn kanssa vai ilman?
speedfight 2 LC -02 myytävänä osina,PILKKAHINTAAN LÄHTEE
dtruoska
Liittynyt:
27.6.2011 1:34
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut dtruoska » 11.11.2011 23:46

tietääks kukaa et sopiikos tähän vakio takahaarukal joku vanne mis on levyjarru ?? tai vaihtoehtoisesti jonkun toisen mopon takahaarukka + takavanne?
larmo96
Liittynyt:
16.1.2011 18:00
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut larmo96 » 12.11.2011 15:20

sori ku kysyn tyhmiä mut varmistan vaa tilausta varten että onko stefat ja öljytiivisteet sama asia
mannisim
Pyörä:
Yamaha DT 50R -99
Paikkakunta:
Sulkava
Liittynyt:
13.11.2009 22:04
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut mannisim » 12.11.2011 16:23

dtruoska kirjoitti:tietääks kukaa et sopiikos tähän vakio takahaarukal joku vanne mis on levyjarru ?? tai vaihtoehtoisesti jonkun toisen mopon takahaarukka + takavanne?


Modaamalla saattais joku vanne käydä. Itselläni derbin haarukka ja vanne sekä iskari. Kävi ihan hyvin mutta haarukasta pitää ottaa pari milliä pois että mahtuu rungon väliin ja kiinnitysreikiä piti hieman isommaksi porata haarukkaa ja iskaria varten. Plus julmettu koropala että saa siedettävän näköisen siitä. Tai ei sen nyt tarvitse ihan älytönkään loppujenlopuksi olla. Litkujarruille pitää joku paikka tosin hommata siitä. Itselläni takajalkatapin tilalla. Ei paha homma.
dtruoska
Liittynyt:
27.6.2011 1:34
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut dtruoska » 12.11.2011 23:15

mannisim kirjoitti:
dtruoska kirjoitti:tietääks kukaa et sopiikos tähän vakio takahaarukal joku vanne mis on levyjarru ?? tai vaihtoehtoisesti jonkun toisen mopon takahaarukka + takavanne?


Modaamalla saattais joku vanne käydä. Itselläni derbin haarukka ja vanne sekä iskari. Kävi ihan hyvin mutta haarukasta pitää ottaa pari milliä pois että mahtuu rungon väliin ja kiinnitysreikiä piti hieman isommaksi porata haarukkaa ja iskaria varten. Plus julmettu koropala että saa siedettävän näköisen siitä. Tai ei sen nyt tarvitse ihan älytönkään loppujenlopuksi olla. Litkujarruille pitää joku paikka tosin hommata siitä. Itselläni takajalkatapin tilalla. Ei paha homma.


okei.. täytyy kattoo jos iskee silmään halvalla
dtruoska
Liittynyt:
27.6.2011 1:34
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut dtruoska » 12.11.2011 23:20

mitä mieltä ootte jos tekis vaikka projekti topicin tässä talven aikana ?
larmo96
Liittynyt:
16.1.2011 18:00
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut larmo96 » 13.11.2011 22:41

Mikä voi olla kun polkee mopoa käyntiin kuuluu aina välillä paukahdus( aivan kuin joku räjähtäisi)? Änkän pääkin lensi kertaalleen ulos ja vauhilla. Moposta tuli huohottimesta öljyt pihalle ajaessa. Mopo myös otti välillä enemmän kierroksia kuin mihin cdi on rajoitettu mutta välillä ei ottanut laisinkaan. Missä vika? Aiheuttaako kampiakselin stefan rikkoutuminen kyseisiä reaktioita?
Ennuska
Liittynyt:
21.7.2009 0:04
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Ennuska » 14.11.2011 19:16

!!!!! KIIRE !!!!!
Ostin MBK:ni n.6kk sitten, ostohetkestä lähtien kytkin ei ole pelannut kunnolla (ei irrota), vaihteiden vaihtaminen tuntuu kokoajan olevan raskaampaa, ihan oikeasti pitää käyttää voimaa kun vaihtelee vaihteita koska kytkin ei toimi täysin... Luultavasti tuosta johtuen 3. vaihde on pitänyt ostohetkestä lähtien pientä ääntä (kun joutuu lähes raakana vaihtamaan vaihteita), nykyään myös 2. vaihde pitää pientä ääntä...
Kerran koulusta kotiin ajaessani vaihdoin 2-->3 vaihteelle mutta se ei mennyt 3. vaihteelle vaan kuului kauhea "paukahdus jostakin" ja se hyppäsi vapaalle.. 3. vaihde rupesi pitämään kovempaa ääntä ja päätin ottaa selvää mikä kytkimessä on vikana...


No, aukaisin kytkinkopan, irrotin kytkinhommelin mutten päältäpäin näe mitään vaurioita kytkimessä.. (Kytkinakselin laakeri saattaa olla IHAN VÄHÄN väljä)
Sitte kun koitin kasata kytkinlevyjä ja välilevyjä takaisin kytkinkruunuun, huomasin ettei välilevyt passaa joka asentoon kruunuun, ja niissä on pieni "pallomainen uloke" ulkoreunassa.. Eli pitääkö se laittaa tiettyyn kohtaan kytkinkruunua vai onko asialla väliä? Joissakin asennoissa levy menee paikalleen joissakin taas ei..



ELI: Osaako joku sanoa mikä on kytkimessä vikana, ja TOISEKSI; miten kytkinlevyt ja välilevyt laitetaan kruunuun oikeaoppisesti ja onko väliä niiden asennoilla? :p
dtruoska
Liittynyt:
27.6.2011 1:34
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut dtruoska » 14.11.2011 20:23

tarkista vaihteiston rattaat, onko vaihteistoöljyt vaihdettu? kytkinlevyt saatta olla kuluneet loppuun
Ennuska
Liittynyt:
21.7.2009 0:04
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Ennuska » 14.11.2011 21:24

Kytkinlevyt ovat vielä hyvässä kunnossa, entinen omistaja sanojensa mukaan vaihtanut vähä aikaa sitten jäykemmät kytkinjouset (Myyjä oli hieman.... "hidasälyinen, tyhmä", moposta löytyi jos minkämoisia "patentteja" joten en luota taitoon") Onko myyjä voinut sössiä jotain?
dtruoska
Liittynyt:
27.6.2011 1:34
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut dtruoska » 14.11.2011 21:36

no sitte o viel kytkinvaijerin loppupäässä sellane mutteri kun sitä pyörittelee niin se säätää vaijerin kireyttä ootko sitä koittanu ?
Ernski
Pyörä:
peugeot jet force c-tech -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.12.2007 23:03
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Ernski » 15.11.2011 7:26

larmo96 kirjoitti:Mikä voi olla kun polkee mopoa käyntiin kuuluu aina välillä paukahdus( aivan kuin joku räjähtäisi)? Änkän pääkin lensi kertaalleen ulos ja vauhilla. Moposta tuli huohottimesta öljyt pihalle ajaessa. Mopo myös otti välillä enemmän kierroksia kuin mihin cdi on rajoitettu mutta välillä ei ottanut laisinkaan. Missä vika? Aiheuttaako kampiakselin stefan rikkoutuminen kyseisiä reaktioita?


bensa räjähtää putkessa eli sytytyksessä jotain vikaa et sytyttää väärään aikaan,voi olla cdi boksi paskana tai magneetossa vikaa tai sit vaan tulpanhattu/johto hapettunu tai muute vaa paskana

itellä oli joskus 2tahti skootterissa paukkumista ja johtu siitä että magneetolta runkoon menevä maadotuskaapeli oli huonosti kiinni,mut pysty kuiteki ajamaan jotenkuten
speedfight 2 LC -02 myytävänä osina,PILKKAHINTAAN LÄHTEE
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.11.2011 14:36

Editoitu lainauksia lyhyemmiksi. Ennuska ja dtruoska, edelliseen viestiin vastattaessa sitä ei tarvitse lainata varsinkaan jos kyseessä on noinkin pitkä teksti. Venyttää sivua aivan turhaan. Ja Ennuska voi myös hillitä tuota muotoilukomentojen käyttöä, vastauksia saa kyllä ilman kaikkien tekstimuotoilujen läpikäymistäkin.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista