Derbin huolto ja ongelmat #2

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 7.6.2014 23:57

Kyllä voi ja noin se on neuvottu myös aloitusviestissä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
dööpimiäs
Liittynyt:
20.1.2014 22:33
Derbini veetuilee...

ViestiKirjoittanut dööpimiäs » 8.6.2014 0:24

Elikkäs derbini kulkee 61km/h mittariin pelkillä 15/65 välityksillä ja rajattomalla boksilla. Suuttimen vaihoin kiinni olleesta 75->70 toiminu hyvin jonku 10 tankillista mutta nyt ku vaihoin kaasuvaijerin nii eka toimi hyvin mut nyt on huiput tippunu jonku 5km/h eli missä vois olla vika koska se ei oo ainakaa suuttimessa... Kaasuvaijerin vaihonki jälkee toimi aluksim siis ok... Ihan neuvoton oon ku oon miettiny bensaletkuja ja sen sellasta mut pliis ny vähä jeesiä, kiitos jo etukätee :)
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pandemic » 8.6.2014 1:32

Varmaa ei nouse luisti kokonaa ja siten rokottaa sen kauhean 5 km/h ;)
PÄRPÄR
heinone_
Liittynyt:
17.4.2014 19:05
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut heinone_ » 8.6.2014 11:06

hei mikäs on vikana ku kiihdyttelen ja ajelen hyvin vitoselle saakka mut kun vaihtaa kutos vaihteelle niin alun matalat kierrokset jaksaa hyvin mut sit alkaa pätkimään ja kone sammuu, joutuu pelaamaa kytkimen ja kaasun kans et saa taas käymää. ja hyvänä hetkenä kiertää hyvin ja kulkee noin 60km/h, sit hetken päästä alkaa taas pätkimään ja tippuu vauhti jonnekkin 45km/h :nolo: :eek:
Anders_423
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.5.2014 17:48
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Anders_423 » 8.6.2014 12:56

Mulla on ihan sama ongelma mut ei kulje ees vitos vaihteen lopussa ja mulla kone ei oo ainaka vielä sammunu mut pysyy hädintuskin käynnissä.
junavaunu
Pyörä:
Aprilia sx 50
Liittynyt:
28.5.2013 14:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut junavaunu » 8.6.2014 16:45

Mikäköhän nyt ku laittaa ryypyn pois nii rupee nousee kierrokset. ps 108
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 8.6.2014 17:34

pienempää suutinta
Katso galleriani!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut .Juho » 8.6.2014 19:08

päinvastoin. todennäköisesti siulla on imuvuotoa tai ehkä kansi vuotaa palotilaan jäähdytysnestettä.

kokeile alkuun pudottaa neulan sokkaa pykälä tai toinen.. mahdollisesti vielä isompi pääsuutin. JOS ei ole imuvuotoa tai kansi ei vuoda. Itse olen melko vahvasti sitä mieltä, että siulla on imuvuotoa siinä apikassa.. pääsuuttimen koon vuoksi. ellei siulla sitten ole joku Gianelli/Arrow tai Turbokit (tms. korkeakiertoisempi putki).
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 8.6.2014 22:41

Öljynvaihdollahan tuo kannattaa aloittaa, 4000km ja kolme vuotta on varmasti tehnyt tehtävänsä öljyn ominaisuuksille. Jos uusilla öljyillä tilanne ei korjaannu niin sitten laatikon aukaisuun. Uusista öljyistä ei kuitenkaan haittaa ole, saa laatikkoa putsattua vaikka hetken päästä joutuisikin avaushommiin.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut .Juho » 9.6.2014 9:40

kuten vauhtiviivatarra kertoi, öljyt vaihtoon (esim. Motulin 5100 10w40 oon itse todennut hyväksi Rabasan motissa puuilossa 4l/40€!!! :D).

en usko, että siellä vaihteistossa mikään on irronnut, väljistynyt tai hajonnut, koska mopo oli kerta ollut seisonnassa ja vielä noinkin uusi ja vähän ajettu.

--

miten kireälle toi magneeton mutteri oikein pitää vetää? lähti pari päivää sitten ajon aikana magneetto irti ja tietenkin samalla pasko uuden staattorin..
se oli silloin vedetty käsitiukkuuteen isolla räikällä (ei siis momenttiavaimella).

oli muuten harvinaisen vittumainen hetki, kun yhtäkkiä mopo sammuu ja magneetto kiitää ohi helvetinmoista vauhtia. :lol:

se oli taas sitten laitettava 60€:n edestä osia tilaukseen.. :roll:

ennen tota oli joutunut vaihtamaan staattorin, ku oli aluslevyn ruuvit löystynyt ja staattori ottanut hieman osumaa magneettoon.. silloin kierroksia tais olla se ~8 000-9 000rpm.. :roll: tästä lähtien kaikki kierrelukitteella. paitsi magneeton mutteria en laittanut -- olis pitänyt. :roll:
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pandemic » 9.6.2014 10:09

Ite aina laittanu pulttipyssyllä ja paremman puutteessa räikällä ja tulpanreijästä kengänauhaa ja sit mäntä ykk että on jumissa ja sit vaa väännät kiinni.
PÄRPÄR
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 10.6.2014 8:30

No jos tuo öljynvaihto ei auttanu ni pahoin pelkään että edessä koneen aukaisu. Luulisin että jotain pikkuvikaa, vaihteensiirtäjä hajalla tms.
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 10.6.2014 9:22

Pööki kirjoitti:Voiko vikana olla pelkästään orkkisöljyt, joita ei tiettävästi ole vaihdettu vai voiko olla vikaa esim vaihteensiirtäjässä tms?
Vaihdeakselin palautusjousissa voisi olla vikaa, niitä menee toisinaan poikki ja oireet ovat aikalailla samanlaiset mitä kuvailit.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
junavaunu
Pyörä:
Aprilia sx 50
Liittynyt:
28.5.2013 14:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut junavaunu » 10.6.2014 15:31

J11 kirjoitti:päinvastoin. todennäköisesti siulla on imuvuotoa tai ehkä kansi vuotaa palotilaan jäähdytysnestettä.

kokeile alkuun pudottaa neulan sokkaa pykälä tai toinen.. mahdollisesti vielä isompi pääsuutin. JOS ei ole imuvuotoa tai kansi ei vuoda. Itse olen melko vahvasti sitä mieltä, että siulla on imuvuotoa siinä apikassa.. pääsuuttimen koon vuoksi. ellei siulla sitten ole joku Gianelli/Arrow tai Turbokit (tms. korkeakiertoisempi putki).

Mistäköhän se oikee sitte vuotaa ku mg puole stefa näytti ainakin olevan kunnnossa, testattu ihan uudella kannella ja imukurkku katottu. :s
Iha kuriton vakioputki kiinni.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pandemic » 10.6.2014 15:38

Voi vetää ilmaa lohkojenki välistä, useimmiten pohjasta kampikammion kohilla.
PÄRPÄR

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista