Nyt tämmönen kysymys: tuossa kun minut pysäytettin tuon ylinopeuden takia niin mittasivat dB:t ja nyt kun vähän tutkin asiaa niin löyty tämmöinen netistä:
Jotta paikallaanmittaus olisi pätevä, edellytetään ainakin seuraavia asioita:
-Direktiivin mukainen kalibroitu mittalaitteisto
-Direktiivin mukaiset mittausolosuhteet
-Tieto moottorin maksimikierrosluvusta
-Keino todentaa kierrosluku mittauksen aikana
-Käsitys siitä, miten mittaus suoritetaan (mikrofonin sijainti, moottorin kierrosluku mittauksen aikana jne.)
-Tieto paikallaanmittauksen raja-arvoista (vaihtelevat pyöräkohtaisesti; vakioputkien raja-arvo kirjattu tyyppikilpeen, mutta hyväksytylle tarvikeputkelle sama arvo ei automaattisesti päde)
Mutta suurin osa näistä ei päde poliisin suorittamassa mittauksessa, elikkä:
-kevarissa on tyyppikilpi jossa lukee sallitut Db:t tietyillä kierroksilla, mutta ei ollut minkäänlaista kierroslukumittaria tms. jolla poliisit olisivat voineet tarkistaa kierrokset mittausken aikana.
-Ei ollut tietoa moottorin maksimikierrosluvusta.
Mites tästä edetään? Kannattaako valittaa?