Pienet kysymykset

Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 31.10.2013 21:40

Eikös runkoa saa vaihtaa jos uusi runko on kestävyydeltään yms. yhtä hyvä tai parempi kuin alkuperäinen.
ropiska
Pyörä:
Yamaha Aerox -11
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
29.8.2013 9:10
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut ropiska » 31.10.2013 21:42

Ei ainakaan tielailliseen. Kyseessä on kaksi eri runkoa.. Joku lakia lukenut osaa varmaati antaa paremman vastauksen :D
“God’s original plan for us was to hang out in a garden with some naked vegetarians.” – Unknown
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 31.10.2013 21:52

Nykyään rungon saa vaihtaa vain vastaavan rekisteröidyn mallin runkoon (esim. ktm 125exc 08 ja toinen samanlainen 08), mutta toisesta pyörästä ei saa runkoa ottaa eikä uudemmasta.

Ja kaiken lisäksi vaihto pitää hyväksyttää konttorilla, josta seuraa helvetin iso prosenttimäärä rekisteriotteeseen.

Huijaamallahan nuo on cr:t alunperinkin rekisteröity, mutta se ei onnistu enää nykyään.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut sampul1 » 2.11.2013 1:01

Millä vippaskonstilla ne on rekattu? :D
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.11.2013 15:49

Jostain rekisteröidystä pyörästä napattu runkonumero ja sitten meistetty se siihen crossipyörän runkoon, jonka jälkeen hävitetty se rekisteröidyn runko ja jäljelle jää vaan crossipyörä.

Maahantuojat näitä aikoinaan teki kun ei ollut säädökset hirveän tiukkoja ja prätkiähän ei muutenkaan joudu katsastamaan, niin eihän siitä kiinni jääty eikä voi enää edes jäädä.

Mutta ei onnistu enään nykyään tommonen kun pyörän lähes täydelliset tiedot näkyy rekkariotteessa, niin tyhmäkin poliisi erottaa väärät tiedot jos siellä lukee esim. honda fireblade ja pyörä onkin hondan crossipyörä
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
hysqq
Liittynyt:
26.12.2012 18:39
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut hysqq » 2.11.2013 18:09

Millä hioma parerilla jatkan kiillottamista? Tähän asti vedetty jollain motonetin kiillotus laikka sarjalla.
Kuva
Alkoon_
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 125 -09
Liittynyt:
27.5.2012 10:20
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Alkoon_ » 3.11.2013 16:28

Onnistuit sitten vetämään sillä laikalla hyvät skraadut tuohon keskelle. En ite niitä ainakaan helposti pois saanut. Riippuu ihan susta miten kandee jatkaa: jos haluut mahd. Hyvän tuloksen, karkea hiekkapaperi kauniiseen käteen ja hiot noi naarmut veke. Jos ei niin väliä, ota vaikka 600 ja rupeet hiomaan.
Kaikki hauska on kiellettyä.
-Suomen tieliikennelaki
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut .Juho » 4.11.2013 18:00

@Prätkä jätkä no kaippa mie vaa sitten ostan ennemmin jonku '07 suzuki rämän ja 90-luvun suzuki ts:än ja otan tosta rämästä kaiken tohon ts:ään. olis about puol vuotta aikaa rakennella..

ja ulkonäön perusteella suzuki rm 125:n runko ei ole muuttunut juuri yhtään sitten 90-luvun.. ja suzuki ts 125 taitaa olla lähes identtinen rungoltaan, ellei jopa ole, kuin 90-luvun rämä. ;)

mut ainakin erottuis tommonen pyörä - näyttää aika tylsältä koulun parkkipaikka, kun täynnä husseja ja kotareita....


ps. minkälaisia sakkoja voi saada jos jää kiinni tuommoisella pyörällä, jossa ainoastaan runko alkuperäinen osa? oletan että ei tuu ainakaan menemään katsastuksesta läpi.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 4.11.2013 20:16

Sellanen kysymys että mitä hyötyä on ketjurullasta? kannattaako sellaista asentaa kevariin?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 5.11.2013 14:57

juppi98 kirjoitti:ps. minkälaisia sakkoja voi saada jos jää kiinni tuommoisella pyörällä, jossa ainoastaan runko alkuperäinen osa? oletan että ei tuu ainakaan menemään katsastuksesta läpi.

Muutoskatsastamattoman ajoneuvon käyttö liikenteessä (tai jotain sinnepäin) ja ajoneuvon käyttö liikenteessä ajo-oikeudetta, koska liikaa tehoa.

Mutta, koska runko jää alkuperäiseksi niin ainoa poliisia kiinnostava asia on moottorin vaihto, ja jos nätisti ajelee niin tuskin niitä kiinnostaa. Toki jotain muitakaan osia ei saisi muuttaa alkuperäisestä poikkeaviin ilman muutoskatsastusta, mutta se luultavasti menee läpi sormien jos pyörä on asiallisen näköinen muuten.

Eli jos kiinni jää, niin tehopuoli on syynä ja leimalle kun heittää orkkis koneen niin uskoisin menevän kyllä läpi.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut sampul1 » 5.11.2013 16:24

Ja jos yrität muutoskatsastaa niin eikös se mee et jos yli 50% on vaihdettu niin ajoneuvo on lain mukaan uusi.
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 5.11.2013 17:30

Sitäpä juuri tarkoitin, ja kun ajoneuvo muuttuu uudeksi niin siitä joutuu maksamaan verot uudestaan, ja tuota rm konetta ei edes saa muutoskatsastettua.

Mutta ei ne poliisit katteita, keulaa, swingiä yms. ymmärrä jos pyörä on asiallisen näköinen, eli ei niistä kannata huolehtia.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
bjusmsix
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 '95, Aprilia RS 125 '01, Pappatunturi '71
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 18:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut bjusmsix » 5.11.2013 18:34

Sillon se on omavalmiste eli ei saa edes kilpiin, minun tietääkseni.
Tekeekö mielesi isokoisempaa bomberipiikkiä? Check http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1768110
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 5.11.2013 19:02

Niinpä sekin vielä, mutta edelleen kun pitää suunsa kiinni katteista yms. normi osista niin ei niitä kukaan tajua kysellä onko ne alkuperäisiä vastaavia, ja sillon sakotetaan vaan moottorista ja saahan sitä toki autoonkin puskurin, valot yms. vaihtaa mut menepä se sanomaan katsurisedällä et on vaihdettu -> prosentteja otteeseen ihan turhaan.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut .Juho » 5.11.2013 19:31

eli aika helpolla tulee pääsemään loppujen lopuksi..

nyt vaa etsimään oikeanlaista aihiota (jahka saan nykyisen mopon rakennettua valmiiksi ja myyntikuntoon). :D