Täänne vois itekkin kyllä laittaa kokemuksia. Eli toi kaks- vai nelitahti ongelma on varmaan joka toisella piikki-ikäisellä, et oo ainoa. Itse ostin keväällä Hussen Wr:n ja ihan tyytyväinen oon ollut, mutta nyt vaihtuu nelariin kyllä.
Tehoahan tosta löytyy ihan tarpeeksi, enkä oo oikeastaan koskaan kaivannut lisää huipputehoa (no ok, joskus miettinyt miltähän tuntuisi jos ois 30 heppaa ja 500 kuutiota enemmän), alaväännöt sitten eri juttu. Mutta tuohon omasta muelestä ne hyvät puolet jäävätkin. Hyvin on Husse toiminut, ei oo siitä kiinni vaihtaminen. Ei oikeastaan koskaan mitään varsinaista vikaa, aina pelkkiä kulutusosia mennyt.
Se, joka mulle sanoi, että 2 tahdit radalle ja nelarit kadulle, oli täysin oikeassa. 2t:n äänet ovat korvia repivät (puhun siis omasta pelistä, aina helkutin moinen meteli vaikka villat oli kunnossa), bensaa ja ölppää kuluu, moottorijarrun puute on perseestä kaupungissa, matkaa on paska ajaa yms.
Varmaan paras on ensiksi ostaa 2t, jonka jälkeen vaihtaa nelariin, jos siltä tuntuu. Nelarin jos ostaa ensiksi, niin koko ajan mielessä pyörii, että pitäsköhän vaihtaa 2 tahtiin, niin saisi tehoa (kavereiden mukaan, ei omaa kokemusta
). Sitten kun 2t:stä vaihtaa nelariin, niin tietää, että ei se ruoho oo vihreempää aidan toisella puolella, näin ainakin itse ajattelisin. Muutenkin, 2t:n teho tulee piikissä hemmetin paskasti katuajoa ajatellen. Tehot helkutin korkeilla kiekoilla ja tulee tosi aggressiivisesti ulos, eikä tehoalueella voi oikein ajaa tasakaasulla.
Epäilemättä Detsi on varmaan hyvä kompromissi, mutta Sm Husseista varoituksen sana: osta mielummin suoraan Wr, jos mahdollista. Ei turhia menoja haittaavia sähköjä hajoamassa ja tehot ei lopu.
No, onneksi sitten vuoden päästä isompaa alle, niin ei tartte alaväännöistä kärsiä enää, eikä tehon puutteesta
Kaikki hauska on kiellettyä.
-Suomen tieliikennelaki