Nythän täällä keskustellaan aiheesta josta omaa kokemusta. Omistan siis jälleen cebarin, mietin aikanaan vaihtoa yzfr. Kävin koeajamassa yzärin, ja todellakin, cbr:n jälkeen se oli kovemmissa vauhdeissa kuin juna. Pienemmissä vauhdeissa cbr on todella paljon helpompi ajella ja todella kätevä pyörä ajella.
Ekassa cebarissa oli vakiokoon renkaat ja tuntu että sillä ois voini vetää u-käännöksen satasessa, mutta nykysessä kumpikin rengas on 10mm leveämpi kuin vakiona, ja se tuo huomattavasti vakautta ja olenkin tyytyväinen cebariin. Nyt se on vakiocebarin ja yzärin välimaastosta. Näppärä keskustoissa, vakaa kovemmissa vauhdeissa.
Huom! Cbr on ekaksi pyöräksi varmasti paljon parempi ja helppo ajaa, itse jätin kunnon mutkatiellä cebarilla 1200 suzukin, kehu kuski että on kyllä ilmeisen näppärä pyörä kun mutkissa jää auttamatta
pyörien kulkupuoli oli samanlainen, pieni ero voi yamahan voitoksi olla kiihtyvyydessä, mutta sen näppärä kuski paikkaa helposti mutkissa. Ja todellakin puhutaan kiihtyvyyksissä sekunnin kymmenyksistä, eli eroa ei käytännössä tunne
Ja tosiaan 2011 lähtien cebaritkin entistä vakaampia ja liikkuu samoissa hintaluokissa 2009 yzfr kanssa. Oma honda ajettu 54tkm, joten kai sitä voi melko varmaks sanoo
E: ja tietysti suosittelen hondaa. Ei ehkä kaunein, mutta leveemmillä renkailla jo siedettävä ja vakaa. Kulkee tarpeeksi, kuluttaa vähän, kestää varmasti. Ite maksoin omasta 300€ ja ajanut tyytyväisenä kahessa viikossa tonnin