Pienet kysymykset

Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Stål » 6.1.2013 21:46

Ei mullakaan. Itse improvisoin joskus jollain maalitynnyreillä, pienillä jakkaroilla yms. Kyllähän jotain aina löytyy.
Husaberg FS 570
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut MiniMies » 6.1.2013 22:00

Jos löytyy joku penkki tms niin hyvä tyyli on saada se pyörä siihen päälle kallistamalla eka pyörää kunnolla seisontatuen varassa niin että pyörän keskiosa niin sanotusti nousee ja sitten vetää sen penkin mitä ikinä käyttääkään siihen pyörän alle ja työntää pyörän takas suoraks ja voila :) Huono selitys mutta ehkä tuosta jotain ymmärtää.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rajis- » 6.1.2013 22:05

Ja vielä yks vaihtoehto on käyttä sellasia kolmejalkasia autopukkeja mitä monesta tallista löytyy. Itse tosin ostin suosiolla biltsun crossipukin, 20e ei mun mielestä ole paha sijotus siihen.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 6.1.2013 22:06

Hyosung cometissa toi onkin hieman vaikeempi homma, koska putki menee rungon keskiosan ali. Mitään tuolejakaan ei saa tukevasti laitettua rungon alasivupalkkien alle.
Viimeks nostettiin se vinssillä kattoparrua hyväks käyttäen...
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut jukke96 » 6.1.2013 23:25

Kyykkyjäki voi olla aika ilkee nostella rossipukilla :lol:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 6.1.2013 23:34

etenki niitä missä on pohjassa ensin kate, sitten ilmaa ja putki, ilmaa ja heti kone (kuten yzäri), ei kannata haaveilla käyttäväs krossipukkia öljynvaihdossa XD
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut eQ123 » 7.1.2013 16:31

Ite nostin räsän perän ilmaan nostamalla normi hallitunkilla iskarin alakiinnikkeestä, ja laitoin aina pyörän jalan alle puupalikkaa että se pysy tasapainossa ja irrotin takasen ja laitoin puupalikat takahaarukan alle, sit vaan eturengas irti että nosti sen verran ilmaan edestä että sai akselin pois ja laski varovasti pumppujen varaan maahan :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 7.1.2013 18:30

Johan rupes vastustaan. :nörtti:

Etujarru ollu ilmat sisässä nyt sen vähän toista kuukautta (Tallissa ku renkaan otin irti, ni vahingossa painoin ohimennen jarrukahvaa) Jarrupaloja ei ollut tuolloin ni painoin vaan männät sisään (laskin ilmat tässä vaiheessa letkustoon), löin renkaan kiinni ja jäin ootteleen jarrupaloja.

Nyt ne palat tuli, laittelin palat ok kiinni ja aloin ilmaamaan jarrua --> Etujarru aivan tunnoton??

Tein tässä järjestyksessä kaiken:
Palat sisään ja sylinteri levylle
Avasin ilmausruuvin, painoin jarrua ja nestettä rupes valumaan.
Pidin jarrua pohjassa muutaman sekuntin, suljin ilmaruuvin ja päästin jarrun.

Toistin tuota muutaman kerran ja nesteestä ei tullu enää ilmakuplia, mutta sitte kun rupesin paineleen etujarrua (Jarru "kovaksi" toimenpide), niin jarru aivan tunnoton.. :s

Mitä tehdä?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 7.1.2013 18:39

Jos oikein ymmärsin, niin avasit ilmaruuvin ja sitten vasta painoit jarrua. Aina kun ilmaruuvi on auki, pitää jarrukahvan olla pohjaan painettuna.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Stål » 7.1.2013 19:07

Jos oikein ymmärsin, niin et avannut jarrunestesäiliötä.
Husaberg FS 570
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 7.1.2013 19:14

jos oiken ymmärsin et osaa ilmata jarruja?

1. kato että säiliö on täynnä
2. ala vempata kahvaa
3.kahva alas painettuna avaa ilmausruuvi
4.nestettä lentää pitkin pyörää, pyyhi se.
5. sulje ruuvi
6.päästä kahva.

Jatka kunnes jarru tuntuu normaalilta. Lisää nestettä tarvittaessa ettei vedä lisää ilmaa siinä samalla ku ilmaat.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 7.1.2013 20:30

Juu mulloli menny näköjään sanat sekasin tossa.. Kävin viel tsekkaa noi letkut, nii sieltähän yks pätkä oli vähän lähteny huuliltaan, kun pyörittelin sitä sylinteriä käsissä ja rupes kusemaan sitä nestettä. Nyt toimii!
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Jebex » 8.1.2013 8:01

Joonaassss kirjoitti:Mitenkä saisi yamaha weeärrän ylös niin, että saisi otettua vanteet pois? Itseltä ei mitään krossipukkeja ym. löydy.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... uki-82712/
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.1.2013 16:17

IMO tollanen parempi smotoihin/enskoihin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Offroad-nosturi-82177/
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut AceFin » 8.1.2013 17:11

Tossa Rajiksen ehdottamassa on vaan se ongelma, ettei ainakaan mun nelarismotohussen alle tahdo mahtua, eikä 525 kotarinkaan, mikäli siinä on smotot kiinni. Eli enskoihin parempi, muuten joutuu pikkasen (muutaman sentin) nostamaan pyörää, että saa sen pukille.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP