Maalaus

Astrayed
Pyörä:
Aprilia MX -04
Re: Maalaus

ViestiKirjoittanut Astrayed » 27.6.2012 21:52

Prätkä jätkä kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Taas tämä sama juttu mutta mulle tehtiin pulverimaalaamossa selväks et kaksvärinen onnistuu ja oon nähnykki 2-värisiä :D

Selvä, helkkarin hyvä jos onnistuu koska se kestää kiveniskuja yms. paremmin ja on halvempaa ku ruisku, mutta joku kikka siinä täytyy olla, koska samaa maalia ei saa kahta kertaa polttaa uunissa.

Joo, siinä on sellainen kikka että terävää reunaa ei saa tehtyä, mutta sellaisen epätarka rajan saa tehtyä. Vaan sekin sitten seuraava kysymys että rupeavatko edes tekemään sellaista, ellei sitten rahaa löydy ihan enemmänki taskunpohjalta... :D
Uusia kuvia galleriassa. Käykää kattomassa.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91

ViestiKirjoittanut AceFin » 28.6.2012 0:25

Epätarkkaa rajaa en halua, vaan ihan selvä viiva sen pitää olla. Kuinka hyvin toi ruiskumaali kestää vanteissa kiveniskuja, rasvanpoistoaineita ja hinkkaamista?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
OziBo_
Pyörä:
Ei ole

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 28.6.2012 12:41

Prätkä jätkä kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Taas tämä sama juttu mutta mulle tehtiin pulverimaalaamossa selväks et kaksvärinen onnistuu ja oon nähnykki 2-värisiä :D

Selvä, helkkarin hyvä jos onnistuu koska se kestää kiveniskuja yms. paremmin ja on halvempaa ku ruisku, mutta joku kikka siinä täytyy olla, koska samaa maalia ei saa kahta kertaa polttaa uunissa.

Mut kuis samaa maalia ei saa kahta kertaa polttaa? Kyllä meki vietiin kaverin manki maalaamoon vaikka rungossa oli edellisiä maaleja jäljellä ja tuli tosi siisti pinta.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91

ViestiKirjoittanut AceFin » 28.6.2012 16:23

Noniin, kävin tattiksella maalaamossa kysymässä, paljo maksais. Hinnaksi sanoi 300€, mutta itse pitää ottaa pinnat pois ja ne ehtii tehä tollasen spesiaalityön vasta syksyllä. Ihmetteli kaveri tota mun suunnitelmaa. Sanoi, että oot ensimmäinen joka haluaa tollee maalata, eikä oo koskaan kuullukkaan, että joku maalais puoliks ja puoliks vanteet. tynnyrissä kasvanut) :D Tässä siis vielä suunnitelma (kiitokset .miGGis) Kuva
OziBo_ kirjoitti:Mut kuis samaa maalia ei saa kahta kertaa polttaa? Kyllä meki vietiin kaverin manki maalaamoon vaikka rungossa oli edellisiä maaleja jäljellä ja tuli tosi siisti pinta.

Maalaamossa hiottu?
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 28.6.2012 17:06, muokattu yhteensä 1 kerran
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 28.6.2012 16:42

Kyllähän ne noi aina hiekkapuhaltelee ennen maalausta.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
OziBo_
Pyörä:
Ei ole

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 28.6.2012 18:18

Ei muuten puhalla. Kyseisessä firmassa ei edes ole puhallusvehkeitä. Ja maalamossa jos ois hiottu niin hinta ois ollu jotain tähtitieteellistä, siihen ois menny monta tuntia.
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju

ViestiKirjoittanut Läbä » 28.6.2012 18:51

Ei sillä alle jäävällä maalilla oo mitään väliä sen päälle voi pistää uudet maalit, mutta jos vain toinen puoli vanteesta maalataan ja toisella puolella on jo kuiva maali. Se toinen puoli jossa ei maalia ole kärähtää ja rapisee pois. Näin olen ymmärtänyt.
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Onkimato

ViestiKirjoittanut Onkimato » 28.6.2012 19:17

Eli pulverimaalin saisi helpolla pois kaasutöhöttimellä? Jos pitää vaikka runko putsata eikä ole puhallusvälineitä.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Riptide
Pyörä:
Yamaha Aerox

ViestiKirjoittanut Riptide » 6.7.2012 1:26

No, spray maalilla maalatuksi noista katteista tuli ihan hyvät, mutta tää ei jäänyt viimeiseksi projektiksi, ja toi spraylla maalaaminen vaati jo aika taitoja että sai hyvää jälkeä, siispä nyt kysyn teiltä jos joku tietää, mistä hyvä maaliruisku? Kompura löytyy, mutta hyvä maaliruisku pitäisi saada? mistä ja millä hinnalla sais en viittis enempää kuin 200e laittaa vehkeeseen, luulis jo että sillä saisi aika laadukkaan.
Onkimato

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.7.2012 1:46

Biltema/motonet/class ohlson ruiskulla pärjää, tulee oikeasti hyvää jälkeä kunnon pohjilla. Tollasessa 200e ruiskussa pitää jo vähän osatakkin ja olla kunnon tilat yms.
Clutch

ViestiKirjoittanut Clutch » 6.7.2012 7:19

Miten tärkeetä toi ympäristö on maalatessa? Et jos ns. pölysessä autotallissa maalaa ruiskulla niin ei onnistu? Ulkona varmaan ihan turha koittaa itikoiden takia ym. mahdollisen roskan.

Ja mimmosia pohjatöitä suosittelette pinnalle joka on jo kerran maalattu ruiskulla.
Eli kyseessä muovikate joka on aikanaan lohkeillut ja nyt ois uudelleen maalauksen vuoro.
Ja jos on naarmuja, pahoja sellasia ni mitäs sitte?
OziBo_
Pyörä:
Ei ole

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 6.7.2012 12:05

Karkeaksi hiominen vaan ja pahoille naarmuilla pakkelia ja hiominen tasaiseksi.
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 6.7.2012 12:13

Naarmut luulisi häviävän jos pistäis lasikuitua/pakkelia niiden päälle ja hioo sitten ne tasaiseksi. Itellä olis tosiaan samanlainen maalaus edessä kuin sulla Clutch. Ulkona mä ainakin aattelin vetää, saa nähä mitä tulee...
E:Hidas
Onkimato

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.7.2012 13:13

Clutch kirjoitti:Miten tärkeetä toi ympäristö on maalatessa? Et jos ns. pölysessä autotallissa maalaa ruiskulla niin ei onnistu? Ulkona varmaan ihan turha koittaa itikoiden takia ym. mahdollisen roskan.

Ja mimmosia pohjatöitä suosittelette pinnalle joka on jo kerran maalattu ruiskulla.
Eli kyseessä muovikate joka on aikanaan lohkeillut ja nyt ois uudelleen maalauksen vuoro.
Ja jos on naarmuja, pahoja sellasia ni mitäs sitte?

Pölynen autotalli on vähän huono, mutta parempi kuin ulkoilma. Kastele seinät ja lattia niin se vähän sitoo pölyn leijailua. Katteet hiot vaikka jollaan 600 naarmuttomiksi ja reikäkohdat tai syvät naarmut pakkelilla.
Clutch

ViestiKirjoittanut Clutch » 7.7.2012 15:51

Okeiips.
Elikkä jos hommaan 400-600-800 paperit ja sitten muovipakkelia.
Mitäs muovipakkelia suosittelette? Ja mitenkä se hiomis järjestys sitten menee.
Eli varmaan aluks karkeimmalla eli nelisatasella ja sitten pakkelit naarmuihin ja sitten uuestaan nelisatasella vaiko heti kuussatasella hinkkaamaan?
Sitten kasisatasella?
Sitten pehmeä pohjamaali? Ja kuinka monta kerrosta.
Ja sitten hiominen ja millä?
Ja sitten maalikerros päälle.
Ja lakkaakin vois heittää päälle?