Ostan kevarin, mutta minkä?

Clutch
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Clutch » 1.8.2012 12:38

Taitaapi olla nopeimpia nelarikevareita ja ite oon tykänny tosi paljo ajotuntumasta mitä ny pari kertaa ajanu pienen lenkin kaverin dukella. Ei moitittavaa paitsi äänet vakio änkkäril :D Jotenkin tosi varman tuntune laite alla.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10

ViestiKirjoittanut Stål » 1.8.2012 14:31

Itse ajoin kortin ilman harkkoja dukella ja kyysäilin kaveria aika paljon kun minulla ei ollut pyörää ja kaverilla ei korttia.

Vakaa ja mukava ajaa, verrattuna supermotoihin kuten husseeni, etenkin +80km/h:ssa. Vähän vaihdeltu pyörää kaverin (hänellä siis duke) kaa niin oltiin tätä mieltä. Mutkapätkät ovat herkkua dukella. Kääntöpuolena duke ei ole yhtä ketterä pienemmissä nopeuksissa, tien ulkopuolelle ei ole paljon asiaa ja temppuiluun ei vältämättä sovi yhtä hyvin. Duke on kuitenkin hyvä kompromissi kyykyn ja enduron/supermoton välillä.

Pientä sähkövikaa on ollut. Kaverilla ei vilkut toimi aina ja silloin pitää sähköt laittaa uudestaan päälle jotta toimisivat. Eikä mittaristo aina näytä mikä vaihde on päällä. Tämän lisäksi vaihde on hankala saada vapaalle pyörän seisoessa paikallaan. Muuta moitittavaa en keksi.
Husaberg FS 570
Discotech

ViestiKirjoittanut Discotech » 1.8.2012 18:00

Stål kirjoitti:Kaverilla ei vilkut toimi aina ja silloin pitää sähköt laittaa uudestaan päälle jotta toimisivat. Eikä mittaristo aina näytä mikä vaihde on päällä. Tämän lisäksi vaihde on hankala saada vapaalle pyörän seisoessa paikallaan. Muuta moitittavaa en keksi.

Tästä kyllä pakkoa sanoa että tuo vaihteen vapaalle saaminen ei ole mikää vika vaan ihan normaalia kaikissa pyörissä.

Ja onkos kaveris vaihdellut mitään vilkkuja, takavaloa, polttimoita tms. koska ne äkkiä vaikuttaa tommoseen jos ei osaa asiaansa. Ja eikös tuo vaihdevalo homma ole vähän niinkuin tyyppivika dukessa(?)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 1.8.2012 18:13

Jos on jotain häikkää noin uudessa pyörässä niin miksei sitä viedä takuukorjaukseen? Mitä nyt oon kavereiden kanssa jutellu niin ulkonäkö kyllä jakaa mielipiteitä. Mun mielestä kivannäköinen pyörä ja istuma-asento tuntuu hyvältä mitä nyt muutaman kerran oon liikkeessä sellaisen päällä istunut. Kaikenlaisia KTM:n tuuninki-osiakin (PowerParts) tuohon saa, suolaiseen hintaan kylläkin. Täällä paikallisella jälleenmyyjällä pyörät oli kokoajan loppu ja kaikki mitä varastoon tuli niin meni heti. Kuitenkaan ei oo ainakaan täällä mikään massapyörä. Muistaakseni siinä oli Brembon jarrut ja WP:n USD-keula. Itellekkin tämä oli yksi vaihtoehdoista mutta vähän ajettujen tarjonta oli vähäistä. Hinta-laatu suhteeltaan varmasti mainio pyörä.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Vuge

ViestiKirjoittanut Vuge » 1.8.2012 19:07

Mikähän ois mulle hyvä peli perus stunttailuun, nelitahtia mieluiten kun pitää ite kustantaa bensat yms 8o
Jotakin yamaha wr olen aatellut mutta huhuja liikkuu että alkaisia jossakin vaiheessa lahoamaan ja paukkumaan kun ryynäsen mummon perse :seko: :seko: :seko: :seko:
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju

ViestiKirjoittanut Läbä » 1.8.2012 19:28

Stunttailuun ite ottaisin vanhanmallin tai jos löytyy sen verran paalua panostaa ulkonäköö niin uudenmallin detsi. Semi huoltovapaa joku jopa sanonu että katulaiskoista helpoin kevari opetella keulimaan. Kestää ottaa hittiä ja varaosia on rutkasti saatavilla. Mutta jos välttämättä nelari niin ottaisin vähän ajetun weeran.
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.8.2012 19:31

Husqvarna sms4/smr on varmasti hyvä vaihtoehto, mutta onhan niitä muitakin smotoja mut osta mahollisimman kevyt ni on helppo stunttailla.

Ja mitä dukeen tulee ni hyvä pyörä on, ja kyllä pärjää mettäpoluilla siinä missä smotollakin kunhan ei turhia pelkää (pohjamuovi kolisee).
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Haukka_Pv

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 1.8.2012 19:57

Onko joku sattunut laskemaan paljonko menee Nelitahdin/Vs/Kakstahdin kuluihin vuodessa?
Tai edes jotain summittaista. Kyllähän 2-tahtiin luultavasti kuluu enemmän, varsinkin täystehoseen, koska bensaa/öljyjä syö niin tiheästi. Ittellä on lähinnä n. 600 euroa maksimimäärä mitä voi laitteeseen käyttää, bensat mulle maksettais, mutta ölpät yms. pitää itse ostaa.
Clutch

ViestiKirjoittanut Clutch » 1.8.2012 20:55

No itte ajelen nelarilla aika paljon väh. 400km viikossa niin saan viikos kulumaan joku +25€ bensoihin. 3½l/100km kulutuksella.
Jos ajokautta vaikka karkeesti 5 kuukautta niin 5kk x 4vk = 20vk x 25€ = 500e bensat. Ja sitten kilometrejä tulee tolla matkalla suurinpiirtein 8000.
Elikkä koneöljyt 1litra vähintään 2tkm välein elikkä 4x koneöljyt = 4litraa ja semmonen iso puteli jos on joku 4-6 litraa? emmuista nyt niin maksaa jokusen kympin.
Elikkä karkeesti kaikkien muiden kulujen kanssa saisin nelarilla meneen n. 600e ainakin jos ajan 8000km vuodessa.

Jos 2tahtisella Dt:llä oisin ajellut niin varmaan ainaki tonni menis kaikkine bensa/öljy kustannuksineen :D
Dt:llä meinaan tupla kulutus verrattuna Mztaan.. Mz imee 3½l/100km ja Dt imi 7litraa vähintään mun on/off kädellä. En ookaan aatellu et noin kalliiks tulee tää ajelu.. noo eipähän tartte itte maksella ;)

Nuo mun laskelmat tosi karkeita ja suuntaa antavia arvoja.. voi olla vähän yläkanttiin mutta myös alakanttiin joillain kuskeilla. Ja tuohon mahdollisesti vielä renkaat + rattaat ym. huoltoa tulee äkkiä muutama satanen lisää :) Vajaatahtisella vielä enemmän.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000

ViestiKirjoittanut jukke96 » 1.8.2012 22:26

Plussat ja miinukset Rieju Marathonista ja Hupsvarman SMR 4? :) vituttaa vaan ku tuo budjetti näillä näkymin on sen 3500e nii ei saakkaan hupsua ihan läheltä, jos mistään :(
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM

ViestiKirjoittanut Rajis- » 1.8.2012 22:30

Mun plussat ja miinukset:
Rieju
+pirtee menemään
+suht hyvä alusta
+/-minarellin kone
-kova penkki
-mopon näkönen ja kokonen
-tyyppiviat

Husse
+saa hyvin osia(ja tuuninkia)
+todella hyvä alusta
+tämäkin suht pirtee
+/-minarellin kone
-suht kova penkki
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Ihasproblem

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 1.8.2012 22:43

Suosittelisin vilkuilemaan myös muita 4t smotoja. Tuo Minarellin kone sattuu olemaan vähän kyseenalaisessa maineessa. Mikset Yamaha WR125 ja Derbi DRD125 ottaisi mukaan? Yhtään Minarelleja mustamaalaamatta pakko sanoa tähän väliin, että Piaggion koneellisissa Derbin kemmuissa on ollut vähemmän konevikaa kuin Minarelleissa.

Ja jos sen ei ole pakko olla juuri smoto niin vilkaise allekirjoittaneen ilmoitukset ;)

# Ei mainosteta omia pyöriä täällä.. -jkoljo
Mopo oli ja mopo meni :(
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM

ViestiKirjoittanut Rajis- » 1.8.2012 22:45

Ja vielä pakko lisätä, että drd jättää wr:än :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.8.2012 22:46

Ja mitenkään derbiäkään mollaamatta niitä on vähemmän markkinoilla kuin muita niin toki vähemmän vikojakin, mutta harvalla niistä yli 30 tkm ajettu kuten monella yamahalla tai minarellikoneisella eli todellinen kestävyys ei ehkä ole ilmennyt mut uskosin et hyvä kone siinä on.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000

ViestiKirjoittanut jukke96 » 1.8.2012 23:08

Yamaha wr ois myös yks vaihtoehto, derbistä en tiiä, haluttais vaihtelua :) Onko tuo wr 125 x oikeesti muka laiska? Oon kuullu että huiput ''vaan'' jotain alle 100kmh :eek:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.