Aprilia RS125 viritys/tekniikka

armo jarkko
Liittynyt:
10.2.2014 18:32
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut armo jarkko » 25.3.2014 14:10

No mitä mieltä ootte kun ei oo vielä kaasaria ostettu että pitäskö olla isompi kun 34?

Juu kyllä siellä on pelit ja pensselit paikallaan.
niissä on kyllä aina ollu vähän narmua kyljessä että rupeekohan se lämmetessä ahdistaa

Tuplapostaaminen ei ole sallittua, omaa viestiään voi muokata viestin oikeasta yläreunasta löytyvän rattaan kuvan avulla.
-AceFin
Rosvo Roope
Liittynyt:
22.8.2013 21:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rosvo Roope » 26.3.2014 21:40

Alakerta on ny kuivattu ja käyntiin yritin houkutella, mutta vain hörähtelee ja ampuu putkessa. Mahtaako kyse olla sytytyksen ajotuksesta? Kun aijemmissa viesteissä kysyttiin siitä että arrowin mukana tulee toinen.mg kiila, mahtaak kOo kyse olla siitä?
--jarno--
Liittynyt:
30.5.2010 17:44
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut --jarno-- » 30.3.2014 16:07

Mikähän voi olla ongelmana kun ennen 6000-8000rpm ei lähe yhtään vetämään? Mutta kun saa yli 8000rpm niin lähtee ja kiertää aina sinne 12000rpm. Eikö ole porattu ECU:a? Säädöt perseellään? RAVE jumissa ?
Crizu
Liittynyt:
24.4.2013 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Crizu » 30.3.2014 16:27

Tuota noin... Räsä vm 07 ei lähde käyntiin kun akussa on virtaa, sulakkeet ehjät ja kaikki liittimet ehjinä mitä on katottu. Työntämälläkään ei tapahdu yhtään mitään. Ei tule valoja mittariin, eikä starttaa. Sähköt häviää jonnekkin... Apuja tarvitaan :nolo:
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 31.3.2014 23:08

sellanen kysymys ois että mitenhän toimis ja kulkis 04 vuoden räsä ihan tyhjennetyllä putkella ja sen lisäks ottas pakoaukonlaipasta vähäsen pois ? häviääkö alavääntö olemattomiin ?
Crizu
Liittynyt:
24.4.2013 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Crizu » 2.4.2014 16:32

No en tiiä kannattaako sitä laippaa lyhentää kuitenkaa... Jos nostat lukitset laipan siihen keskiasentoon niin sulla on vähän alavääntöjä ja ylävääntöjä. Suosiolla ostaisin raven. Tyhjennetty vakioputki ja muut kurit irti ni oisko 150km/h?? 22kw ne tehtaalta lupailee jos TT räsä eli noin 30hepokattia

Ei lainailla edellistä viestiä
jonicc
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 2.4.2014 18:42

Itse en näe järkeä laittaa TT:ksi, jos et osta RAVE:a koska ajaminen ilman sitä on täysin munasta itse en ajaisi hetkeäkään. Kokeilin ajaa kaverin räsää missä oli laippa nostettu ja huomasin, että liikkeelle lähtiessä on oltava yli 6000 kierrosta, kun lähtee ajamaan, jos tulee vastaan ylämäki niin piikillä on mentävä eli osta RAVE, jos haluat inhimillisen ajettavan. Ja koska kokoajan kierrosten on oltava kovia, männät tulevat kulumaan nopeasti eli, jos ajat vähänkin enemmän niin RAVE maksaa itsensä takaisin. Kerran se vaan kirpasee :D
Rosvo Roope
Liittynyt:
22.8.2013 21:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rosvo Roope » 2.4.2014 21:12

Nyt löytyi vika miksi ei ei lähtenyt käyntiin ja kipinä katosi, syynä oli hajonnut puola. Meinaa sain käyntiin lainaamalla minicrossin puolaa :D . Mutta nyt kaipaisin tietoja että mistähän indokiinasta tuohon löytäisi puolan? Kun ei oikein innostaisi alkaa käytettyä scatterilt tilaamaan. Katoin jo easypartsilt ja nakkilast mut siellä sähköosissa, kun kuvassa oli puola ja sen osanumero 25, mutta siellä osaluettelossa oli numeron 25 kohdalla "Rave Control" :s . Eli molemmissa sama juttu. Eli pystyykö puolia suomest tilaamaan ja onko minkä hintasia? Pistäkää linkkejä mistä löytyy.
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 2.4.2014 23:43

Varma kunnon ebay?
Rosvo Roope
Liittynyt:
22.8.2013 21:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rosvo Roope » 10.4.2014 22:10

Elikkäs uus puola tuli ja kiinni laitoin ja samantien heräsi, mutta kun laski tyhjäkäynnille niin tukehtu. Ja ylä kierroksil tuntus käyvän laihoil, eli tt suutin 130, tyhjä 70 ja luistin neula komannessa lovessa. Mahtaako tämä tyhjäkäynnille tukehtuminen viitata siihen että rave2 kanssa ei tarvitse isompaa tuhjä syytinta, kun tyhjäkäynillä laippa alhaalla?
CridenRS
Liittynyt:
21.10.2013 19:55
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut CridenRS » 15.4.2014 20:49

Minulla on 2010 rs 125 jossa on rave. Haluaisin tietää mitä kaikkia viritys mahdolisuuksia minulla on käytössä about 500€.
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 15.4.2014 23:24

Kattopas taas se wiki läpi
CridenRS
Liittynyt:
21.10.2013 19:55
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut CridenRS » 17.4.2014 15:07

Minkä laisia väleja suosittelette rs 2010 ? Kun uudet rattaat pitää hankkia ja vakiot välit on vissii 16-40 ?
Crizu
Liittynyt:
24.4.2013 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Crizu » 17.4.2014 20:23

Voiko vika olla starttireleessä jos pyörään ei tule valoja eikä ota kipinää eikä tapahdu mitään muutakaan ku avaimsta vääntää :s Kun akulta kuitenki kulkee se plus piuha siihe releelle ja se piuha toimii mut sittenku sitä releen jännitteitä alkaa mittaamaan niin akun tapista ei tule yhtään mitään? APUAAA
apriliarspoeka
Liittynyt:
19.4.2014 23:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut apriliarspoeka » 21.4.2014 22:51

Elikkä siis, omistan vakio Aprilia Rs:n. Entinen omistaja oli pitänyt täystehosena mutta myi tehoputken ja laittoi vakioksi. Sain RAVEn kevarin mukana. Nyt kevari on siis vakio. Ajattelin että voisi ostaa tehoputken, vaikka Arrowin tai tehtaan tyhjän putken. Kun laitan tehoputken pitääkö kaasarin suuttimia vaihtaa ja laittaa uusi ilmansuodatin? Vai voiko vakio-osilla+teharilla ajella ilman ongelmia?
Toinen kysymys:
Voiko RAVEn asentaa ilman että laittaa tehoputkea ja mitään muuta kuin RAVEn. Kulkeeko paremmin näin kuin vakiona? Jostain syystä vakio rs:ssäni kulkee max 115kmh tasasella motarilla ja sitäkään ei kokoajan.