Ledinauha kirjoitti:.............
Taidan huomenna laittaa emulsioputken takaisin kiinni, tuntui vain toimivan paremmin ilman sitä. ..........
Emulsioputkissa (kaikissa) reikien esim sijainti määrittää millä kaasunalueella seosta laihennetaan. ilman emulsioputkea seos emulsio on epätasaisesti sekoitunut.
ilman tk Emulsioputkea seos laihentuu koko kaasunalueelta Tk-piirissä, mutta sillä on muita seurauksia, seoksen sahaamista turbulenssia jne kun sulkee kaasua jne.
on paljon hyödyllisempää muokata ilmansaantia kautta rekisterin esim AF1 VHSB34ld Snorkkelilla. tai RX125 vastaavalla.
AF-1 ja #122 AirBoxit on tehty ihan tyhmästi,vaikka ne olisivat TT kuosissa, esim se miten Yhdyskumiputki menee pitkästi sisään Boxiin ja tekee ilmavirralle ja Helmholzille negatiivisen kulman, jos sitä jotenkin kuvailee, siis aiheuttaa virtausvastusta pyörteilyä ja epätasaista täyttöä. Se myös pienentää AirBoxin fyysistä tilavuutta ja Hyötytysuhde tilavuutta reaaliajassa.
Yleisesti puhuttaessa PHBH28bd kaasutimet ovat kompromisseja, Economy kulutusta haettu ja ilman kunnon toimintoja. Niihin jää Vakio tehtaan TT osilla aina huonoja alueita seokselle ja toimintaan. henk koht melkein vertaisin BD kaasutinta Dellorton SHA malliin.
Vaikeassa tapauksessa vaikka RS125 #122 PHBH28bd, voisi myös auttaa kun käyttäisi vaikka jotain B75 tai B80 emulsioputkea, vaikka onkin tk-suutin #70. Tällä kompensoitaisiin sitä puuttuvaa ilman määrää, eli laihennettaisiin seosta Tapauksessa kuten Sinun kuulostaa kun toimii paremmin ilman emulsioputkea. Ainakin Emulsioreikien koko olisi suurempi kuin B70, samaten on valinnavaraa määrittää vielä millä Tk Kaasunalueella ne reiät laihentaa seosta.
esim AF-1 SportPro mallissa on RD, kuten monissa Cagivoissakin, joka RD on tehty sentään kilpakäyttöön ja kadullekkin, ilman kompromisseja tehon ja hyötysuhteen kanssa.
Yleisesti puhuttaessa, TK-piirin ilmakanavat kannattaisi "säännöllisesti" pitää puhtaana eli Ultraääni pestä kalkinpoistolla. Kertynyt kalkki kaasarin "karkealle huokoiselle" pinnalle pienentää ilmakanavien tilavuutta, eli pienentää sitä myöten Emulsioon sekoittuvaa ilma määrää.....Etenkin ajoneuvoissa, joissa ei osata käyttää Tuorevoitelun rinnalla vähän öljyä myös tankissa, se kun pitää kaasarin puhtaampana.....
menee vielä aikaa kunnes pääsen noita yllä olevia soveltamaan oman '04 kanssa, mutta sitten testaan kaiken....Myös toisella muokatulla AirBox kannella. Taidan vielä huvikseen kokeilla myös B70 Vakioreikien hoonaamista suuremmaksi, joskus.
t.m