Aprilia RS125 viritys/tekniikka

enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 6.7.2014 13:05

Elikkä onkos teisän tt räsissänne tuorevoitelu käytössä vai siirryittekö seoksiin? :| s
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 6.7.2014 14:01

On käytössä ja hyvin toimii.
apriliarspoeka
Liittynyt:
19.4.2014 23:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut apriliarspoeka » 6.7.2014 17:49

enezii kirjoitti:Elikkä onkos teisän tt räsissänne tuorevoitelu käytössä vai siirryittekö seoksiin? :| s

käytössä on ja hyvin toimii! Älä vaan rupee mitään perkuleen seoksia tekemään :D yksinkertasrmpi lätkästä sillon tällön öljyä lisää :p
eddiedo
Pyörä:
Aprilia RS125, Hyosung Comet 125
Liittynyt:
3.6.2013 21:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eddiedo » 6.7.2014 22:29

Kattelin raven laippaa tänään ja huomasin että se on melko kulunut. Löytyy yks melko iso skraadu kun männänrengas lens putkeen. Kannattaisko se siis vaihtaa vai toimisko vielä tälleen? Oli myös täysin jumissa kun otin irti, onkohan se ees mun aikana toiminu...
Riejyyy
Pyörä:
Aprilia rs 125
Paikkakunta:
iisalmi
Liittynyt:
1.12.2013 19:42
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Riejyyy » 7.7.2014 20:43

Ootteko mitä suuttimia ja neulan asentoo käyttäneet raven (2) kanssa dellorto vhst28lla ja arrowin putkistolla ja tarviiko mitenpaljon säätää jos tt-laipalla on säädetty toimimaan ylhäältä hyvin? ja mistähä vois johtuu ku oma rsä (2007) ei kierrä ku 10 000- 11 000 ja alkaa vaa pauke kuulumaan ku noihin kiekkoihin päästään on boksi porattu. :s asiallisia vastauksia tarvittaisiin nopeasti. ja onko tuota rave 2 tarve puhistella miten usein? itellä oli jummitunu rave heti nii piti kiriä hylsän kanssa pois sieltä.
nukeb0x
Pyörä:
Aprilia RS 125, Derbi Barikit 74cc
Liittynyt:
16.10.2013 14:19
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nukeb0x » 10.7.2014 0:27

Mikäköhän mahtaa olla syypää 03 vuosimallin räsässä, kun alkaa pätkimään/röpöttämään 5500-8000 kierrosten välissä? Pätkiminen loppuu kuitenkin piikin alkaessa ja toimii hyvin ylä- ja alakierroksilla, eikä pätki. Kuitenkin viidennettä sekä kuudennetta vaihdetta ei voi kunnolla käyttää, koska silloin apikka ei jaksa päästä piikille asti tämän pätkimisen syystä.

CDI-boksista on katkaistu hyppylanka, joten sen olen sulkenut pois mahdollisista syypäistä pätkimiseen. Myöskin neulan säätäminen ja pääsuuttimen vaihtaminen ei ole auttanut lainkaan. Neula on kolmanneksi ylimmässä lovessa, pääsuutin on 125 ja tulpan väristä päätellen käy aavistuksen hieman liian rikkaalla.

Räsässä on tällä hetkellä arrowin putkisto, boyesen läpät, 28mm kaasutin, hyppylanka poistettu, ilmanputsarin kuri poistettu ja BR10EG sytytystulppa. Täyssynteettistä Castrolin 2-tahtiöljyä on sekoitettu bensan sekaan noin 2,3%.

Ravea ei ole käytössä, vaan sen tilalla on kurilaippa. Voisiko juuri tämä raven puuttuminen olla syy tähän pätkimiseen?
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 10.7.2014 1:14

Onko jossain tietoa millaset kuristukset tosa räsän putkilossa? Vm.2010
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 10.7.2014 2:13

luxus16 kirjoitti:Onko jossain tietoa millaset kuristukset tosa räsän putkilossa? Vm.2010


Halkaset paisarin. Et siis katkase putkea ni sieltähä ne pitäs löytyä.
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 10.7.2014 12:41

Eli on suht helppoa ottaa kuristukset pois jos on hitsilaitteet ja rälläkkä? :D
Ja eikö katti kannata poistaa samalla?
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 11.7.2014 1:17

Onkoha motonettiläisillä mitään vinkkejä mitä kannattaa räsälle lähtee ensimmäisenä tekemään kun lisää tehoa haluaa:P? Vaikuttaako tämä moottorinohjausyksikön muuttaminen tt-tilaan mitään yksinään?
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 11.7.2014 9:23

Raredzzi kirjoitti:Onkoha motonettiläisillä mitään vinkkejä mitä kannattaa räsälle lähtee ensimmäisenä tekemään kun lisää tehoa haluaa:P? Vaikuttaako tämä moottorinohjausyksikön muuttaminen tt-tilaan mitään yksinään?


Joo on helppoa. Katihan se siellä eniten kuristaa. Ainakin vanhemmassa munaperämallissa se katalysaattori on ainut kuristus 8)
apriliarspoeka
Liittynyt:
19.4.2014 23:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut apriliarspoeka » 14.7.2014 14:32

Auttakaa ny tyhmää ja kokematonta, missä on hyppylanka ja millä tarkistan että se on katkastu
Pyörä on Aprilia RS 125 vm. 08
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 14.7.2014 23:20

Matkustajan penkki irti. Sieltä löytyy sellanen musta boxi. Jos sen takana on jotain silikoonia tai reikä tai jotai sellasta ni sit se on todennäkösesti katkastu. Siitä myös huomaat jos tehovajetta 5000-6000rpm välillä
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 15.7.2014 13:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
Allupallu1
Liittynyt:
22.8.2013 18:48
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Allupallu1 » 15.7.2014 12:53

Heipähei taas pitkästä aikaa!
Nytpä olisi sellainen ongelma, että mulla ei oo oikeen mitään hajua mitkä ois oikeat jarrupalat vm. 09 räsään. Eli mitkä ois oikeet jarrupalat räsään? Eihän esimerkiksi nämä sovi 125cc rässään? http://www.moposport.fi/fi/jarrupalat-a ... 8T5EIkayc0
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Apr125
Pyörä:
Aprilia rs 125
Liittynyt:
22.6.2014 13:20
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Apr125 » 15.7.2014 15:29

Käy ostamassa motonetistä. Omassa 06 apriliassa ainakin ihan hyvin toimineet. :lol: