AapoV kirjoitti:En ole mikään asiantuntija tällä saralla, mutta erilaiset jarrunesteethän ei oikeen pelitä sekoitettuna? Ja onkohan sillä satulalla joku oma vaatimuksensa jarrunesteen laadusta? Jos vuotaisi jostain, niin luulisi nestettä näkyvän.
Pidithän varmasti jarrunestesäiliön täynnä (tai että nestettä kuitenkin jonkun verran) koko ilmauksen ajan? Itse en meinannut jotakin jarrua saada millään ilmattua tuolla kuvailemallasi tavalla. Onnistui sitten, kun laitoin letkun ilmausnippaan ja letkun pään astiaan, johon laitoin vähän jarrunestettä pohjalle. Kuitenkin niin, että letkun pää on koko ilmauksen ajan nesteessä. Näin ei pääse vahingossakaan ilmaa takaisinpäin nipasta.
Siinä ei pitäisi enään olla 2 eri merkkistä jarrunestettä jäljellä.. voisko olla joku pieni tukos jossain? Mietin vaa, ku tolla Bilteman ilmauslaitteella ei tule kovinkaan vauhdikkaasti sitä jarrunestettä sieltä..
En osaa sanoa, onko tolla satulalla sitten minkälainen vaatimustaso jarrunesteen suhteen, mut DOT4/5.1 siihen käy ja Castrolin pitäisi olla ihan laadukas merkki. Ja tuo purkki on iha eilen ostettua.
Tosiaan, en ole huomannut sen vuotavan mistään (epätavallisesta paikasta).. ainut pikku asia siinä on, että ilmausnippaa joutuu avaamaan aika paljon, että sieltä alkaa tulemaan nestettä.
Ja mie käytän tota Bilteman ilmauslaitetta säiliönä kun ilmaan, vaikka en paineilman avulla ilmaisikaan.
Jarruletku on kiristetty sekä satulaan, että pääsylinteriin kunnolla. Voisin kokeilla laittaa kupariprikat ton jarrusatulan banjopultin alle.. en tiedä onks sitä jarrunestettä valunut siitä ilmausnipasta, vai fuskaakohan se sitten.