Aprilia RS125 viritys/tekniikka

luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 29.7.2014 15:00

Eli meneekö -03 vuosimallin vakioputki -09 malliin? Eikös noissa ole sama kone kumminkin? Ja meneekö siis ilman modauksia?
eddiedo
Pyörä:
Aprilia RS125, Hyosung Comet 125
Liittynyt:
3.6.2013 21:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eddiedo » 29.7.2014 20:34

Mikäköhän voisi räsässä olla kun toimii pelkästään ryypyllä? Ilman ryyppyä booaa, kierrokset leijjuu, sammuu ja kuumenee nopeasti. Käy siis laihalla. Tätä on esiintyny vain konerempan jälkeen jossa vaihdoin männän ja pytyn. Oon kokeillut neulan säätämistä ja kaasarin putsausta eikä ole auttanu ollenkaan. Kokeilin myös suihkuttaa jotain palavaa imukaulan päälle että jos kierokset nousis niin siinä vois olla imuvuotoa mutta ei sekään mitään kertonut. Pääsuutin tällä hetkellä 125, räsä on TT mutta raven toimivuus on heikko... (voisko ongelma liittyä tähän?) Savuttaa myös aika paljon mutta taitaa johtua kovista sisäänajo seoksista. :D
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 29.7.2014 20:51

Kansi kiero?
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 31.7.2014 22:15

Onko mahdollista, jos raven laippa on kattkennu ja kolisee eli osuu mäntään että mäntä ja sylinteri olisi vielä ajokunnossa? Kuitenkin käyntiin lähti työntämällä mutts puristukset tosi heikot. Ja miten sen katkenneen laipan saa pois sieltä. Onnistuuko kampeamalla pakoaukosta? Kiitos pikaisya vastaamista odotellessa!!!
jumaaja
Pyörä:
Husqvarna sm 125 Aprilia rs 125 [EX] KTM exc125
Liittynyt:
1.8.2014 10:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jumaaja » 1.8.2014 11:04

Hemmownaa kirjoitti:Elikkäs ostin tossa täysin vakion räsän muutama päivä sitten ja pitäis rupee virittelee vuosimallia -08. Eli mitä kaikkea voin tehdä et tulee lisää tehoa kaavailussa on jo tyhjentää vakioputki, katkaista raven paikalla oleva laippa niin ettei se kurista (ei ole varaa raveen tällä htkellä eikä mihinkään muuhunkaan), aukaista putsarin ilmanotto torvi, porata reikä siihen ecu yksikköön. Voiko tuohon enää tehdä muuta miltein nolla budjetilla? Mitä kureja tuolla putkessa on ja missäpäin? toimiiko kuinka hyvin katkaistulla laipalla? (kaveri ehdotti) :D ja Mitä muutoksia kaasariin pitää tehdä suuttimet neula jne?


Kannattaa ostaa tehoputki ton tyhjennetyn vakioputken sijaan, sillä itelläni räsässä jollymoton tehari ja painaa alle kilon, kun taas vakioputki kuristuksineen 6 kiloa. Teho/paino suhde nousee kun saa kaikki turhat painot pois

Putken kuristuksia on ainakin heti alkukäyrässä, kannattaa myös poistaa huohotin joka pumppaa ilmaa putkeen (sellainen metallinen nyrkin kokoinen palikka josta lähtee 2 letkua)

Katkaistulla laipalla ei toimi niin hyvin, koska se tuppaa olemaan vähän huono viritys, mutta kuitenkin toimii.

Kaasarin säädöissä itselläni mennyt aikaa jo pieni tovi, sillä säätöjä ei meinaa löytyä,
Pääsuutin 210
tyhjäkäynti suutin 46
neulan asennosta en ole ihan varma, mutta kannattaa lähtä neulan keskiosasta hakemaan, tai ihan alimmasta päästä
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 1.8.2014 16:28

enezii kirjoitti:Onko mahdollista, jos raven laippa on kattkennu ja kolisee eli osuu mäntään että mäntä ja sylinteri olisi vielä ajokunnossa? Kuitenkin käyntiin lähti työntämällä mutts puristukset tosi heikot. Ja miten sen katkenneen laipan saa pois sieltä. Onnistuuko kampeamalla pakoaukosta? Kiitos pikaisya vastaamista odotellessa!!!


Jooh eli ei taida olla enää ajokunnossa :lol:

Mulla näytti tältä kun laippa katkesi ja pääsi mäntää vasten:

Kuva

Ja ei ehkä kannata turhaan käyttää pyörää, josset halua suurempaa tuhoa aikaan :roll:

Laipan palaset saattaa saada raven kanavan tai pakoaukon kautta pois olettaen ettei ole hitsautunut pahasti sylkkään kiinni. Mutta väittäisin, että joudut joka tapauksessa ottaamaan koneen auki eli helpompi hoitaa sitä kautta. Sylkkä saattaa olla vielä käyttökelpoinen, mutta mäntä ja laippa menee joka tapauksessa uusiksi
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 2.8.2014 13:27

AapoV kirjoitti:
enezii kirjoitti:Onko mahdollista, jos raven laippa on kattkennu ja kolisee eli osuu mäntään että mäntä ja sylinteri olisi vielä ajokunnossa? Kuitenkin käyntiin lähti työntämällä mutts puristukset tosi heikot. Ja miten sen katkenneen laipan saa pois sieltä. Onnistuuko kampeamalla pakoaukosta? Kiitos pikaisya vastaamista odotellessa!!!


Jooh eli ei taida olla enää ajokunnossa :lol:

Mulla näytti tältä kun laippa katkesi ja pääsi mäntää vasten:

Kuva

Ja ei ehkä kannata turhaan käyttää pyörää, josset halua suurempaa tuhoa aikaan :roll:

Laipan palaset saattaa saada raven kanavan tai pakoaukon kautta pois olettaen ettei ole hitsautunut pahasti sylkkään kiinni. Mutta väittäisin, että joudut joka tapauksessa ottaamaan koneen auki eli helpompi hoitaa sitä kautta. Sylkkä saattaa olla vielä käyttökelpoinen, mutta mäntä ja laippa menee joka tapauksessa uusiksi

Itsellä kävi niin hyvä tuuri että mäntä ihan tuhannenpaskana mutta sylinterissä ei ollu silmillä nähtäviä jälkiä ollenkaan eli uutta laippaa vaan ja mäntää nii pääseee taas ajamaan :lol:
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 3.8.2014 13:34

AapoV kirjoitti:
enezii kirjoitti:Onko mahdollista, jos raven laippa on kattkennu ja kolisee eli osuu mäntään että mäntä ja sylinteri olisi vielä ajokunnossa? Kuitenkin käyntiin lähti työntämällä mutts puristukset tosi heikot. Ja miten sen katkenneen laipan saa pois sieltä. Onnistuuko kampeamalla pakoaukosta? Kiitos pikaisya vastaamista odotellessa!!!


Jooh eli ei taida olla enää ajokunnossa :lol:

Mulla näytti tältä kun laippa katkesi ja pääsi mäntää vasten:

Kuva

Ja ei ehkä kannata turhaan käyttää pyörää, josset halua suurempaa tuhoa aikaan :roll:

Laipan palaset saattaa saada raven kanavan tai pakoaukon kautta pois olettaen ettei ole hitsautunut pahasti sylkkään kiinni. Mutta väittäisin, että joudut joka tapauksessa ottaamaan koneen auki eli helpompi hoitaa sitä kautta. Sylkkä saattaa olla vielä käyttökelpoinen, mutta mäntä ja laippa menee joka tapauksessa uusiksi



Joo kiitos! itellänikin männässä tollanen kiva jälki... Saakos tota laippaa mistää halvemmalla kun nakkilan pyörä ja mopo 99€... Qeiwiz vielä kalliimpi?
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 3.8.2014 14:37

Ulkomailta:

http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_Powe ... arts_.html

http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ageSize=30

Tsekkaat vaan, että tilaat varmasti oikeanlaisen. Rave 1 ja 2 on nimittäin erilaiset laipat. Ebay voi kans ettiä. Maksu paypalin kautta niin saa rahat takaisin jos jotain menee pieleen.

Suomesta käytettynä/yksityisiltä/purkaamoilta löytynee halvemmalla.
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 3.8.2014 17:50

Jos 2radilta tilaat laipan niin kannattaa varmaan tilata se rosterinen (kalliimpi) laippa.. Alkuperäseen laippaan en ite koskis kun on alumiinia ja mulla on 2 sellasta jo hajonnu.. :roll:
JRnoo
Liittynyt:
15.5.2012 20:26
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JRnoo » 4.8.2014 17:21

Millaset säädöt ihmisillä ollut 34 vhsb kanssa + arrow + rave 1 + hyppylanka yms kuristukset pois?

Itsellä tällä hetkellä ps 148 , tk 36 , ja joku kolmas suutin (tehosuutin?) kokoa 60 sekä neulana k56. Neulaa säädetty laihimmalta rikkaimmalle mutta ei sitten millään saatu säätöihin... Pintakaasulla röpöttää , kun lyö kaasun pohjaan kiihtyy hetken sitten alkaa hirveä nykiminen ja pätkiminen ja tehopiikille päästyään pyörä pätkii vielä pahemmin eikä vain kierrä, tehopiikkiä ei siis ees ota. Kun kierrokset nousevat vielä korkeammalle , pyörä lopettaa kiihtyymisen kokonaan ja kuuluu "mooooooooooo" niin kauan kunnes kierrokset laskevat tarpeeksi. Myös nopean lähdön jälkeen jos lyö kytkimen pohjaan, ja kaasuttelee alkaa hirveä röpötys ja jos kaasua ei pidä pohjassa pyörä sammuu, mutta jos kaasun pitää hetken aikaa pohjassa , röpötys menee ohi ja tyhjäkäyntiä taas jälleen on.


Missä vika? Alkaa ideat loppumaan..
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 4.8.2014 21:27

Hei mikä on männän koko, kun pyörä on aprilia rs125 vuosimallia 2003? Kun niitä kokoja on vaikka minkä laisia. Vai onko sillä väliä? Ja tietääkö joku kun 2rad:ilta tiöaisin raven laipan ni onko se käypä suoraan? :s
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 4.8.2014 22:26

Tarkista, onko sulla rave 1 vai 2. Rave 2:sessa on sellainen punamusta mötikkä sylkän kyljessä. Ja laipan pitäisi käydä suoraan kun vaan tilaat oikeanlaisen.

Tämän näköinen on rave 1 laippa:
http://www.2rad-sausenthaler.de/WebRoot ... E_26_m.jpg¨

Ja tämä rave 2:
http://www.2rad-sausenthaler.de/WebRoot ... _26a_m.jpg

Männän koko valitaan sylinterin perusteella. Eli jos sulla on se vanha mäntä hyppysissä, niin siinä pitäisi olla kirjaimella tai numerolla merkattuna männän koko. Tilaat sitten samankokoisen. Ja tässä pitää sitten huomioida, että takomännissä ja valumännissä käytetään eri välyksiä, joten jos tilaat takomännän (vaikkapa Wössner), niin tarkista, että se kirjain on oikein. Esim. 2radilla tuo replica-mäntä (valumäntä) A-koossa on 53.96 kun taas Wössnerin takomäntä A-koossa on 53.95. Eli jos vanhassa männässä on kirjain, niin tilaat saman kirjaimen kokoisen. Mutta jos on numero niin pitää huomioida tuo välysero, ja osata muuntaa se oikeaksi kirjaimeksi.

Ja olethan sitten tarkistanut, että sylinteri on kunnossa? Ei saisi olla kädellä tuntuvia naarmuja.

Samalla voi tilailla vaikka neulalaakerin ja tiivistesarjan, nämä eivät kovin paljoa maksa.
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 4.8.2014 22:50

Kiitoksia! Joo löytyy rave1 ja sylinterissä ei ole kynteentuntuvia naarmuja! Tiivisteet ja neulalaakeri hommattu. Yritän noilla ohjeilla oikean männän saada tilattua!

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
jonicc
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 4.8.2014 23:40

JRnoo kirjoitti:plaaplaaa..


Missä vika? Alkaa ideat loppumaan..
Onhan sulla 34 vhsb:n oma ryypyn luisti? Jotkut on joskus laittanu vakiokaasarien ryypyn luisteja noihin ja nehän ei pelaa tuon kaasarin kanssa.