Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 31.8.2014 20:38

Paras alkuperäinen vertexit hyviä kans. V-forceja ite oon käyttäny
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 1.9.2014 15:29

Mistäs saan ostettua noi ?
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 1.9.2014 22:56

Pjme.co.uk
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 2.9.2014 20:53

jos ostan ton v force läpät ni joudunko ostaa koko läppärungonki ? vai onko kaikki läppärungot tai ne ni samanlaisia?
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 2.9.2014 21:21

Raredzzi kirjoitti:Minkälaisia muutoksia pitäis lähtee tekemään kaasariin kun olen "puhkaissut" sen ilmanputsarin tukitun reijän, ja laitan lähiaikoina rave 1paikalleen. Kaasarina on siis vakio 28mm. Minkä koon suutinta kannattaisi lähteä pistämään (tällä hetkellä 132)


Voin sanoa, että on aivan turha puuttua imupuolen asioihin, ennen kuin pakopuoli on kunnossa, eli tehari/tyhjennetty putki on asennettu, koska pyörä on kaksitahtinen... no pistä nyt vaikka 10 numeroa isompi pää suutin niin ei käy ainakaan liian laihalla. laitettuasi raven niin pääsuuttimen koko tulee olemaan jotain 150-200 välillä edellyttäen, että vaihdat myös putken, koska raven asentaminen vakio putkella tuottaa vain hyvin marginaalista tehon lisäystä... ELI sen jälkeen kun pyörässä on tt osat niin laita 185 suutin pääsuuttimeksi, jos käytät teharia laita pari pykälää isompi ja sitten lähdet mitä todennäköisimmin pienentämään pääsuutin kokoa kunnes oikea koko löytyy! Lue tietopankista ohjeet 2-t kaasuttimen säätöä varten ennen kuin alat tekemään säätö hommia....
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 2.9.2014 22:15

Jooh kiitoksia vastauksesta jammumiäs!

Tuota ravea aattelin tuolta ebaysta tilata, tosin ei saanut koko pakettia samalla. Saksasta jostakin liikkeestä löyty muut osat, ja italiasta löyty liikkeestä solenoidi.

http://www.ebay.com/itm/Aprilia-RS-125-RAVE-POWERVALVE-AND-CASE-CABLE-NEW-RX-Quality-by-MOTORIZE-/400739499033?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5d4def7c19&vxp=mtr
( tuossa muut hilppeet solenoidia lukuunottamatta. Tuolla luki jotain että tuolla tehtaassa käsintehtyä laatu tavaraa? Eli ei taida olla alkuperäisiä uusia raven osia, vaan saksalaisia "kopioita" Mitäpäs ootte mieltä :|

http://www.ebay.com/itm/SOLENOIDE-VALVOLA-RAVE-APRILIA-RS-SX-RX-125-ORIGINALE-/260826290939?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item3cba755afb
( Tuossa olis taas toi solenoidi joka tulis italiasta)

Koko setille tulis hintaa noin 220, ja uutta tavaraa kaikki. Miltäs näyttäisi?
präns
Liittynyt:
16.6.2013 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut präns » 3.9.2014 16:08

MItes,kaveri on uusinu kaikki osat koneeseen,mutta nyt kun alettiin kokoamaan,niin kampiakseli on jumissa? Se oli pakkasessa n.2-3pv, että sen sais paremmin paikoilleen.
mikäköhän siinä on jumittanu,kun ennen pakastusta pyöri täydellisesti ilman mitään ongelmia :roll:
ardduz
Liittynyt:
12.9.2013 17:48
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ardduz » 3.9.2014 21:34

Mikä ongelma nyt on?
Pyörä vääntää ihan hyvin alhaalta, sit ennen piikkiä röpöttää ja pätkii ihan helvetisti, kunnes lopulta pääse piikille. Ps 125, tk 70. Rave 2. Neulaa 4.-2. lovessa kokeiltu, ei vaikutusta. Ilman ravea sama homma. Ravea säätö ei vaikuta. Että mitä helvettiä?
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 3.9.2014 22:57

Itelläni autto kaasarin puhdistus tuohon. ;)
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 3.9.2014 23:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
nokkaperry
Liittynyt:
2.8.2012 22:24
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nokkaperry » 3.9.2014 23:46

Mikähä vika räsässä ku katkassu laipan kahesti tänä kesänä?
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 4.9.2014 18:28

eli siis sopiiko v force 3 läpät vakio läppärungolle vai sopiiko vain v forcen omaan läppärunkoon? jos ketään nyt ymmärsi...
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 4.9.2014 19:17

Ei sovi joudut ostaa koko läppärungon. Ja joudut leikkaan vielä imukaulasta osan pois että saat kiinni.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 4.9.2014 22:02

Osaatko selventää että miten pois ja miksi?
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 4.9.2014 23:53

http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS12 ... burre.html
Katso tuolta v-forcen kohdalta. Itsekkin voi vähän Googlea käyttää ;)
juhiszz
Liittynyt:
12.9.2013 21:34
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juhiszz » 5.9.2014 9:31

.
Viimeksi muokannut juhiszz päivämäärä 17.9.2014 20:18, muokattu yhteensä 1 kerran