2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Sakko
Pyörä:
Aprilia SXV 550 -08 for sale :/
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
18.2.2006 15:21

ViestiKirjoittanut Sakko » 26.8.2007 18:56

astr0 kirjoitti:Jos käyntiääni kuulostaa pahalta, on jotain yleensä vialla... Paitsi jos kyseessä on Kawasaki.

Leikki sikseen, miten pahalta kuulostaa? :S Särinää voi kuulua esim. jostain löysistä pulteista ja sen yhdistää aika helposti siihen että jotain olis rikki. Jos oikeen ilkeeltä kuulostaa niin ite en viittis ajaa, on toi pyörä sentään se meidän suhteen ihanampi osapuoli...

Paljon sulla on kilometrejä kertyny viimisen laakerirempan jälkeen, vai onko niitä joskus vaihdettu?


Eipä taida olla vaihdettu ja n.30tkm ajettu... Rempan paikka se on kyllä, ku ei vaan oo rahaa :S
Hit the gas!
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 29.8.2007 23:06

Tuli sylkkäsarjan mukana tuommonen kulmikas ohut rinkula ja sen verran tiedän että tulee jommankumman männänrenkaan alle. Mutta kumman renkaan alle se tulee, ylemmän vai alemman? Ja mitä käytännön merkitystä sillä on? Ei varmaan oo terveellistä jättää poiskaan tuota?

Tuo rinkula näkyy tässä kuvassa männänrenkaiden välissä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 0/cat/9644

Edit: Älysin sentään vilkasta räjäytyskuvaa, vaikka vasta nyt... Alemman renkaanhan alle se tulee. Mut edelleen hakusessa tuo, että mitä käytännön merkitystä sillä rinkulalla on ja mitä tapahtuu jos sen jättää pois?
Kettu kuittaa.
OsQ^
Liittynyt:
26.9.2005 19:36

ViestiKirjoittanut OsQ^ » 30.8.2007 14:38

astr0 kirjoitti:Tuli sylkkäsarjan mukana tuommonen kulmikas ohut rinkula ja sen verran tiedän että tulee jommankumman männänrenkaan alle. Mutta kumman renkaan alle se tulee, ylemmän vai alemman? Ja mitä käytännön merkitystä sillä on? Ei varmaan oo terveellistä jättää poiskaan tuota?

Tuo rinkula näkyy tässä kuvassa männänrenkaiden välissä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 0/cat/9644

Edit: Älysin sentään vilkasta räjäytyskuvaa, vaikka vasta nyt... Alemman renkaanhan alle se tulee. Mut edelleen hakusessa tuo, että mitä käytännön merkitystä sillä rinkulalla on ja mitä tapahtuu jos sen jättää pois?

Itselläni ei DT:ssä sitä siellä ole eikä ollut entisessä männässäkään eli ei kai se haittaa jos sitä ei ole mut dunno sit
TZR kannentiiviste myynnissä, katsokaa ilmoitukset
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 30.8.2007 14:52

mitä käytännön merkitystä sillä rinkulalla on ja mitä tapahtuu jos sen jättää pois?
Nimeltään karstarengas. Se ehkäisee mahdollista renkaan hajoamista joka voi johtua juuri tuosta karstan muodostumisesta.

Muistaakseni ylempi on kartiorengas, pistä siis viistepuoli ylöspäin. Alemmassa ei taida olla viistettä.

Niissä kyllä pitäisi lukea päissä pienellä kirjain N, jonka puoleinen reuna laitetaan ylöspäin.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 1.9.2007 23:42

.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 7.9.2007 18:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
Suikkanen
Pyörä:
Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
Liittynyt:
11.7.2007 20:19

ViestiKirjoittanut Suikkanen » 2.9.2007 1:43

Ne irtoaa helposti kun hitsaa laakerikooliin putkenpätkän ja putken toiseen päähän jonkin tapin jolloin sen laakerin saa hakattua irti. Näin olen sen itse tehnyt ja hyvin on toiminut.
Sakko
Pyörä:
Aprilia SXV 550 -08 for sale :/
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
18.2.2006 15:21

ViestiKirjoittanut Sakko » 15.9.2007 22:55

Kuis helposti kampiakseli menee vaihtoon? Jos on laakerin irtioton yhteydessä hiukan naarmuja niin onko paljon haittaa?
Hit the gas!
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 16.9.2007 0:19

No mikä nyt on hiukan? Eihän ne pienet jäljet mitään, mutta jos on heittoa tullut nii sitten...
pete_
Paikkakunta:
Rantasalmi
Liittynyt:
11.2.2006 16:59

ViestiKirjoittanut pete_ » 23.9.2007 15:06

miten on hei pitääkö moottorin olla hiukan lämmin kun kokeilee magneetosta välystä (eikös siitä kokeiltu petilaakerit?) ja nehän on c3 välyksellä jammussa. eli kylämmä koneella pitäisikin tuntua välystä?:o
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 23.9.2007 16:18

Kyllä siinä on vähän välystä kuumallakin koneella. Joo C laakereita tosiaan, että kestäis kierrokset!
Reinari
Liittynyt:
26.10.2004 19:53

ViestiKirjoittanut Reinari » 26.9.2007 22:12

Miten päin olette laittaneet Yamaha DT:ssä sen petilaakerin jossa on se millin leveämpi sisäkooli, siis kuuluuko se millinen uloke kampikammioon päin vai kytkinpuolelle päin?
AIVAN!
tom_toy
Liittynyt:
1.5.2007 19:34
???

ViestiKirjoittanut tom_toy » 1.10.2007 18:14

ihme juttu! piikki seiso vian takia 1kk ja kun aloin miettiä vikaa huomasin koneen jumittuneen.. avasin sylinterin ja huomasin siellä joka puolella ilmeisesti jäähdytys nestettä ja ruostetta... eiku pytty hoonaukseen ja lohkot auki ja putsaukseen^^
DERBIN
Paikkakunta:
mikähän se on...
Liittynyt:
5.5.2006 17:14
Hussen osat

ViestiKirjoittanut DERBIN » 4.10.2007 16:30

Eli tämmönen kysymys..
Husseni leipo ja sylinteri täytyy uusia ja mäntä kans..
ajattelin tehä konerempan siin samalla kun nyt on aikaa, joten mitäs kaikkea sinne pitäis uusia muuta kun stefat petilaakerit ja tiivisteet ja paljon nuo maksavat..
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04
Re: Hussen osat

ViestiKirjoittanut -Epeli » 4.10.2007 17:31

HusQu kirjoitti:Eli tämmönen kysymys..
Husseni leipo ja sylinteri täytyy uusia ja mäntä kans..
ajattelin tehä konerempan siin samalla kun nyt on aikaa, joten mitäs kaikkea sinne pitäis uusia muuta kun stefat petilaakerit ja tiivisteet ja paljon nuo maksavat..

Kiertokanki vielä vaihtoon. Runkolaakerit ei montaa kymppiä maksa eikä stefatkaan sen puoleen, kietarista en osaa husseen sanoa, mutta reilu 100¤ ja vaihto siihen päälle luulis pärjäävän jos proxia tai jotain muuta laittaa?
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 8.10.2007 9:21

Ei mitään tarvikeosia!

Jos pyttykin meni niin kalliiksi tulee.

Mahdollinen putkitus +300e (pitää lähettää ulkomaille, belgiaan?)
Mäntä maksaa yli 100e (?)
Petarit varmaan 40e
Stefasarja 30
Tiivisteet 30

Hinnat on ~ arvoja.

Eli rahnaa palaa.

e. ja kiertokankihan se unohtui kokonaan! Voi olla husvarnaan astetta kalliimpi (alkuperäisenä).