Piikkien sähköt ja ongelmat

vilhoz
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R '98
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
26.12.2007 21:20

ViestiKirjoittanut vilhoz » 2.5.2008 21:37

löylykauha kirjoitti:Missä vois olla vika, eli laitan vilkun oikealle toimii normaalisti mutta kun pistän vilkun päälle vasemmalle vilkku alkaa vetämään yhden normaali välkähdyksen jälkeen tuplatemmolla? Sama homma tapahtuu oli kiinni vakio tai minivilkut.
Heittäkää jotain ideaa mis vois olla vika :) Sais ton korjattuu ni sais tonki pyörän myydyks ;)

Vaikuttas siltä, että rele on rikki.
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 2.5.2008 23:45

vilhoz kirjoitti:
löylykauha kirjoitti:Missä vois olla vika, eli laitan vilkun oikealle toimii normaalisti mutta kun pistän vilkun päälle vasemmalle vilkku alkaa vetämään yhden normaali välkähdyksen jälkeen tuplatemmolla? Sama homma tapahtuu oli kiinni vakio tai minivilkut.
Heittäkää jotain ideaa mis vois olla vika :) Sais ton korjattuu ni sais tonki pyörän myydyks ;)

Vaikuttas siltä, että rele on rikki.


ok, mistäs saa uusia releitä ja paljonkohan kustantaa?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 3.5.2008 14:12

Jooh, kasasin nyt ton näsärin, ja sähköt toimii muuten, mutta ei tule kipinää. Ne on siis ollu irti. Vika ei johdu tulpasta, eikä tulpanhatusta.

Lisäksi virtalukko temppuilee, eli normi-päälläasennossa toimii vain seisontatuen merkkivalo. Kun avainta kääntää puoliasentoon, toimii sähköt kokonaan. Vaikuttaako tämä kipinän tuloon? (ettei mokoma vedä tappokytkentänä?) Jos sitä voi testata, niin thänks. Ei kerkeä pahemmin värkätä kun nyt on nuo kylvötkin ja ei muutenkaa oo kotona niin jos joku auttaisi?

Meikä meneekin tästä äestämään --> :D

E: Jaaha, se taitaakin tosiaan olla tosta virtalukosta kii... Pitää kattella... Mutta jos on muitakin vaihtoehtoja nii kertokaa vaan.

Edit nummer sataviistoista: Saisko tota virtalukkoo korjattua mitenkään kun se toimi vielä talvella ihan hyvin? Mitä kannattaisi koittaa?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 3.5.2008 23:13

Dodi, tänään päivällä motonetistä oltiin lähössä ni sähköt katoo :D ei mikään sähkö toiminu. Onneks darras ei oo kicksiäkään, ja auringos on kiva työnnellä ajotakki päällä :D Sitten ku suzukin sai käyntiin ni kaikki sähköt toimi taas. Sitte välillä ku sammutti ni sähköllä sai taas käyntiin, mutta välillä ei. Oiskohan vika akussa?
Huomenna pitää kokeilla uudella Vartan akulla, toivottavasti toimii :)

Nii joo ja noista vilkku releistä, onko pyörissä 1 vai 2 vilkkurelettä?
Missäköhän päin fillaria releen mahtaisi löytää?
vilhoz
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R '98
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
26.12.2007 21:20

ViestiKirjoittanut vilhoz » 3.5.2008 23:23

No itellä makso 4,5¤ uus vilkkurele seppoon. Ja en tiiä mistä löytyy tosta pyörästä, sepossa se on vasemman takakatteen alla..

Ja 1 rele niissä vaan on.
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 6.5.2008 16:08

Noniin, gamman kanssa taas vähän ongelmia. Tarkemmin sanottuna sytytyksen kanssa. Jostain syystä kipinä on aivan liian heikko eikä jaksa sytyttää sytytystulpan päässä minkään sortin valoilmiötä. Tulpanhattu irroitettuna kipinän erottaa silmin, mutta sittenkin kipinä on heikko. Tulppa on uusi (myös muilla tulpilla kokeillut - ei vaikutusta) enkä usko että tulpanhatussakaan on mitään vikaa. Mittailin että puolalle tulee käynnistyspoljinta polkaistessa 10-20V (Riittävä?) sekä puolalta tulee ulos tuhansia voltteja. Missähän voisi olla vika? Puola paskana (toimi vielä syksyllä moitteetta), voiko sytytysboxi vaikuttaa kipinän vahvuuteen?
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
Kellogs
Liittynyt:
20.4.2006 21:43

ViestiKirjoittanut Kellogs » 8.5.2008 20:57

te tietävät motoristit hoi. jos on jännitteensäädin paskana niin eihän sillon tule virtaa ollenkaan valoille eli se säädin "imee" kaiken virran? kun valokäämiltä tulee kyllä virta..
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 8.5.2008 22:40

Kellogs kirjoitti:te tietävät motoristit hoi. jos on jännitteensäädin paskana niin eihän sillon tule virtaa ollenkaan valoille eli se säädin "imee" kaiken virran? kun valokäämiltä tulee kyllä virta..

Kaverilta kun oli jännitteensäädin pevekistä paskana, niin tuli läpi niin paljon jännitettä ettei lamput kestäny puolta minuuttia kauempaa. Eli kyllä sieltä ainakin tuli virtaa läpi kun polttimot pamahteli...
Kettu kuittaa.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.5.2008 23:57

astr0 kirjoitti:
Kellogs kirjoitti:te tietävät motoristit hoi. jos on jännitteensäädin paskana niin eihän sillon tule virtaa ollenkaan valoille eli se säädin "imee" kaiken virran? kun valokäämiltä tulee kyllä virta..

Kaverilta kun oli jännitteensäädin pevekistä paskana, niin tuli läpi niin paljon jännitettä ettei lamput kestäny puolta minuuttia kauempaa. Eli kyllä sieltä ainakin tuli virtaa läpi kun polttimot pamahteli...


riippuu vähän miten sielä diodit yms kärähtelee. joskus saattaa päästää kaiken läpi, joskus täysin mykkä.
Kellogs
Liittynyt:
20.4.2006 21:43

ViestiKirjoittanut Kellogs » 9.5.2008 8:28

selvä. no tarvitsee se sitten tutkia..
jyly^
Pyörä:
636
Liittynyt:
2.5.2006 9:13

ViestiKirjoittanut jyly^ » 9.5.2008 17:18

Joo... Crm:ssä ei toimi enää mittaristo, siis trippi-, nopeus- eikä kokomatkamittari, vai mikä onkaan. Kiekka toimii, koska se on erillinen, eli eivät ole nopeuden kanssa samassa lootassa. Mistä vikaa pitäs ettiä?

Akku on ladattu, ja se antaa kyllä merkkivaloille virran, muttei muille. Kaikki muut sähköt toimii, hyvin, mutta ei toinen mittaristo.
"Älä kehuskele sillä, ettet ole koskaan kaatunut, vaan sillä, että olet aina noussut pystyyn"
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52

ViestiKirjoittanut jonttu` » 9.5.2008 19:16

jyly^ kirjoitti:Joo... Crm:ssä ei toimi enää mittaristo, siis trippi-, nopeus- eikä kokomatkamittari, vai mikä onkaan. Kiekka toimii, koska se on erillinen, eli eivät ole nopeuden kanssa samassa lootassa. Mistä vikaa pitäs ettiä?

Akku on ladattu, ja se antaa kyllä merkkivaloille virran, muttei muille. Kaikki muut sähköt toimii, hyvin, mutta ei toinen mittaristo.


vika on jossain mittarinpyörittäjän, vaijerin ja itse mittarin välillä tai jossain noista osista...
jyly^
Pyörä:
636
Liittynyt:
2.5.2006 9:13

ViestiKirjoittanut jyly^ » 9.5.2008 22:45

Kiitoksia, tarkistan vaijerin huomenna. Mutta voisko vika juontua samasta paikasta kun mittariston taustavalojen vika, koska ne ei ole palanut mun tietääkseni koko sinä aikana kun pyörä on minulla ollut.
"Älä kehuskele sillä, ettet ole koskaan kaatunut, vaan sillä, että olet aina noussut pystyyn"
vilhoz
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R '98
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
26.12.2007 21:20

ViestiKirjoittanut vilhoz » 10.5.2008 15:26

vilhoz kirjoitti:Ite vaihoin siis vilkut eteen ja taakse, ihan normaalit minivilkut normipolttimoilla siis.. Kun ekan kerran testasin niin, että laitoin vaan johdot kiinni mutta en vilkkuja "kunnolla" kiinni että voisi ajamaan lähtä, ne toimi hyvin. Nyt sitten kun perjantaina kävin öljyt vaihtamassa, niin oli toisen etuvilkun johdot lähteny irti ja laitoin ne vaan summan mutikassa kiinni kun oli kiire ottaa pilottii. No, sittenhän ei sen puolen vilkut toiminu ja ajattelin et no ehkä laitoin ne vaan väärinpäi ja sit lähin menee. Tänään sitten laitoin sen viimeisenkin vilkun lopullisesti kiinni ja vasemman puolen vilkut toimii normaalisti ja oikeen ei. Poltti sitten sulakkeen, ja vaihoin eestä oikeen vilkun johot toisin päin ja testasin uudestaan. No se teki saman tempun ja poltti uuden sulakkeen. Sitten tarkistin kaikki johot ja kyllä ne oikein päin oli, että mikähän nyt sitten avuksi? Huomenna koulusta yleismittari mukaan ja pitää ainakin mittailla että missä ei kule virtaa ja missä sitä kulkee liiankin paljon.


Joo-o, nyt kusee jossain ja ihan kunnolla. Eli sain ton selvitettyä ja ne toimiki jo vähä aikaa. Sitte rupesin kutistesukkaa laittamaan siihe ja tarkistin et joo, kaikki johot meni oikein päin. No, sehä alko sit polttaa taas sulaketta. Ennen se anto testata ees niitä vilkkuja vähä aikaa et toimiiko ne ja poltti vasta sitten sen sulakkeen, nyt polttaa sulakkeen heti kun lyö virrat päälle koko vehkeeseen. Rele paskana vai mikäs ?

EDIT: hih, löytyhän se vika :) ei siis mitään enää.
Viimeksi muokannut vilhoz päivämäärä 11.5.2008 2:04, muokattu yhteensä 1 kerran
< Bullitt >
Pyörä:
Romuja piha täynnä
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
13.8.2006 23:24

ViestiKirjoittanut < Bullitt > » 10.5.2008 23:52

Mikähän mättää kun Kawan kiekkamittari pimeni pienen vesisateen jälkeen? Kaikki muut mittarit toimii niin kuin ennenkin.
Jokaisessa meissä asuu pieni motocrossari!