Öljytopic #2

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 22.1.2012 0:01

Jos lukee että soveltuu märkäkytkimelle niin ei muuta kuin öljyt sisään vaan!
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 23.1.2012 14:50

No jos ei olekaan sitä tekstiä? Onko kuinka paha jos laittaa vaikka (bensa-)auton moottoriöljyy? Ei oo näkyny tarpeeks notkeeta mp-öljyä.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 23.1.2012 15:41

No ei sillä kytkimellä kyllä vittuakaan,jos ei ole kytkinlisäainetta siinä öljyssä! Luistaa kattos!
#667325
Pyörä:
Suzuki TS125R, Baotian 72cc, Monkey 50cc + lukuisia muita...
Paikkakunta:
Siellä missä jääkarhut kasvaa
Liittynyt:
1.1.2012 17:23
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut #667325 » 30.1.2012 19:49

Aikalailla tuurista kiinni, kyllä mullakin oli yks 110cc samurain kone millä ajeltiin auton mitäsattuu öljysekotuksilla (oli eri viskositeettejakin sekaisin), kyllähän se sillä pelas mutta pienen ajon jälkeen kytkin alko luistelemaan ihan urakalla, oisko kärsiny muutaman kilometrin ajaa mutta sit lloppu se reissu siihen. Pääsi sillä kuitenkin vielä takaisin, jonka jälkeen sitten piti kytkin vaihtaa kokonaan kun ei saatu sitä pitämään enää.
Pyöriä kyllä tallista löytyy, mutta hermoja niiden kanssa tappelemiseen ei.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 30.1.2012 20:38

Puukäsi kirjoitti:No jos ei olekaan sitä tekstiä? Onko kuinka paha jos laittaa vaikka (bensa-)auton moottoriöljyy? Ei oo näkyny tarpeeks notkeeta mp-öljyä.

mites notkeeta pitäs olla:o et ei esim motulin 10w40 käy? jos käy ni motul 7100 suosittelen;)
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 30.1.2012 22:49

No oishan se 5w-jotain näin talvella hyväksi. Pitääpä sitten katella joka kaupasta sopivaa öljyä.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 31.1.2012 16:46

Ei kannata tehä näitä hommia turhan vaikeiksi! Aluksikin ns. vaihteistoöljyillä on erilaiset viskositeetti merkinnät kuin perus moottoriöljyillä, ne on aika lailla samaa tavaraa mut merkinnät on vaan erit. Itse olen käyttänyt mopossa ja kevarissa molemmissa motulin 10w40 MOOTTORIÖLJYÄ, joka soveltuu myös märkäkytkimille. Sitten googlailtuani selvisi että porukka käyttää 10w40 myös weerassa, eli kävelet vaikka motonettiin tai koneliikkeeseen ja nappaat öljypurkin joka soveltuu märkäkytkimelle esim. just toi 10w40 ja ostat sen. Jos ei vieläkään onnistu niin nielet ylpeytesi ja menet häpeissäsi kysymään myyjältä 10w40 moottoriöljyä joka soveltuu myös märkäkytkimelle.

Kokemuksesta voin sanoa että ainakaan itsellä ei ole kyseisen viskositeetin kanssa ollut mitään ongelmia vaihteiston kanssa edes -20 asteen pakkasella!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 31.1.2012 16:54

Onko joku verrannu esim. pakoaukonsäätimen karstottumista eri öljyjen kanssa(2t siis)? Aattelin tilata Castrolia, mutta jos ei nyt kovin hirveesti enempää karstota niin sama se kai on sinne tebaria heittää? Ainakin mopoissa toiminu bike hyvin..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
#667325
Pyörä:
Suzuki TS125R, Baotian 72cc, Monkey 50cc + lukuisia muita...
Paikkakunta:
Siellä missä jääkarhut kasvaa
Liittynyt:
1.1.2012 17:23
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut #667325 » 31.1.2012 18:50

Mulla on ollu 2t mix aina ja kyllähän se varmasti enemmän karstottaa kun joku 15€ castrol, mutta eipä oo tässä lähellä saatavana juuri muuta enkä aio netistä mitään öljyä tilata. Kertakaan tosin ei oo tarvinnu vielä muuta kun putkea putsailla ja kilometrejä on tullut kuitenkin lähemmäs 15,000. Pitäs varmaan joskus aukasta tota yläkertaa, varmaan männässäkin kohtuullisen paljo karstaa, keväällä vaihdan männän niin sittenpä sen näkee.
Pyöriä kyllä tallista löytyy, mutta hermoja niiden kanssa tappelemiseen ei.
tortialbertti
Liittynyt:
19.1.2012 18:24
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut tortialbertti » 31.1.2012 19:40

Nii jos sulla on ollu 2T Mixiä mikä ei oo täyssynteettistä, niin varmaan vähän huonompaa onkin ku se kalliimpi Teboilin öljy vaikka sekään ei kallista oo jos 6-7e litralta. Castroli on yli tuplasti kalliimpaa ellei nyt tilaa jostain, kyllä ainaki muna varmasti seisoo ku sitä laittaa tankkiin muuta eroa en ite ainakaa huomais. Kaasu pohjassa sitä muutenki ajaa ei siinä karsta turhaan kerry :D
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 31.1.2012 19:44

Kertokaas nyt kokemuksia, kellä ollu käytössä tebarin 2t bike ja castrol power ykköstä! Castrolia oisin tilaamaassa ulkomailta, niin jää maksaan sen alle 10€ puteli ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
JoniHenriksson
Liittynyt:
26.4.2011 22:58
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut JoniHenriksson » 7.2.2012 23:23

Itse käyttänyt pääsääntöisesti tota Castrollin Power Rs, mutta syksyllä castrollin loputtua tuli tutuksi toi 2T Bike kun kaveri sitä suositteli. Muuta en huomannut kuin sen, että 2t bike karstotti paljon enemmän mun säxässä
Sparkplug
Pyörä:
Ktm exc 125 -07
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
2.1.2011 18:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Sparkplug » 15.2.2012 19:44

Rajis- kirjoitti:Kertokaas nyt kokemuksia, kellä ollu käytössä tebarin 2t bike ja castrol power ykköstä! Castrolia oisin tilaamaassa ulkomailta, niin jää maksaan sen alle 10€ puteli ;)


Elä tilaa. 15 Teboil 2t purkkia + 1 x 4 litran pönikän käyttäneenä voisin jo suositella ihan hyväks. Myös castrollitrollia käyttelen välil kun se mukamas repii noi tebikän karstat pois koneesta.. Mut teboil ownaa ! :)
Only one thing is sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of two stroke passing a four stroke.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.2.2012 19:46

No pitää katella, jos saan jonku kaverin tilaileen samalla ;) Jäis kuitenki maksaa vaa sen n.9e/litra :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Cross@r » 15.2.2012 23:24

Sparkplug kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Elä tilaa. 15 Teboil 2t purkkia + 1 x 4 litran pönikän käyttäneenä voisin jo suositella ihan hyväks. Myös castrollitrollia käyttelen välil kun se mukamas repii noi tebikän karstat pois koneesta.. Mut teboil ownaa ! :)

Itekki tossa äkkiä laskin ni varmaan 40l menny teboilia :D Hyvin on toiminu, kenkää vaa antaa huolella ni ei se karstotu. Männälläki nyt ajettu 150h, kyl se teboili voitelee :lol:
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)