Mulla kävi tälleen, että kun ostin räsän niin rave 2 toimi hyvin, hyvät väännöt alhaalla ja 8500rpm otti todella hyvän piikin. Sitten vähän ajan kuluttua laippa meni rikki, ja sitä sai ränklätä pitkään sylinteristä että irtoisi. Ostin uuden laipan rotax cartingista ja asensin sen sinne, mutta en tiennyt yhtään kuinka paljon sitä laippaa pitää ruuvata siihen raveen itse. Nyt väännöt on tosi hyvät, kiihtyy ihan mukavasti, mutta 8500rpm ylöspäin tuntuu kuristavan ja huutaa vaan eikä mitään piikkiä ole. Ennen otti huippuja 160--> mutta nyt vain 140 hitaasti. Eli laippa on luultavasti liian alhaalla mutta kuinka paljon sitä pitää ruuvata että toimisi oikein?? Jousen kireyttä säätämällä saa raven nousemaan aikaisemmin (väännöt huononevat) mutta ei laippa loppujen lopuksi nouse enempää, ennen myös laipan kokonaan nousemisen kuuli äänistä ja tunsi hulluna piikkinä, ei enään.)
Eli kertokaa paljonko sitä pitää ruuvata ylöspäin että nousisi oikein?? Vai pitääkö putki irroittaa jotta itse voi testata?
Ja niin vielä että kuinka päin laippa pitää laittaa sylinteriin? Mitään ohjeita en löytänyt. Siinä on se kapeneva alue niin kumpaa kohti se kapeneva kohta pitää laittaa, putkea kohti vai sylinteriä?
pääsin btw 6 litralla bensaa 120 kilometriä, joten kulutukseen olen hyvin tyytyväinen