Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

M0kkula
Pyörä:
Husqvarna SM
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
29.4.2013 18:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut M0kkula » 2.6.2014 14:38

Percell kirjoitti:
M0kkula kirjoitti:Onko teillä paljonka kulutus hussessa? Itellä perusvirit eli tt osat kaasarissa ja tt putki. Näillä saa normi ajolla, eli pariin kertaan ajellu yli 100kmh niin päätankki tyhjäks 50km... Eikö se oo melkeempä 16l/100km? Kun 10l tankki ja se 2l varatankki... Ei vuoda mistään, eikä pahemmin ole rikkaallakaan ja vuosimallihan on 2008 katulaiska nii onko kellään samaa ongelmaa? :s



No tuo on jo vitusti liikaa kulutusta. Taitaa olla pojalla ilmanputsari paskainen vai oletko tarkistanut? Se nyt ensimmäiseksi tulee mieleen eli puhdistukseen/vaihtoon. Mitkä säädöt sulla tarkalleen kaasarissa?

Itellä kans TT putki ja perus TT hilppeet (170 pääsuutin, neulan sokka ylimmässä) kulutus noin 6.3l satasella. Sillon kun mulla oli viellä 165 PS ja neulan sokka 2. ylimmässä mun kulutus oli n. 10l satasella. Näköjään se yksi vitun pykälä tekee suuren eron :D




Joo siis pääsuutin on 170, tk on 36 ja toisiks alimmassa sokka.. Ja siis kantsii kahtoo ilmanputsari? Mitenkä se vaikuttaa tuohon kulutukseen? Joo ja oli täys tankki 10l mut ekalla ajolla täs pari viikkoo sit nii ajoin normisti nii meni varatankille ja ajoin sit varatankilla kotia, tankkasin ja meni vaa 5l tankkiin ja iha piri pintaan meni. Ja seosbensallahan mulla on, vaikuttaako sit tuo sokan asento tosissaa niin paljon että tippuu kulutus noin paljon?
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 2.6.2014 16:26

Voiko lohkojen välisen tiivisteen vuotaminen vaikuttaa pyörän säätöihin millään lailla?
2-strokepower
Pyörä:
PV -99, Husse WRE -05
Liittynyt:
30.10.2010 13:23
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 2-strokepower » 2.6.2014 17:26

Mitä suutinta ootte käyttäny mikuni tm 34 ja teharilla?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 2.6.2014 17:29

JiiiKoo kirjoitti:Voiko lohkojen välisen tiivisteen vuotaminen vaikuttaa pyörän säätöihin millään lailla?

Kampikammio imee ilmaa sieltä raosta...
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 3.6.2014 13:02

M0kkula kirjoitti:


Joo siis pääsuutin on 170, tk on 36 ja toisiks alimmassa sokka.. Ja siis kantsii kahtoo ilmanputsari? Mitenkä se vaikuttaa tuohon kulutukseen? Joo ja oli täys tankki 10l mut ekalla ajolla täs pari viikkoo sit nii ajoin normisti nii meni varatankille ja ajoin sit varatankilla kotia, tankkasin ja meni vaa 5l tankkiin ja iha piri pintaan meni. Ja seosbensallahan mulla on, vaikuttaako sit tuo sokan asento tosissaa niin paljon että tippuu kulutus noin paljon?



Kyl se sokka näköjään vaikuttaa :D sinuna nostaisin sokan ainakin 2. ylimpään tai jopa ylimpään loveen ja tarkistaisin sen ilmanputsarin samalla. Ilmanputsarihan kuulemma vaikuttaa bensankulutukseen ainakin jos se on paskainen. Alkaa silloin hörppimään enemmän bensaa. Mut taisi jo kulutukses syy ilmetä noista kaasarin säädöistä :D

Lainaukset..

Haamu
Panssarinyrkki
Pyörä:
Husqvarna SM 125 '10
Liittynyt:
17.4.2013 20:14
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Panssarinyrkki » 3.6.2014 14:58

Juu eli olisin staattoria vaihtamassa vm. 2010 SMS-Husseen, niin mikä näistä nyt sitten pitäisi tilata? :D

http://www.mp-racing.fi/stator-generator-p-10095.html
http://www.mp-racing.fi/stator-p-8897.html
http://www.mp-racing.fi/stator-p-9158.html

Kiitos jo etukäteen! :)
Vaihdetaan hussen valkoisia muoveja mustiin, jos kiinnostaa niin yv!
Pate14
Liittynyt:
13.9.2011 16:27
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pate14 » 3.6.2014 21:36

Osaatteko sanoa miks husseni ei kulje läheskään yhtä hyvin arrowin putkella ja vakioänkällä verrattuna rinon kokoputkistoon? Menettää jonkun 9-12 kmh huipuista sekä piikki ei ole niin puhdas ja pitkä kuin rinolla? Voiko arrowi olla sitten tukossa, vai? Ja arrowilla kierrokset ei laske niin nopeasti kuin rinolla.
Xrs07
Liittynyt:
4.6.2014 1:33
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xrs07 » 4.6.2014 1:42

Tarvittaisiin kiireesti apua, mikä on kun husse 04 sm toimi normaalisti ja sitten olin lähdössä ajamaan ja virta avaimista vääntämällä ei tapahtunut mitään eikä Pa.säätimen varmistus ääntä ei kuulunut niin kuin ennen on kuulunut, noh purin hetken ja sitte vika muuttui sellaiseksi että ajovalot päällä ei JOKAKERTA varmista PA.säädintä ja muutkaan valot ei toimi oikein, eikä vilkut. kun laittaa parkit päälle ja tällöin edessä ei pala mikään kun ei ole parkkia. Silloin toimii vilkut ja takavalo jotenkin mutta joskus saatta vilkuttaa himmeästi ja joskus ei ollenkaan ja Pa-säädin tekee aina varmistuksen kun vilkkujen suuntaa vaihtaa. ??? Joskus kuuluu myös todella hiljainen piipitys ja takavalo välkkyy äänen tahtiin, olisiko jännitteesäädin? cdi ja maadotukset yms kokeiltu ja tarkistettu. :nolo: tekniikkana 35mm mikuni,vforce,rino ja tuorevoiteu ei käytössä.
M0kkula
Pyörä:
Husqvarna SM
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
29.4.2013 18:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut M0kkula » 4.6.2014 2:38

Percell kirjoitti:
Kyl se sokka näköjään vaikuttaa :D sinuna nostaisin sokan ainakin 2. ylimpään tai jopa ylimpään loveen ja tarkistaisin sen ilmanputsarin samalla. Ilmanputsarihan kuulemma vaikuttaa bensankulutukseen ainakin jos se on paskainen. Alkaa silloin hörppimään enemmän bensaa. Mut taisi jo kulutukses syy ilmetä noista kaasarin säädöistä :D



Joo siis en tiiä kärsiikö/kannattaako sitä sokkaa nyt enään nostaa, tällähetkellä kolmas allaalta eli suuripiirtei keskellä ja tulppa on nätin värinen eli kahvin ruskee ja samalla rupes tekee sitä et ajon jälkee ku päästää kaasun nii jää vähän leijuu kierrokset? ei tehny kun oli rikkaamalla :s
Joo ja huomasin että nyt pääsee jo kokotankilla mun ajotyylillä about vähäpäälle 70.. no sit tänään puhistin ilmanputsari kotelon, jossa oli 2-4cm paskaa pohjalla yms. ja samalla ilmansuodattimen puhistin. Eiköhän nyt ala jo bensaa säästämään :p

Lainaukset..

Haamu
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 4.6.2014 8:53

Nyt jumankauta! Max 2 quotea pienellä fontilla sisäkkäin! Muutoin 1!

Hirveää luettavaa puhelimella nuo neljän lainauksen kilometrin postit.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plymouth » 4.6.2014 15:51

Joo ei vittu neuvokaa missä vika kun en saa hussea säätöihin. suutiin oli aluks 430 ja tulppa melko valkoinen ku kävi vinguttelee, porasin 2mm terällä joka oli ihan pikkusen isompi ku 430 suuttimen reikä, tiiä sitten miten nuo koot menee mutta vajaa 2mm siitä sain aluks mitattuu. noo löaitoin sen kiinni ja kävin lenkillä, veti jo paremmin ja tulppa vähän parempi. porasin 2.2mm terällä ja taas hieman parempi. sitten porasin 2.5 terällä ja laskin neulaa pykälän kun arvelin että menee jo liian rikkaalle. nyt tulppa melkeinpä maitokahvin värinen. ja toimii hyvin mutta keskikierroksilla röpöttää ja ihan yläkierroksilla pätkii vitusti ihan ku ois joku rajotin. nii mihin päin säätämään. WR pytty ja kansi,valitettavasti vielä sm hussen läpät ja imukaula, 38 mikuni, depin putki.
Xrs07
Liittynyt:
4.6.2014 1:33
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xrs07 » 5.6.2014 0:25

Jos husse ei lataa akkua niin onko jännitteensäätimellä osuutta asiaan, vai saako vikaa ruveta etsimään suoraan magneetolta? :|
FrankeeD
Pyörä:
Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
Liittynyt:
17.1.2012 10:06
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut FrankeeD » 6.6.2014 0:43

@mokkula , tk suutin vissii liian pieni jos kierrokset leijjaa, tai iilmaruuvi liian auki.

@plymouth ittellä teki samaa ja tulin siihen tulokseen että ps oli liian iso vaikka tulppaa ei värjännytkää. Mutta kai muistit ku tulpa värii ksttelit vinguttaa aivan täyskaasulla suht pitkän matkan, koska tulppa valehtelee jos ajaa esim 7/8 eikä täyskaasulla. Ootko koittanu mitä tapahtuu ku ryypyn lyö päälle?
Husqvarna stunttia https://www.youtube.com/watch?v=sBXpV50Fg0A
Kazzu-
Liittynyt:
12.6.2012 1:02
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu- » 6.6.2014 1:03

Onko kellään muulla alkanu mittaristo sekoilemaan aivan totaalisesti?
Mun mittari väittää kivenkovaan että ajelen 250km/h taajamassa! :lol:
Mikä vois olla vikana?

Ja mistä saa halvimmalla kytkinvaijerin husseen??
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 6.6.2014 12:29

Kazzu- kirjoitti:Onko kellään muulla alkanu mittaristo sekoilemaan aivan totaalisesti?
Mun mittari väittää kivenkovaan että ajelen 250km/h taajamassa! :lol:
Mikä vois olla vikana?

Ja mistä saa halvimmalla kytkinvaijerin husseen??



Itellä ei kyllä nopeudet pelleillyt mutta esim trippi ja muut lukemat nollautuivat aina kun virrat käänsi pois. Katso onko navat kiinni akussa kunnolla. Joskus ne vain löystyvät.