Toivotaan että tämäkin nyt menee oikeaan paikkaan.
Eli homman nimi on varmaankin tuo RAVE ja laipan nosto siinä about 7500-8000rpm kohalla.
Hommahan on nyt niin että irrotin laipan kokonaan pytystä tänään ja putsasin sen armottomasta karstapaskasta kunnolla ja kiinnitin takasin. Kaasari ja putsari irroitettu ja samaten molemmat puhdistettu + putsari öljytty uudestaan. Vakio 28mm kiinni 130pääsuuttimella, oikea koko 140, (kaikkihan tämän tietää vai? 1.4mm poranterä lävite vaan sujahtamalla) ja sokka toisiksi alimmaisessa lovessa.
Vaijerin kiristin uusiksi täältä kuva hausta tulostetusta ohjeesta ja säädetty varmaan oikein? Eli kun vaijerin vetää solenoidin sisään ja päästään sormella irti se palautuu itsekseen pikkuhiljaa asentoonsa, ja tuosta vielä työntämällä sitä vähäsen eteenpäin se liikkuu about 2-3mm päätyyn asti josta mittasin lukeman 8.2mm. Eli onko tuo oikea kiristystapa? Alunperin se oli 8mm pelkästään rykäsemällä vaijeri sisään ja päästämällä irti ja mittaamaalla siitä, mutta kun sen työnsi loppuun asti lukema meni jo reilusti yli 10mm.
Pyörässä on kiinni vanhanmallin arrowi vissiin ja vakiovaimennin, ja putki vuotaa hieman koska ihan jalkatapin juuressa oleva kannatin ei sovi siihen jolloin se heiluu sivusuunnassa jonninverran. Tälle on huomenna tulossa omatekoinen kannatin ja vielä varmuuden vuoksi lisätiivistettynä.
Itse asiaan siis. Sopivasti lämmitettynä kun uskaltaa kunnolla alkaa kierrättelemään, niin tyhjäkäynniltä saakka kun tupin kääntää nurin kierrokset jää helvetisti pätkimään 7-8tonnin kohalla eikä millään ylity. Pienellä kaasun pumppauksella tai hölläyksellä ja jostain 4-6tonnin kohdalta nuriin ja pomppaa nätisti 11k asti. Tutkailin laipan nostoa samalla tankin ollessa yllä niin tyhjäkäynnillä se on täysin auki ja vasta n. 3k kohdilla se sulkeutuu ja avautuu n. 7500-7900 välillä, jos avautuu. Lähdin n. reilun 100m pätkälle testaamaan ja ykköseltä tupit nurissa kiihyttäen pelitti loistavasti eikä pätkinyt lainkaan. Isommilla vaihteilla pieniltä kiekoilta en viitsinyt/kerennyt kokeilemaan kun kypärää ei ole, samoin korttia vielä niin yleisellä tiellä viittinyt kovin testailla.
Eli onko RAVE:n jossain säätäjässä vikaa vai meneekö kaasarin piikkiin?
Tuntui pelittävän 100-0 kiihyttäessä, mutta paikaltaan huudattaessa joko toimii tai jää pätkimään. Mitä kokeilen seuraavaksi?
Sori pitkästä viestistä, mutta ei jaksa vastata joka ikiseen kysymykseen "mikä suutin, onko rave blaablaa. jne."
Ps. putsarin molemmat tötsät on avoimia.
Viimeksi muokannut make| päivämäärä 9.9.2005 12:32, muokattu yhteensä 1 kerran
2011 Husaberg FS 570
2006 Suzuki GSX-R 600 - ex