Öljytopic #2

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.2.2012 23:27

Mites paljon karstottaa pa-säädintä? Se tässä nyt on oikeestaan se päälimmäinen kriteeri, miks oisin castrollia ostamassa, ettei sitä aina joutus koko viikonloppuu repimään irti sieltä ku koittaa puhistaa :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 16.2.2012 13:28

No about kuukauden välein se varmaan on hyvä putsata, ei sen useammin! Riippuu tietysti siitä kuinka paljon ajaa.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.2.2012 16:20

Juu siis putsailen sen yleensä samalla, kun vaihtelen laatikko öljyt, eli n. 2tkm välein ;) Mutta aattelin, että ootko huomannu, että ois bikella paljon karstasempi kuin castrolilla ajaessa?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Sparkplug
Pyörä:
Ktm exc 125 -07
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
2.1.2011 18:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Sparkplug » 16.2.2012 19:04

Rajis- kirjoitti:Juu siis ootko huomannu, että ois bikella paljon karstasempi kuin castrolilla ajaessa?


Ite en oo koskaan putsannu kotarista pa-säädintä vielä :D Ja toimii vieläkin kuin uusi, ei se teboil kyl älyttömii karstota. Reppu vaa aina 2t lemussa ;)
Only one thing is sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of two stroke passing a four stroke.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.2.2012 19:32

Empä taida sitten vaivautua tilailemaan castrolia ;) Näissä apikoissa on toi rave, niin se tuppaa jämähtään jumppaseen, jos ei putsaile säännöllisesti :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
JoniHenriksson
Liittynyt:
26.4.2011 22:58
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut JoniHenriksson » 16.2.2012 19:38

Mun kokemusten perusteella castrolli kannattaa oikeesti varsinki näis rotaxi vehkeissä, mul oli ainaki laippa kohtuu tiukassa ja karstan peitossa ku olin 2t bikellä päristelly. Castrolli piti sen suorastaa kiiltävänä :D Nää on mun omii kokemuksii ja näkemyksii mut suosittelen lämpimästi castrollia
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Cross@r » 17.2.2012 10:19

Sparkplug kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Juu siis ootko huomannu, että ois bikella paljon karstasempi kuin castrolilla ajaessa?


Ite en oo koskaan putsannu kotarista pa-säädintä vielä :D Ja toimii vieläkin kuin uusi, ei se teboil kyl älyttömii karstota. Reppu vaa aina 2t lemussa ;)

En oo minäkää säädintä putsaillu koskaa :lol: Eikä se teboili sen enempää käryä ku castroli, kyllä se reppu käryää vaikka ois castrollilla ajeltu. Ja varmaan 200e tullu säästettyä teboili vrt. tts ;)
E: tuskin enää vaihtaisin teboilista castroliin vaikka olis saman hintasia. Yli 300h oon ajanu eikä mitään ongelmia oo ollu, hyvää tavaraa seo :lol:
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 17.2.2012 17:09

No eipä tota pakoaukonsäädintä tarvi oikeen putsata muissa kun rotaxeissa. Ja kyllä sillä tts ja 2t bike on omassa käytössä jonkinmoinen ero näkyny. Eli en näe pahana maksaa muutama euro enemmän ja käyttää tts varsinkin kun tilaa tuolta hollannista :)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.2.2012 17:23

Pitääpä nyt katella, jos sitä ois jossai vaiheessa sen verran rahaa tilillä et vois tilailla :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut mikkets » 17.2.2012 18:03

Tilaa vaikka kaveriporukalla se paali öljyä tuolta maailmalta ;) Ja kyllä aika tavaran kaupittee :lol:
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Sparkplug
Pyörä:
Ktm exc 125 -07
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
2.1.2011 18:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Sparkplug » 27.2.2012 16:48

Rajis- kirjoitti:Pitääpä nyt katella :D


Purkin mukaan teboil täyttää aprilia 125ccm, cagiva 125ccm honda 125ccm ja gilera vaatimukset
Only one thing is sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of two stroke passing a four stroke.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 27.2.2012 18:33

Touko kirjoitti:No eipä tota pakoaukonsäädintä tarvi oikeen putsata muissa kun rotaxeissa. Ja kyllä sillä tts ja 2t bike on omassa käytössä jonkinmoinen ero näkyny. Eli en näe pahana maksaa muutama euro enemmän ja käyttää tts varsinkin kun tilaa tuolta hollannista :)

Eläpä höpötä :) , kyllä sitä kannattaa putsailla ainakin deeteessä. Pakoaukonsäädin kyllä kerää karstaa tehokkaasti, joten puhdistelemalla sitä muutenkin kuin konerempan yhteydessä, saa siitä paljon pitkäikäisemmän! Hussen säätimestä en tiedä, mutta tuskin on haittaa senkään putsaamisesta.
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 27.2.2012 19:59

Männänvaihon yhteydessä sitä putsailen. Eikä se ainakaan mitään karstaa kerää. En oo kuullu et ykskään kaveri 10tkm useemmin sitä putsaa muutakun ne joilla on rotax :)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.2.2012 20:22

Sparkplug kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Pitääpä nyt katella :D


Purkin mukaan teboil täyttää aprilia 125ccm, cagiva 125ccm honda 125ccm ja gilera vaatimukset

Kyllähän niissä kaiken maailman luokituksia on, mutta eipä se öljyn laadusta paljoakaan kerron, kun samat tekstit on melkeen jokasen purkin kylessä ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
_ville^
Pyörä:
Yamaha wr125x
Liittynyt:
12.8.2009 13:40
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _ville^ » 29.2.2012 15:44

Pitäiskö näissä 4-t kemmuissa käyttää täys- vai semisynteettistä öljyä? :s
MYYDÄÄN!
http://www.motot.net/talli/osat/id52964/
http://www.motot.net/talli/osat/id52963/