Lexa__ kirjoitti:Mistäköhän johtuu, et hussen kaasari vetää tollaseen ihme huurteeseen (plussakelilläkin) ja rötää aivan hirveesti eikä kule yhtään minneen, rötää ja savuttaa vaan?
Kaasarin läpi nopeasti virtaava ilma ja osaltaan myös sumuuntuva/höyrystyvä bensa jäähdyttää sen pakkasen puolelle, huurre tulee luonnollisesti ilmankosteudesta. Rötääminen johtuu todennäköisesti siitä, että kaasarin kurkkuun kerääntyy samaa tavaraa.
Sen takia kaasarin lämmitys jäähdytysnesteellä on keksitty, myös autoissa + imuilman lämmitys pakosarjasta ym konsteja.
Kaasarin jäätyminen on pahimmillaan nollan...muutaman plusasteen kohdalla, kunnon pakkasilla sitä ei enää tapahdu.
Jäätymistaipumus on melko yksilöllistä, joku laite on herkkä sille, joku jäätää tuskin koskaan.
Kesähelteillä kaasarin (ja samalla imuilman) lämmitys ei ole etu, koska ilman tiheys pienenee ja koneen lämpökuorma kasvaa. Jäätymistä kun ei pitäisi kesällä tapahtua.
Homma on helppo ratkaista venttiilillä, jolla voi sulkea kaasarin lämmityskierron kun sitä ei tarvita.
Eiku lissää paskaa housuun!
Suzuki PV 50cc, 95km/h (GPS) @ 11100rpm
http://www.motot.net/galleria/albumi5959/