Rave 2:sen laippaongelman kanssa tullut taisteltua, ongelmana siis laipan katkeaminen. Yksi syy mikä edesauttaa katkeamista on asennusvirhe jolloin laippaan tuleva ruuvi kiristetään kireäksi. Tällöin ruuvi pohjaa laipan kierteytettyn reiän pohjaan ja helposti murtaa laipan. Laippaa ei siis tule kiristää pohjaan vaan asennusvaiheessa puhdistaa hyvin sekä laipan reikä ja pultti käyttäen ruuvilukitetta joka varmistaa kiinnipysymisen. Korkeuden säätö tapahtuu kiertämällä samaista ruuvia kalvon muovikannen kierteistä sisään tai ulos tarpeen mukaan.
Toinen syy on laipan karstoittuminen ja sen seurauksena jumiutuminen ala-asentoon jolloin mikäli kone kuitenkin menee tehopiikille, joutuu laippa ottamaan liian kovat iskut pakokaasujen purkautuessa sylinteristä ulos ja tätä ei laippa kauaa kestä.
Lääkkeenä joko usein tapahtuva puhdistus tai sellaisen 2-T öljyn etsiminen joka ei karstaa laippaa ( ainakaan Shellin Advance Ultra 2-T ei ole sellainen hinnastaan huolimatta ).
Omasta mielestäni Rave 2:sen laippa on huonoa materiaalia koska murtuu poikki jos jumiutuu ala-asentoon. Työalla on koko titaanilaipan valmistus jota on tarkoitus testata sekä yritän keksiä jonkin topparin laipan kulku-uraan jolla voisi estää laipan tippuminen katkeamisen yhteydessä mäntään kiinni....