Cagiva Mito viritys/tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 18.6.2013 13:11

V forceista ei tietoa itsellä, mutta ennemmin satsaisin 35mm mikuniin ja evo1 putsariin.

Mitenkäs 2006 miton staattori kuuluisi säätää? Eikös siihen vaadi jonkun specialimman työkalun, sellaista en muutamasta netin verkkokaupasta ainakaan löytänyt. Jouduin staattorin irrottamaan katkenneen johdon takia, nyt tuntuu ettei kierrä ihan päätyyn ja että sähköt ottaisi vastaan. Kiertää vaivoin yli 12 tonnia, kai sen enempi pitäs? Ainakin muistelisin että viimevuonna kiersi helposti liki 13 tonnia jollymoton putkella ja vielä enempikin jos olis jatkanut.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
leyland
Liittynyt:
12.9.2010 9:49
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut leyland » 19.6.2013 12:29

mikähän mahtaa olla mitossa vikana kun toissapäivänä hävisi kaikki sähköt, on kokeiltu toisella virtalukolla mutta ei vaikutusta, akussa on virtaa kun yhdistin startin johdot niin starttasi hyvin mutta ei anna kipinää ja mitkään valot ei pala. Kaikki sulakkeet on vaihdettu.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.6.2013 12:49

Katso rungon ja perän vasemmalta puolelta ne isot liittimet. Yleismittarilla kokeielt että niissä on kaikissa kontakti, joskus unohdin jommankumman niistä kiinnittää ja oli ihan mykkä koko laite senjälkeen. En tiedä onko sinulla siellä vika, mutta tuli vaan ekana mieleen.

Ne jotka on "tarvikemikunia" eli mikuni TM kaasutinta käyttäneet mitossa niin oletteko ostaneet jotain erilaisia neuloja ja luisteja millä olette saaneet miton paremmin säätöihin? Kun olen lukenut että helpommin säätöihin saa nimenomaan vanhasta mitosta otetusta 35mm mikuni tmx kaasarilla kun pitävät sisällään vähän eri sisuskaluja, mutta mietin vaan saisko tollasen toisen vehkeen 35mm tm mikunin säätöihin neuloja ja luisteja vaihtelemalla?

Sitten loppuun vielä kysymys, paljonko teillä mitot kiertää tt:nä tai jollyn putkella? Otin staattorin irti ja laitoin aikalailla samaan asenton kuvien perusteella, mutta tuntuu kun ottaisi vastaan siinä 12500rpm kohdalla, muistaakseni viimevuonna kiersi yli 13krpm ja paljon räväkämmin.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Karaikun » 19.6.2013 13:27

Eikös se TMX ole juuri se tarvike mikuni? Ainakin niin luin ite jostain...
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.6.2013 13:36

no toisinpäin sitten :D Ainakin tossa kaasarissa lukee vaan Mikuni TM, eli olisi peräsin vanhemmasta mitosta sitten?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Karaikun » 19.6.2013 13:39

Juu, taitaa se olla jos on 35mm :)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.6.2013 13:41

toivotaan että on 35mm, meinaan myyjä ei tiedä mitä on myymässä niin halvalla saan. Ja jos onkin 32mm niin saa siitä hyvät rahat kun myy eteenpäin. Onkohan evo1 ilmanputsari välttämätön? 2radista saa ainakin 35mm kassulle sopivaa imukaulaa, mutta putsarista ei tietoa mistä sellasen repäsee.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 19.6.2013 21:32

Miten säädetään tuorevoitelua ? Ku pyörä käy aivan liian rikkaalla.
-Masse-
Pyörä:
Husq 125 sm -11
Liittynyt:
13.9.2010 21:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Masse- » 19.6.2013 22:19

Tarttis vähän jeesiä kaverin miton kanssa. Elikkäs sitä ei saa millään pysymään tyhjäkäynnillä ollenkaan. Kierrokset vaan putoo samantien nolliin jos ei kaasuttele. Tyhjäkäynti- ja seosruuveilla ei oo minkäänlaista vaikutusta, vaikka miten ruuvais joka on vähän outoa. Joten onkos muilla ollu tämmöstä ja mitä kannattais tehdä?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.6.2013 22:37

Kuulostaa mystiseltä jos ei tk ruuvilla ole mitään vaikutusta, ei siis minkäänlaista? Ootteko kattonu sieltä luistin yläpuolelta että se kanssa toimii se tk ruuvi?

No jos haluaa patentin tehdä niin kiristäkää vaijeria senverta että luisti hirttää vähän, mutta jotain siellä on pielessä säädöissä jos ei käy tyhjäkäyntiä.

Minkäkokoinen tk suutin ja suutinputki ja onko tt? Varmista että tk suutin ja suutinputki on samankokoset, sama pääsuuttimen kohdalla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
-Masse-
Pyörä:
Husq 125 sm -11
Liittynyt:
13.9.2010 21:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Masse- » 19.6.2013 23:02

Pyörä on siis perus tt ja kaasarissa pitäis sen mukaset hilppeet olla. Tosiaan tk ruuvilla ei mitään vaikutusta vaikka pistäis aivan kiinni tai avais monta kierrosta. Suuttimien kokoja en tiiä muuta kuin sen että pääsuutin juuri vaihdettu 140. Täytyy huomenna kattella sitä lisää jos ehtii ennen kun lähtee juhannuksen viettoon.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.6.2013 23:34

Tuo pitäisi olla ei ollut kovin vakuuttavaa. On kuitenkin enne toiminut ihan ok vai aina ollut toi vika? Voi hyvinkin olla että ei ole tk suutinputka vaihdettu tt suutinta vastaavaksi ja aiheuttanut leipomisia aika usein. Putsatkaa koko kaasutin huolella, tarkastakaa kohon ja neulaventtiilin kunto ja jokanen liitos imuvuodon varalta. Kuulostaako pyörä tukehtuvan tyhjäkäynnillä?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
-Masse-
Pyörä:
Husq 125 sm -11
Liittynyt:
13.9.2010 21:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Masse- » 20.6.2013 0:02

Ilmaisin vähän huonosti, siis kyllä siellä on tt osat kaasarissa. Ennen on toiminut hyvin, mutta kävi vähän laihalla ja kaveri oli vaihtanut pääsuutinta 135 --> 140. Tk säätö meni siinä vaiheessa perseelleen kun alkuun kaasuvaijeri meni väärää reittiä ja hirtti vähän jolloin kierrokset aina nousi vähän. Ei huomattu sitä heti ja säädettiin tk ja seosruuvia ja nyt ollaan sitte tässä pisteessä kun ei pysy tyhjäkäynnil vaikka mitä tekis. Tyhjäkäynti ei tukehdu vaan kierrokset laskee samaan tyyliin kun normaalisti toimivassa pyörässä jos vääntäisi tk ruuvin kiinni. Olisko jotain listaa heittää miton tt setistä vai onko näihin edes samanlaista kuin esim husseen, ainakaan tietopankissa ei ollut? Voin sitten ite juhannuksen jälkeen tsekata kaasarin jos ei kaveri saa kuntoon sillä aikaa.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.6.2013 0:26

Okei, en osaa kyllä sanoa tohon ongelmaan mitään, itellä aina tk ruuvin säätö tehdyn edes _jotain_ eli joko huonontanut tai parantanut.

Kaasarin tt osia en muista ulkoa, taitaa lukea tietopankissa, mutta itellä tällaset suuttimet: http://i1.aijaa.com/b/00571/10558227.jpg

Eli tk suutin ja suutinputki ainakin kuuluu olla 65 tt säädöissä.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
-Masse-
Pyörä:
Husq 125 sm -11
Liittynyt:
13.9.2010 21:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Masse- » 20.6.2013 0:41

Jep sama homma itellä ollut tk ruuvin kanssa omassa pyörässa, että aina saa jotenkin säädettyä. Kiitti noista suuttimien tiedoista, pitää ottaa kaasari käteen sitte juhannuksen jälkeen.