Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.
OlaZz kirjoitti:Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.
Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.
Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.
Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.
Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.
Husse_Mies kirjoitti:OlaZz kirjoitti:Husse_Mies kirjoitti:Hei! Nuo sähköiset pakoaukonsäätimet mitkä on 07 ja 08 pyörissä. Olen kuullut huhuja että niissä olisi paljon vikoja mutta minkälaisia vikoja niissä on. Olen melko varmasti ostamassa 07 pyörän niin mä haluaisin tietää että onks toi sähköinen pakoaukosäädin iso miinus.
Joo, eli noissa 07-08 husseissa on siis sähköinen pakoaukonsäädin, 09 ja siitä uudemmissa husseissa on mekaaninen pakoaukonsäädin joka toimii silti vaikka pyörästä olis kaikki muut sähköt paskana koska sitä pyörittää kytkinpuolella oleva ratas.
Se sähköinen pakoaukonsäädin ei sinänsä ole miinus, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa, siististi pidetty ja huolloista on jonkilaisia todisteita Jos säädät kaasaria tai muuten purat konetta -08 tai vanhemmassa hussesssa, niin se säädin pitää kalibroida uudelleen (siihen löytyy tietopankista hyvät & selkeät ohjeet). Mekaanista säädintä ei voi kalibroida ja ei myös tarvi. Sieltä on hyvä kiristellä osia ja putsata n. 1kk välein tai useammin, riippuen kuinka paljon ajaa. Puhdistaminen tapahtuu siten että avaa 4 kuusiokoloa sylinterin päästä ja ottaa suojakannen pois, jonka alla on servomoottori ja pakoaukonsäätimen läpät ja muut osat.
Kun menet katsomaan sitä hussea, voit kuunnella kuuluuko sieltä pakoaukonsäätimen suunnalta minkäänlaista surinaa kun laittaa virrat päälle (riippuen vuosimallista) tai sitten pyydät myyjää avaamaan sen suojakannen ja katsot että liikkuuko servomoottori kun pyörää kierrättää. Ei kannata ostaa sellaista jossa on pakoaukonsäädin jo valmiiks paskana.
Monet sanoo että vuosimallin 06 ja 09-> husset on parhaita, 06 sen takia että siinä ei oo turhaa sähköhelvettiä ja on todettu varmatoimiseksi, 09-> sen takia että on mekaaninen säädin ja uusittu keula yms. Oma -09 husse on toiminut hyvin tähän saakka ja on luotettava peli. Voisit vaikka laittaa tänne pari linkkiä niistä husseista mitkä aiot ostaa.
Mitään linkkiä ei ole olemassa koska se on yhden kaverin pyörä. En ajatellut sitä kun mä kirjoitin se ensimmäinen kysymys mutta siinä pyörässä on wr sylinteri ja kansi joten siinähän pitäisi olla mekaaninen pa säädin ja se surina josta sinä puhuit pitäiskö se kuulla myös mekaanisessa pa säätimessä vai kuuluks se vain noissa sähköisissä pa säätimissä.