2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Tikku
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
15.2.2005 17:28

ViestiKirjoittanut Tikku » 5.11.2006 13:43

Nyt rupee oleen kone kasassa, ekan kerran ku kokeeksi veettiin lohkot toisiinsa, ja ruvettiin vaihteistoa testailemaan, niin toimi muuten ihan täydellisesti kaikki, mutta ei ykköstä millään päälle :D Siinä meinas jo tuskan hiki tulla ottalle. Noh avasin lohkot ja siinä sitten ja ruvettiin kaverin kanssa käymään listaa läpi, ei löytynyt rattaista mitään vikaa ja olivat oikeilla paikoilla, siinä vaiheessa alkas jo raastaa, sitte kaveri siinä hoksas, että perkele, päällimmäinen ratas väärinpäin :D Kai se viimene meni sitte vähä kiireellä :D Noh sen jälkeen tutkittiin kaikki, kaikki tuntuu nyt toimivan täydellisesti, ja kone onkin enään sylinteriä (putkituksessa vieläkin) ja magneeton puolta vailla valmis.
Myynnissä dt:n koko vannesetti kumeineen kaikkineen!
Jos jollain lojuu joku ylimääräinen syyläri/syylärit jossain hyllyssä, mikä ois pienikokonen niin oisin kiinnnostunu, myös jonku crossin tuplasyylärit kiinnostaa. Yv:tä vaan!
TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 30.11.2006 23:15

Pitkästä aikaa jokin oikeasti hyödyllinen topicci!!!

Joo-o pitäisi varmaan itsekkin aloittaa kahden kemexin koneremppa... Molemmilla mittarissa yli 500000 kilsaa.
Näistä ohjeista on varmasti hyötyä!
kipelius
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.6.2006 22:23

ViestiKirjoittanut kipelius » 2.12.2006 14:06

...niin, tosimies huoltaa pyöränsä itse, mut näyttää kyllä niin vaikialta että taidan jättää huollot ja muut ihan ammattimiehille :D
- Polta kumia älä kytkintä ;)
- Ei se rikkomus vaan se rangaistus :D -Mestar
- Ei kukaan ole enkeli maantiellä, siivet palaa siinä missä löpö -Jope Ruonansuu
Tikku
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
15.2.2005 17:28

ViestiKirjoittanut Tikku » 2.12.2006 17:44

En mä tiiä kannaattaako tota koneremppaa sillai pelätä, koska kyllä se loppujen lopuksi on melko yksinkertainen homma. Tietysti, jos alkaa siltä tuntua, että oikeasti kannattaa se jättää ammattilaiselle, niin se on sitten parasta tehdä niin. Varmasti kuitenkin saat täällä apuja, jos kuitenkin päätät ryhtyä hommaan, ja toki kaikki muutkin jotka ovat hommaan ryhtymässä, täältä mototista kun olettaisin löytyvän useita henkilöitä, jotka on ko. homman suorittanu.
Myynnissä dt:n koko vannesetti kumeineen kaikkineen!
Jos jollain lojuu joku ylimääräinen syyläri/syylärit jossain hyllyssä, mikä ois pienikokonen niin oisin kiinnnostunu, myös jonku crossin tuplasyylärit kiinnostaa. Yv:tä vaan!
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 2.12.2006 22:31

Varmasti löytyy apua. Jos on muutakin täytettä korvien välissä kuin sahanpuru (homehtunut sellainen) homma onnistuu.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
pvsuzukipv
Liittynyt:
13.5.2006 19:57
mbx 125 F

ViestiKirjoittanut pvsuzukipv » 15.12.2006 19:33

Niin oisko teillä hon´da 125 f mbx räjäytys kuvia koneesta ??
kun aloin purkaamaan konetta ja nyt koko kone on purettu ja en varmaan enään osaa kasata ilman "räkäkuvia"

Niin voisko joku laitta mulle tänne YV:ellä tai emailiin : dj_sammy90@netti.fi räjäytyskuvia??

kiitos jo rtukäteen
Jepuz
Pyörä:
Aprilia SMXV450 VDB replica, Aprilia MXV450
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
10.7.2005 23:40
Re: mbx 125 F

ViestiKirjoittanut Jepuz » 5.1.2007 15:54

pvsuzukipv kirjoitti:Niin oisko teillä hon´da 125 f mbx räjäytys kuvia koneesta ??
kun aloin purkaamaan konetta ja nyt koko kone on purettu ja en varmaan enään osaa kasata ilman "räkäkuvia"

Niin voisko joku laitta mulle tänne YV:ellä tai emailiin : dj_sammy90@netti.fi räjäytyskuvia??

kiitos jo rtukäteen


Kannattaa maahantuojalta tai merkkiliikkestä käydä kysymässä, josko voisivat hommata sulle ne räjäytyskuvat. Maahantuojalta yleensä saa ilmaiseksi kun vain pyytää :P.
-Make
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.3.2005 20:25

ViestiKirjoittanut -Make » 7.1.2007 13:33

Nyt tarvittaisiin taas viisaamman neuvoja.. Eli siis olis tarkotus saada tuo kytkimen puolen runkolaakeri tohon lohkoon kiinni ja ei mee sitten millään. Lohkoa oon lämmittäny ja laakeria jäähdyttäny. Vanhan laakerin laitoin kokeilun vuoks vasaran avulla paikalleen ja menihän se, mutta en tiedä uskaltaako tuota uutta laakeria lyödä kovin kauheasti. Mikähän neuvoksi? Ja laakeri on oikean kokoinen.
Jumala ei vähennä elämästäsi ajamiseen käytettyä aikaa...
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 7.1.2007 13:37

kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)
Turhake.kuvat.fi
-Make
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.3.2005 20:25

ViestiKirjoittanut -Make » 7.1.2007 13:47

turhake kirjoitti:kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)


Ei oo sopivan kokosta holkkia löytyny. Kyllähän sen sinne saa, mutta en tiedä kuinka paljon tohon laakerin ulkokehään kärsii sitten lyödä?
Jumala ei vähennä elämästäsi ajamiseen käytettyä aikaa...
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 7.1.2007 13:49

-Make kirjoitti:
turhake kirjoitti:kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)


Ei oo sopivan kokosta holkkia löytyny. Kyllähän sen sinne saa, mutta en tiedä kuinka paljon tohon laakerin ulkokehään kärsii sitten lyödä?
kyllähän ulkokehään kärsii nuijia, sisäkehään ei.
Turhake.kuvat.fi
-Make
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.3.2005 20:25

ViestiKirjoittanut -Make » 7.1.2007 13:51

turhake kirjoitti:
-Make kirjoitti:
turhake kirjoitti:kait oot koittanu lyödä oikeen kokoisella hylsyllä/holkilla laakerin ulkokehään? holkki siihe ja vasaraa perään. katot ettei lohko pääse halkeemaan eli tuet sen siitä laakerin takaa. laakeri pakastimeen ja lohkolle kuumailmapuhallinta. (yks mitä vois koittaa kanssa ni olis rost-off ice, purkin mukaan saa -50C:een jäähdytettyy.)


Ei oo sopivan kokosta holkkia löytyny. Kyllähän sen sinne saa, mutta en tiedä kuinka paljon tohon laakerin ulkokehään kärsii sitten lyödä?
kyllähän ulkokehään kärsii nuijia, sisäkehään ei.


Jeps. Täytyis vielä vissiin kokeilla pistää toi laakeri ihan pakastimeen asti kun tuolla pihallakaan ei pakkasta oo ku jokunen aste. Kiitoksia neuvoista.
Jumala ei vähennä elämästäsi ajamiseen käytettyä aikaa...
Juhve
Liittynyt:
4.2.2006 0:33

ViestiKirjoittanut Juhve » 7.1.2007 14:42

En löytänyt mistään suzuki rm topikkia täältä. Onko se jossain?

Niin kysyn sitten täältä että kannattaskohan vaihtaa jo mäntä kun katoin imuaukosta niin alareunassa oli jtn pieniä naarmuja ja ylempää näytti ihan normaalilta. Vois kyllä aukasta eka pytyn ja sitten kysyä. Mutta saako tuommoset pienet naarmut hiottua ihan jollain vesihiomapaperilla vai kannattaako vaihtaa koko mäntä?
Ei yhtään tietoo kuinka monta tuntia ajettu :D mutta ei sillä paljoo ole ajeltu siitä kun koneremontti on tehty.

Kyseessä -82 rm125
mikaman
Pyörä:
Honda
Liittynyt:
9.4.2005 13:42

ViestiKirjoittanut mikaman » 7.1.2007 14:53

TRUIJO kirjoitti:Molemmilla mittarissa yli 500000 kilsaa.

Toivottavasti tuossa on yksi nolla liikaa :D
"Vitusta tänne tultiin ja päin vittua täällä myös menee" - Tommy Taberman
Rautane FC
-Make
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.3.2005 20:25

ViestiKirjoittanut -Make » 7.1.2007 14:54

Juhve kirjoitti:En löytänyt mistään suzuki rm topikkia täältä. Onko se jossain?

Niin kysyn sitten täältä että kannattaskohan vaihtaa jo mäntä kun katoin imuaukosta niin alareunassa oli jtn pieniä naarmuja ja ylempää näytti ihan normaalilta. Vois kyllä aukasta eka pytyn ja sitten kysyä. Mutta saako tuommoset pienet naarmut hiottua ihan jollain vesihiomapaperilla vai kannattaako vaihtaa koko mäntä?
Ei yhtään tietoo kuinka monta tuntia ajettu :D mutta ei sillä paljoo ole ajeltu siitä kun koneremontti on tehty.

Kyseessä -82 rm125


Suzuki RM topicci löytyy tuolta Enduro/mx/fmx puolelta ;)
Jumala ei vähennä elämästäsi ajamiseen käytettyä aikaa...