Raven säätö ja asennus

make|
Pyörä:
-11 Burger FS570
Paikkakunta:
Keski-Suomi
Liittynyt:
5.6.2005 4:20
Re: rave

ViestiKirjoittanut make| » 9.9.2005 13:51

Pate88 kirjoitti:

käyttäkää nyt ihmeessä kunnon öljyjä (esim. castroll tts) niin ei kokoajan tarvi putsata sitä laippaa!!!


Ja mitä muuta saisi olla?


Minä itse vasta ostin tuon korppusahan, ja edellinen jannu oli jotain mobilin kamaa siinä käyttänyt ja varmaan sen 9000tonnia mitä ajoi niin vaikutti siltä että mitään kummosempaa huoltoa ei ollu tehtynä.
2011 Husaberg FS 570
2006 Suzuki GSX-R 600 - ex
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 9.9.2005 14:19

make| kirjoitti:Itse asiaan siis. Sopivasti lämmitettynä kun uskaltaa kunnolla alkaa kierrättelemään, niin tyhjäkäynniltä saakka kun tupin kääntää nurin kierrokset jää helvetisti pätkimään 7-8tonnin kohalla eikä millään ylity. Pienellä kaasun pumppauksella tai hölläyksellä ja jostain 4-6tonnin kohdalta nuriin ja pomppaa nätisti 11k asti.


"vika" on kaasarin säädöissä. Mulla ilmeni myös sama ongelma kun kaasaria aloin säätämään. 7000-8000 kohdalle jää pätkimään. Mulla tuo katosi kun laitoin neulan sokan ylimpään lokoseensa eli siis neula kaikkein alimassa kohdassaan ja säädin seosruuvista seokset kohdilleen.
make|
Pyörä:
-11 Burger FS570
Paikkakunta:
Keski-Suomi
Liittynyt:
5.6.2005 4:20

ViestiKirjoittanut make| » 9.9.2005 16:53

-ProX- kirjoitti:
make| kirjoitti:Itse asiaan siis. Sopivasti lämmitettynä kun uskaltaa kunnolla alkaa kierrättelemään, niin tyhjäkäynniltä saakka kun tupin kääntää nurin kierrokset jää helvetisti pätkimään 7-8tonnin kohalla eikä millään ylity. Pienellä kaasun pumppauksella tai hölläyksellä ja jostain 4-6tonnin kohdalta nuriin ja pomppaa nätisti 11k asti.


"vika" on kaasarin säädöissä. Mulla ilmeni myös sama ongelma kun kaasaria aloin säätämään. 7000-8000 kohdalle jää pätkimään. Mulla tuo katosi kun laitoin neulan sokan ylimpään lokoseensa eli siis neula kaikkein alimassa kohdassaan ja säädin seosruuvista seokset kohdilleen.


Sulle tosi isot pointsit jos rupee tuolla skulamaan! :)

Täytyypi lähteä pajalle tästä säätämään seuraavaksi kaasaria.
Vielä lisäykseksi onko tuo mun vaijerin kiristys toteuttu oikein?
2011 Husaberg FS 570
2006 Suzuki GSX-R 600 - ex
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 9.9.2005 17:01

Kuva

jos sulla 8.2 on niin on varmasti oikein laitettu. Mutta senhän voit itse katsoa onko säädetty oikein. Eli vedät solenoidin kiinni asentoon ja tunnustelet/katsot pakoaukosta onko laippa noussut kokonaan pois pakoaukosta.
DrFeelgood
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
27.3.2005 16:03

ViestiKirjoittanut DrFeelgood » 16.9.2005 15:18

Miten te saatte laipan katkeemaan? :O Ihmettelen suuresti : /
DrFeelgood
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
27.3.2005 16:03

ViestiKirjoittanut DrFeelgood » 16.9.2005 15:21

-ProX- kirjoitti:
make| kirjoitti:Itse asiaan siis. Sopivasti lämmitettynä kun uskaltaa kunnolla alkaa kierrättelemään, niin tyhjäkäynniltä saakka kun tupin kääntää nurin kierrokset jää helvetisti pätkimään 7-8tonnin kohalla eikä millään ylity. Pienellä kaasun pumppauksella tai hölläyksellä ja jostain 4-6tonnin kohdalta nuriin ja pomppaa nätisti 11k asti.


Minulla sama vika : / pitää kaasarin säätöjä tutkiskella :) muutenkin se röpöttää jonkun verran....
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 16.9.2005 16:51

DrFeelgood kirjoitti:Miten te saatte laipan katkeemaan? :O Ihmettelen suuresti : /

Jos laippa on jumissa siellä. Kovin moni ei jaksa ruveta irrottamaan pyttyä kesken ajokauden että saisi laipan mahdollisimman turvallisesti ulos.
DrFeelgood
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
27.3.2005 16:03

ViestiKirjoittanut DrFeelgood » 16.9.2005 17:18

Juuh... ei mulla kyllä ikinä oo ollu tiukassa, eikä oo ees tarvinnu hioa 3000km aikana...
kuutamolla
Liittynyt:
26.3.2005 21:50

ViestiKirjoittanut kuutamolla » 16.9.2005 22:50

mulla ei raven laippa vissiin liiku enää, eli on varmaan päässy karstottuun??..kuinka se putsaus sitten oikeen tapahtuu, kun otin ne kuusiokolot pois suojuksen sivuilta ja yritin sitten hemputella laippaa pois, mutta eihän se tullut sieltä kuin jonkun sentin :( ..eli miten onnistuis paremmin laipan pois saanti pytystä?
jombbe
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
11.12.2003 18:37

ViestiKirjoittanut jombbe » 16.9.2005 23:27

RAVE myynnissä halvalla jos jotakin kiinnostaa!
tonzzaa
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
23.6.2005 22:32

ViestiKirjoittanut tonzzaa » 17.9.2005 18:22

Mistä se rave saa sen sähkön???? mulla ei saa rave sitä sähköä siit?
tonzzaa
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
23.6.2005 22:32

ViestiKirjoittanut tonzzaa » 17.9.2005 18:41

MISTÄ VITUSTA TE OOTTE SEN VIRRAN SIIHEN MXSSÄ RYKÄSSY?
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 17.9.2005 18:46

Mitäs helvettiä sä purkaudut täällä?
Rave saa sähkönsä sille tarkoitetuista liittimistä jotka löytyvät alkuperäisestä johtosarjasta, läheltä niitä paikkoja joihin raven eri "yksiköt" kuuluu sijoittaa.
Solenoidi tankin alle ja 7800- boxi takapenkin alle.
tonzzaa
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
23.6.2005 22:32

ViestiKirjoittanut tonzzaa » 17.9.2005 18:57

mulla tyssää kierrokset siihen 5000-6000 tuhantee tj missä mättää?!?!?!?!? rave on siis kiinni ja 34mm kaasari
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 17.9.2005 19:42

Onko kaasari säädöissä ja onko hyppylanka poistettu cdi- boxista?
Ja jos rave ei avaa niin sulla saattaa olla joko ohjausboxi tai solenoidi paskana...