2t hemmiin saa erikseen änkän ja paisarin, mutta nelariin todennäköisesti pitää ostaa koko setti kerralla, eli alkukäyrä ja änkkä.
Tietysti riippuu mihin hemmiin putki on tulossa mutta omani tuli Rotax-koneelliseen 2t hemmiin. Suuttimen vaihto tietysti riippuu siitä mikä putki on ollut aiemmin kiinni, jos on ollut Maestron ennen Scalvinia niin ei välttämättä tarvitse suutinta suurentaa, jos taas vakiosta vaihtaa Scalviniin niin ehdottomasti isompaa suutinta. Itse vaihdoin samalla isomman kaasarin niin täytyi joka tapauksessa säätää uudestaan. Putki saatiin hyvin kiinni, mutta täytyi uusi kiinnike väsätä ensin, että sain sen suoraan.
Jos taas on 4t hemmiin putki tulossa niin en osaa sanoa varmaksi, mutta ehkä vähän suurentaisin suutinta. Ainakin olen kuullut että kävisivät jo vakiona vähän laihalla?
Loppujen lopuksi putki tuli noin 6-7 viikkoa siitä kun tilasin. Firmasta tosin väitettiin, että toimitusongelmat johtuivat itse Scalvinista, ei tästä Suomen päästä. Hyvittivät sitten tätä viivästelyä sen verran, että toivat putken kotiovelle henkilökohtaisesti ja hyvittivät vielä 50€ kokonaishinnasta. Eli kokoputkistolle(halvimmalla 2t-änkällä) kotiin kannettaessa maksoi noin 375€, mikä oli silloisia hintoja noin 125€ halvempi. Nykyään hintaero ei ole niin suuri, koska Scalvini lupaa yksityisille asiakkaille ilmaisen toimituksen.
Firman toiminta vaikuttaa vähän hämärältä, Facebookissa oleva osoite on vanha ja jostain yritysrekisteristä kaivettu osoite johtaa omistajan kotiovelle. Väitti kuitenkin, että on halli jossain päin Nokiaa. Puhelimeen vastaaminen tuntui olevan loppujen lopuksi melko vaikeaa, syyksi väitettiin lomamatkaa. Tälläisistä olisi varmaan ihan fiksua ilmoittaa jossain.
Itse odotin uutta putkea vanhan Scalvinin tilalle, joka oli jo edellisen omistajan takia aivan ruosteessa(ei lakkaa uutena) ja vähän vuosi sieltä täältä. Eli jos nyt tilaisin putken, niin tilaisin sen talvea vasten ja ehdottomasti postiennakolla! Talvella sitä ei kuitenkaan mihinkään tarvitse niin ei kovinkaan paljoa haittaisi tuo suorastaan naurettava toimitusaika(normaalisti kuulemma 3-4 viikkoa) ja jos putkea ei kuuluisi niin ei ainakaan haittaisi se, että olisi jo laskun maksanut.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!