Cagiva Mito viritys/tekniikka

Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 15.7.2013 12:04

Onkimato kirjoitti:Vauhtipyörän kiila ehjänä? Jos on se murtunut ja vauhtis muuttanut asentoaan niin että sytyttää väärään aikaan. Jos ihan varmasti saa kipinää (kunnon kipinä, uusi tulppa) bensaa ja ilmaa?

Täytyy tuo kiila tarkistaakkin, koska ei syty edes tulpanreijästä bensaa lurauttamalla, ja on uusi tulppa.
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.7.2013 12:21

Noiden jälkeen tulee mieleen enää tulpanhattu ja johto tai cdi boksi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
leyland
Liittynyt:
12.9.2010 9:49
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut leyland » 15.7.2013 16:28

Tilasin scatterilta mitoon normi 2 renkaisen kupumännän mutta laittoivat minulle 1 renkaisen tasapää männän niin käykö tämä mäntä mitakan sylinteriin? ja eikös 200H kansi pidä ostaa myös. Tuleeko siinä paljoa edes tehoa lisää jos nuo laittaa?
leyland
Liittynyt:
12.9.2010 9:49
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut leyland » 17.7.2013 17:06

Nyt tuli 200H elikkäs voiko laittaa sen ohuimman alatiivarin mikä tulee tiivistesarjan mukana? ja pitääkö suutin vaihtaa kun on ennestään TT jollyn putkella?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 18.7.2013 1:45

Ihan mielenkiinnosta kysyn mistä sait 200H kannen ja paljonko köyhdyit? Kai se vaatii kaasarin säädön, ja laita senmukainen tiiviste millä tuleeo ikea squish. Koneistuseroista johtuu se että tulee monta tiivistettä satsissa. Oikeaa squishia 200H kannelle en tiedä, koita etsiä googlella/hausta.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
leyland
Liittynyt:
12.9.2010 9:49
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut leyland » 20.7.2013 19:47

Ostin sen kopiokannen mitä täällä mototissa on myynnissä, ok kiitos tiedoista.
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 27.7.2013 14:58

hyvin toimii
Viimeksi muokannut Aarno päivämäärä 29.7.2013 14:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 28.7.2013 5:44

En osaa tuohon paljoa sanoa, mutta lähetä kuvat ojatalolle. Se tietää.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aramid » 28.7.2013 10:59

Ei tuosta kuvauksesta saa mitään selvää. Ota kuvia männästä, pako- ja imupuolelta, päätlä ja alta, sekä kannesta ja tulpasta. Käytä hyvää valaistusta ja kameran makokuvaus moodia tai vastaavaa. Ja kerro jos olet tehnyt jotain muutoksia pyörään.

Jos kone käy liian kuumana, niin mäntä yleensä leikkaa kiinni pakopuolelta ja sinne jää selvät jäljet, mäntä alla saattaa olla tumma alapuolelta ja pahimmassa tapauksessa päällinen hiukan sulanut. Voitelun pettäessä kulumia löytyy usein myös imupuolelta ja männän sivuista.

Männän halkeaminen kuulostaa oudolta, onko välys ollut kohdillaan? Kolhut männän päällä on luultavasti alumiinin kappaleista.
krissse
Liittynyt:
16.8.2011 20:58
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut krissse » 29.7.2013 16:12

Nyt on sit ostettu Mito. Tälläkin foorumeilla pyörineen Jonzki. :n rakentama laitos... :lol: Tekniikkahan edellisen omistajan mukaan on vieläkin se 90087 gilardoni, laskettu 200E kansi, V-forcet, 38 Keihin ja tyhjätty vakioputki. :) Maalipinta on kärsinyt vähän ACS ajoista mutta menettelee. Kysymys olis et mistä löytyy parempia putkia kyseiselle sylinterille? :|
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 29.7.2013 16:21

Italiasta saa tilattua Jollymotoa.
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_M ... asts_.html
Hintaa kyllä löytyy noille putkille, mutta eiköhän rupea potkimaan kun laitat Jollymoto SP tai Corsan kiinni.
krissse
Liittynyt:
16.8.2011 20:58
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut krissse » 30.7.2013 14:09

Kyseisestä kaupasta noita jollymotoja katellut, mutta tuppaavat olemaan niin kalliita :| kuinka paljon eroa corsalla ja tuolla halvemmalla sp:llä? Ja kalliimmassa pitäisi vaihtaa piperi tms. putsariksi. :) Eikä taida löytyä käytettynäkään... :D
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 30.7.2013 18:00

En oikeen osaa sanoa minkälainen ero on. Luultavasti huomattava, mutta kyllä tuo SP putki varmasti potkii todella hyvin myös. Joskus tulee käytettynä myyntiin noita tai sitten Cagivan omia tehoputkia. Ei kannata varmaankaan jäädä odottelemaan että tulee myyntiin.
Pemppis
Pyörä:
--> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
30.6.2010 19:10
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pemppis » 30.7.2013 23:22

Kertokaapas, et käykö 6-vaihteisen miton kytkinlevyt suoraan 7-vaihteiseen? Hallis seisoo nyt kaks italianihmettä. Se virallinen, käytössä oleva mito vm -04 ja vieressään majailee vm. -91 mito, jonka moottorista löytyy seitsemäs vaihde, 66650e pytty, 200H kansi sekä 34 lortto. Tarkotuksena on laittaa tuo kone siihen -04 mitoon kiinni, niin johan alkaa pienen tuppukylän muut pyörät jäämään :D . Pienen koeajon aikana huomasin vaa et siitä 7-vaihteisesra mitosta luistaa kytkin niin perkeleesti. Öljyt minä siitä tiputin ja ne oli varmaan 100 vuotta vanhat, mut ajattelin samalla vaihtaa kytkin levyt, JOS ne 6-vaihteisen miton levyt menee. <- sori, mikä tarina tuommosesta pienestä asiasta :nörtti:
Lillukka
Liittynyt:
23.4.2013 16:47
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lillukka » 1.8.2013 2:36

Mistä saa sp525 (vm.10) 41-piikkisen takarattaan?

Viikonloppuna olisi tarkoitus laittaa Mitoon tehtaan täystehokitti, niin kannattaako ostaa mitoon vapaavirtaus äänenvaimennin ja mistä sen saisi tilattua. :D