Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

terpi--
Pyörä:
KTM EXC 125 -07
Liittynyt:
24.10.2012 22:07
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut terpi-- » 10.4.2013 15:58

mihin momenttiin kytkinkruunu pitää laittaa?
Änd1
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
21.6.2008 23:07
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Änd1 » 10.4.2013 16:37

Paljonko pitäs 07 hussessa tulla puolalle virtaa? Ilman maajohtoo näyttää ihan hyviä lukemia ja maajohto kiinni ei oikeestaan anna ollenkaan virtaa. Missä vika? Vauhtipyörä kyllä parhaat päivänsä nähnyt, magneetit halkeillu sieltä.. :|
NiQQsu
Pyörä:
Husqvarna WRE ja MBK X-Limit
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
11.9.2012 12:24
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut NiQQsu » 10.4.2013 19:33

kysäsenpä vielä täälläkin, miten hussessa saa taas pa-säätimen toimintaan? oli ostettaessa irti ja oon vielä vähän tietämätön näissä asioissa :roll:
-témee-
Pyörä:
Husqvarna 125 sm, Derbi x-treme sm
Liittynyt:
22.12.2011 21:55
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -témee- » 10.4.2013 19:59

Nyt tarttis apua ton hussen kanssa! Elikkäs ostin käytetyn mikuni 38 kaasarin ja uudet v-forcet. Nyt ku sain ne kasaan ja koitin käymään ni kierrokset jää johonkin 4000-5000 enkä saa millään tyhjäkäyntiä alas... suuttimia on kokeiltu kaiken kokoisia ja tällä hetkellä on tk.55 ps.450 neula toisiks rikkaimmalla eli sokka toisiks alimassa lovessa. Ja tosiaan tyhjäkäyntisuuttimia on kokeiltu 35, 45 ja toi 55 ja millään suuttimella en huomaa mitään eroa! samalla tavalla kaikilla jää kierrokset korkeelle ja välillä yhtäkkiä tukehtuu ja sammuu. Kierrätettäessä toimii hyvin paitsi käy aika rikkaalla. Tyhjäkäyntiruuvi käännetty täysin auki ja luisti on aivan pohjassa. Seos ruuvi melkein kiinni, ja jos avaa enemmän ni kierrokset vaan nousee entisestään. Tarkistin myös ettei ole imuvuotoa jos olisi joku jäänyt löysälle tai kiristämättä läppien vaihdossa jne. mutta kaikki oli kunolla kiinni joten imuvuotoa ei pitäisi olla! Mut mites on kuuluisko ton läppärungon ja lohkon väliin tulla joku irto tiiviste? Ku Wr imukaulassa on se kiinteä tiiviste? Että jos sinne tulee joku irto tiiviste ja nyt sitä ei siellä oo ni jos kuitenki hörppis sieltä ilmaa?... Mut jotenkin outoa koska kierrättäessä kuulostaa hyvin tukkoselta rikkaan seoksen takia eikä ole tietoakaaan mistään imuvuodosta...
Lääässi
Liittynyt:
31.8.2011 13:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lääässi » 10.4.2013 21:15

-témee- kirjoitti:Nyt tarttis apua ton hussen kanssa! Elikkäs ostin käytetyn mikuni 38 kaasarin ja uudet v-forcet. Nyt ku sain ne kasaan ja koitin käymään ni kierrokset jää johonkin 4000-5000 enkä saa millään tyhjäkäyntiä alas... suuttimia on kokeiltu kaiken kokoisia ja tällä hetkellä on tk.55 ps.450 neula toisiks rikkaimmalla eli sokka toisiks alimassa lovessa. Ja tosiaan tyhjäkäyntisuuttimia on kokeiltu 35, 45 ja toi 55 ja millään suuttimella en huomaa mitään eroa! samalla tavalla kaikilla jää kierrokset korkeelle ja välillä yhtäkkiä tukehtuu ja sammuu. Kierrätettäessä toimii hyvin paitsi käy aika rikkaalla. Tyhjäkäyntiruuvi käännetty täysin auki ja luisti on aivan pohjassa. Seos ruuvi melkein kiinni, ja jos avaa enemmän ni kierrokset vaan nousee entisestään. Tarkistin myös ettei ole imuvuotoa jos olisi joku jäänyt löysälle tai kiristämättä läppien vaihdossa jne. mutta kaikki oli kunolla kiinni joten imuvuotoa ei pitäisi olla! Mut mites on kuuluisko ton läppärungon ja lohkon väliin tulla joku irto tiiviste? Ku Wr imukaulassa on se kiinteä tiiviste? Että jos sinne tulee joku irto tiiviste ja nyt sitä ei siellä oo ni jos kuitenki hörppis sieltä ilmaa?... Mut jotenkin outoa koska kierrättäessä kuulostaa hyvin tukkoselta rikkaan seoksen takia eikä ole tietoakaaan mistään imuvuodosta...


Tottakai kuuluu tulla tiiviste lohkon ja läppien väliin
Tino_M
Pyörä:
Husq SM 125, Suzuki PV, Ex Beta rr 50
Liittynyt:
27.6.2010 21:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tino_M » 10.4.2013 23:23

Eikai luisti jumita?
Konkeli, se kaksipyöräisistä luotettavin. Hussen saa ostaa poies ;) http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 5/id34893/ http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1627255
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 11.4.2013 8:18

Voisko johtua siitä että nyt kylmillä käy liian laihalla kun kunnon kiihdytyksen jälkeen ku hidastaa ni kierrokset nousee tai jää korkealle ja sitten vasta laskee?
alluxx
Liittynyt:
17.11.2011 23:05
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut alluxx » 11.4.2013 9:16

nyt joku kertoo sen mittarin asetusten vaihtamisen enskoilta smotoile!!!
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 11.4.2013 13:54

Liian liaiha tk seos tekee tot että ei saa tyhjäkäyntiä kohdilleen. Isompaa tk suutinta ja sitten neulansäätö
Ite laitoin tiivosteen jokaiseen väliin. Muuten imee ilmaa
2Fast4You
Äkstreme
Pyörä:
Husqvarna SM 125 & Derbi Xtreme SM
Paikkakunta:
Tyrnävä
Liittynyt:
16.6.2008 20:07
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Äkstreme » 11.4.2013 15:28

hokkane kirjoitti:nyt joku kertoo sen mittarin asetusten vaihtamisen enskoilta smotoile!!!

Pitäis toimia sillee että otat akun miinusjohdon irti ja laita virrat päälle että pääsee virrasta jokapaikka tyhjäksi. Sitten ota virrat pois ja lyö akun miinusjohto kiinni nii mittarissa pitäis näkyä aika nopeeta joku E3 lukema tms. sillo ku se näkyy nii painaa sitä nappia mikä on mittarissa.
Äkstreme
Pyörä:
Husqvarna SM 125 & Derbi Xtreme SM
Paikkakunta:
Tyrnävä
Liittynyt:
16.6.2008 20:07
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Äkstreme » 11.4.2013 15:30

Kellää asiasta enemmä tietävällä kokemusta hussen takaiskarin säädöstä että miten tapahtuu? tarviiko jousipuristimia että saa niitä säätömuttereita kierrettyä?
Lääässi
Liittynyt:
31.8.2011 13:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lääässi » 11.4.2013 18:35

Äkstreme kirjoitti:Kellää asiasta enemmä tietävällä kokemusta hussen takaiskarin säädöstä että miten tapahtuu? tarviiko jousipuristimia että saa niitä säätömuttereita kierrettyä?


Tarkotatko niitä alumiinisia hammasrattaan tapaisia? Ite ainakin käytin koivin halkoa ja vasaraa, ensin sen avulla naputat ylemmän varmistus renkaan auki ja sen jälkeen kiristät tai löysäät halolla :D älä käytä metallia koska se hajoittaa.. jos sulla taas on iskari orroitettu niin laita se ruuvipenkkiin yläpäästä ja putkikiristimellä(?) sain ite ainakin, aikaa ja hermoja raastavaa.. voit myös käydä lisäämässä lisä kaasusäiliöön typpeä
-témee-
Pyörä:
Husqvarna 125 sm, Derbi x-treme sm
Liittynyt:
22.12.2011 21:55
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -témee- » 11.4.2013 21:58

bevekki kirjoitti:Liian liaiha tk seos tekee tot että ei saa tyhjäkäyntiä kohdilleen. Isompaa tk suutinta ja sitten neulansäätö
Ite laitoin tiivosteen jokaiseen väliin. Muuten imee ilmaa

Okei no täytyypi mennä hakemaa sit viel pari isompaa tk suutinta.. Ja joo itekki ajttelin et varmaa pitäis olla tiiviste mut en sit laittanu ku oli kiire päästä testaa, ja ku ei vakionakaa siin ollu mitää tiivistettä :eek:
Joni--96
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
18.3.2013 20:26
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joni--96 » 11.4.2013 22:27

Mikä voisi olla vikana kun pa-säädin ei liiku mihinkään ja mittaristoon ei tuu minkäänlaisia ecu koodeja? Olisiko muuten kellään tiedossa mistä saisi sähkökaavion. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
makeli2
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -06
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
21.12.2011 16:00
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut makeli2 » 11.4.2013 22:49

varmaan vähän tyhmä kysymys mut varmistetaas. Eli ku pytyn ottaa irti nii siellä varmasti on jäähynesteit kanavis jäljel jotka sit tipuu kampiakselin alle. Saako sen pois pelkästää valuttamal lootaöljyt pois ja viel toisen kerra valuttamal moottoriöljyt läpi? pikaset vastaukset olis kiitoksen tarpeessa :)
Husse projekti! viewtopic.php?f=93&t=84502
Jokaseen pyörään jätetään oma leima! :)