Ois kyllä syytä samalla putsailla myös laipankolo, kun sen laipankin putsaa. Jos sen kolon jättää paskaseks, niin ei varmana toimi kauaa kunnolla, jumittaa taas uudestaan...
Mikä vittu joidenkin pyörissä on, että muka jo 1000km ajon jälkeen alkaa laippa jumittamaan? Millasia öljyjä/seoksia käytätte, nimittäin ei sitä laipan junttaamiseen tarvittavaa karstapaskamäärää ehdi kerääntymään vielä 1000km aikana, jos käyttää laadukasta öljyä ja öljypumppu ei ole ihan tapissansa. Mulla ei Rave juntannut vuosi sitten edes reilun 3tkm ajolla, kun sillon sain kortin syksyllä niin ei paljoa laippoja jaksanut putsailla, sillon vain ajeltiin
ja mua ennen varmaan ajeltu aika kauan ilman putsaamista... Ja hyvin sulavasti liikku laippa kolossaan, ei takerrellu yhtään!
Nyt vois tosin katsoa laipan tilanteen 2,5tkm ajon jälkeen, sen ajan mitä tehari on ollut kiinni
erittäin pehmeästi se siellä liikkui... Mutta samalla putsaan kun maalaan putkenkin.
Niin, kun putsaatte Ravejanne, niin kannattaa sen laipan lisäksi putsia myös se kolo (esim pumpulipuikolla jota kastaa välillä bensaan ja jollain rätillä) ja sitten kun kumpikin hohtelee puhtauttaan, niin voitelee laipan vaseliinilla, öljy palaa herkästi pois jos sitä laittaa mutta vaseliini pysyy
Samoin kannattaa voidella Raven vaijeri. Ja kanssa yks hyvä kikka, mikä lisää vaijerin kestoikää... Mulla oli Raven solenoidi laitettu liian paljoneteenpäin, eli se oli kiinni kummassakin kiinnikkeessä (eli kahella pultilla...) No siirrettiin sitä yks pulttiväli taaksepäin, niin ei vaijeri joutunu tekemään niin jyrkkää mutkaa, laippakin liikkuu nyt paljon helpommin.
Enpä minä ton enempää sitten keksiny kirjottamista, mutta enivei, Rave on mun mielestä erittäin hyvä laite, kunhan osaa huoltaa. Sitä en kiistä, etteikö se olis kallis, mutta toipa oli kiinni jo kun ostin pyörän
Räsä lähti, ja Räsää myös tilalle...