Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.
-Epeli kirjoitti:ripetsu kirjoitti:
mäntä on noin 120 ¤,kiertokanki noin 150,petarit on ainaskin uudempiin ktm kalliimpia kun toinen niistä on kartiolaakeri,ehket yhteensä 80,tiiviste sarja alle 100 ¤,kytkinlevyt alle 20.nuo hinnat on hintoja suunnilleen mitä vastaavat osat yleensä maksaa.
muut laakerit koneeseen kannattaa ostaa laakerikaupasta.ehkä yht 100 tulee laakerit maksaa.tuossapa melkeinpä tärkeimmät asiat oli. kannattaa myös samalla vaihtaa kiertokangen laakerit jos rupeaa sitä vaihtamaan..
Joku sekaannus kenties kun vaihtaisit kiertokangen ja petilaakereitten lisäksi vielä kiertokangen laakerit ?
lareee kirjoitti:Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.
"lohkoja ei saisi koskaan vaihtaa vain toista, vaan aina parina, koska joudut tarkistamaan/sovittamaan shimmitykset jos vaihdat vain toisen lohkon"
Näin mulle joku asiaan perehtynyt sanoi. Mhhh...
Tietääköhän joku asiasta vielä enemmän?
Uskaltaakohan sitä ostaa nyt eriparin vai molemmat?
Kiitos!
Baron kirjoitti:-Epeli kirjoitti:
Joku sekaannus kenties kun vaihtaisit kiertokangen ja petilaakereitten lisäksi vielä kiertokangen laakerit ?
Jos epeli ei sattunut tietämään niin myös kiertokangella on sekä ala-ja yläpäässä neulalaakerit, jotka kyllä useimmin kuuluvat kiertokankisettiin. Yleensä kiertokankisetti vaihdetaan kun kiertokangen alapään laakerissa alkaa olla klapia.
lareee kirjoitti:Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.
"lohkoja ei saisi koskaan vaihtaa vain toista, vaan aina parina, koska joudut tarkistamaan/sovittamaan shimmitykset jos vaihdat vain toisen lohkon"
Näin mulle joku asiaan perehtynyt sanoi. Mhhh...
Tietääköhän joku asiasta vielä enemmän?
Uskaltaakohan sitä ostaa nyt eriparin vai molemmat?
Kiitos!
-Epeli kirjoitti:lareee kirjoitti:Powr kirjoitti:Jos vaan laitat samanlaisen niin ei siinä pitäis mitään olla.
"lohkoja ei saisi koskaan vaihtaa vain toista, vaan aina parina, koska joudut tarkistamaan/sovittamaan shimmitykset jos vaihdat vain toisen lohkon"
Näin mulle joku asiaan perehtynyt sanoi. Mhhh...
Tietääköhän joku asiasta vielä enemmän?
Uskaltaakohan sitä ostaa nyt eriparin vai molemmat?
Kiitos!
Sellanen mahdollisuus on että uudella lohkolla joutuis shimmaamaan, mutta yhtälailla uutta kampuraa vaihdettaessa voi joutua.
Eli mun mielestä voi vaihtaa ja ei se shimmaminen oo mitenkään hankalaa hommaa.
-Epeli kirjoitti:Välyksiahän siinä säädetään.
Liika vähän kun on välystä niin ei pyöri kone kunnolla koska lyö laakerit piukkaan.
Onko muuten liiasta välyksestä jotain haittaa?
Edit: Tämä tapahtuu siis niillä shimmilevy(i)llä
p.a._tuning kirjoitti:nii kai sitä joutuu ne vaihderattaat sun muut shimmaamaa vaik ostais molemmatki lohkot? vai onkos kakkivalla semmosta työnlaatua et sekä kaikki akselit että lohkon valut on sadasosamillimetrillee samanlaiset?
ite ostaisin vaa toisen lohkon kuha se vaa on samaa vm/koneen tyyppiä.