Mixutti kirjoitti:Perkele kum vieläkin husse pätkii... Ei varmaan oo jännitteensäätimessä vikaa kun suoraan akulta tulee sen yli 14v silloinkin kun pätkii. Ja tuo nykiminen/pätkiminen alkaa siis aika yhtäkkiä yleensä ehkä kilometrin ajon jälken, eli kun kone lämpenee niin pätkii niin saatanasti
osaisko kukaan auttaa?
Pätkiminen on siis semmoista että kun kierrättää, kiertää kyllä ulos asti mutta ikäänkuin sammuu, käynnistYy, sammuu nopeaan tahtiin melkein kun joku kierrostenrajoitin nelareissa
Ja sitte semmonen vielä kun käynnistää ryypyllä tai ilman niin kierrokset nousee tappiin ja siitä sitten laskee mistäpäs tämä vois johtua? Kokeiltu sitä seosruuvia säädellä ja axea suihkutttwlin imukaulan/imutorven alueelle mutta en mitään vaikutusta huomannut ainakaan
Kokeileppa heilutella pyörää rajusti sivuttain kun se hörähtää käyntiin, kiekat laskee samantien.
Tuo voi johtua liian matalasta bensan pinnasta mutta ei hätää, useimmat 2t vehkeet huutaa käynnistytsessä(ei tosin ihan tappin sais huutaa) kokeile hituce isompaa tk suutinta tai nostaa bensan pintaa iha pikkase.
Ja toi pätkiminen...
Itellä myös teki sitä että kylmällä koneella lähtiessä pätkintä alko 1-3km välillä.
Vaikka akussa olisi täys jännite (n13.8v) niin silti se jännitteensäädin tekee sen.
Koitappa miten kiertää töötti pohjassa ja pitkät päällä ja sama testi ilman mitään valoja yms. jos pätkii pahemmin valojen kanssa niin uus jännitteen säädin
Entä jos ajat pidempää lenkkiä valot päällä ja mittaat sitten jännitteen onko sama vähän alle 14 vai ei? kokeileppa mitata jännitettä pyörän ollessa tyhjäkäynnillä ja sitten sama mittaus osa-täyskaasulla.
Itse sanon että 100% jännitteensäätimen vika, taikka sitten käy aivan saatanan laihalla mutta videostasi huomaa ettei käy.
Eli nyt reippaasti se uusi jännitteensäädin tilaukseen...
(tulipas pitkä stoori muttakun et tunnu uskovan että se vika ON siinä säätimessä...)