riksu26 kirjoitti:Eli tiivistetääs vielä tuo vika. Tietyillä kierroksilla rupee pätkimään kuin olisi jokin rajotin. Ypvs tarkistetu ja se on säädöissä. Tulppa on musta jos siitä jotain hyötyä on, mutta epäilen ettei tuommonen voi johtua rikkaalla käymisestä? Pitää vissiin ottaa tankki taas irti ja katsella jäikö joku entisen omistajan sähköpatentti huomaamatta
Pääsin tänään itse lähemmäksi ongelman ratkaisua. Minulla ongelmana edelleen, että pätkii/röpöttää 4500-5000 kierrosalueella. Minulla on tällä hetkellä koneen setupit:
Mäntä: 57,25
Kaasari: Vakio, suuttimet tk40 ja ps280
Ilmanputsari: Vakio
Ongelma tuntuu avautuvan kun otin tänään penkin alta (vinkin sain täältä) kumiputken ilmanputsarin kotelosta irti ja ilmansuodattimen kokonaan pois. Pienen testilenkin kun heitin, niin röpötys väheni ja kiihtyvyys parani. Minulla siis kone käy selkeästi liian rikkaalla noilla setupeilla.
Laitan ilmansuodattimen takaisin ja vaihdan tyhjäkäyntisuuttimen kokoon 25 (vakio) ja pääsuuttimen 270 kokoon. Uusi testi sen mukaan ja säädetään pääsuutinta uudestaan.
Vaihdoin myös villat äänenvaimentimesta, jotka olivat jo palaneet melko koppuraksi. Löytyi Biltemasta 8,99 hintainen äänevaimennusmatto, josta leikkasin sopivan kokoisen palasen.
On tämä varsinaista rakettitiedettä, että saa koneen oikeisiin säätöihin kun porataan sylinteri isommaksi. Työtä se vaatii, mutta palkitsee kyllä kivasti kun setupit saa kohdalleen
Ei muuta kuin säätämään ja testaamaan.