Sen verran nyt vaan kaikille tuskaisille Cometin omistajille, nyt 2vuotta omistettuani pyörän ja hajotettuani sen atomeihin muutaman kerran voin sanoa. Että moottori on kuristettu keinolla tai toisella. Kerran on käyty päästömittauksissa ja mopo saa aiva pirusti liian vähän löpöä, ainut ongelma täs asias on se että ei auta mitkä kaasarit tai suuttimet tai mitä sille tekee, ei kulje silti. Moottorin on ilmeisesti kuristanu joku hullu korealainen insinööri, koska se on jollain todella kierolla tavalla kuristettu. Sähköihin en ole tutustunu hirveesti, ilmeisesti siellä on joku tietokone mikä sitä kuristaa. Venttiilin ajoituksista sen verran, että ne on tarkastettu muutamaan kertaan, ne meni samaan luokkaan ku nelari ratapyöris on
ei ihan nii korkee viritteinen, mutta noilla ajoituksilla, kaasuttimien koolla ja muutenkin Cometin pitäis kulkea hemmetisti paremmin ja Kone ja energiatekniikka Diplomi Insinööri (faijani)
laski noi kaikki paskat samaa syssyy ja totes että 20kw ei ole mikään mahdottomuus tolla koneella, ei vaan olla uskallettu ottaa riskiä alkaa räpeltää noiden sähköjen kanssa. Mutta mitä ilmeisemmin kun mennään yli 6000rpm/min niin se alkaa kuristaa konetta, koska noilla venttiilinajotuksilla moottori toimii lähes 2-tahtisen tavoin, eli alavääntö on paska ja ylhäällä tulee tehot esiin, tän takia Cometin ominaisuudet on ihan paskat verrattuna muihin 4-tahti piikkeihin koska motti on korkeeviritteinen ja kuristettu paskasti. Mulla on BTW Comet nyt myynnissä, löytyy isommat suuttimet ja jotain ihkusälää, ottakaa yhteyttä jos tän selitykse jälkee vie kiinnostaa