2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Rocafella
Pyörä:
Harkinnassa
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.10.2006 16:00

ViestiKirjoittanut Rocafella » 15.7.2008 17:57

Millä putsata kampikammio ja lohkot muutenkin metallihileestä, öljystä yms liasta?
There is only great memories now. Good bye 2-strokes !
Löwen
Liittynyt:
29.7.2007 2:42

ViestiKirjoittanut Löwen » 15.7.2008 23:09

Rocafella kirjoitti:Millä putsata kampikammio ja lohkot muutenkin metallihileestä, öljystä yms liasta?
Ite olen vaan suihkuttanut crc bräkleeniä paskoihin ja varovasti paineilmalla putsaillu. Tollai tulee vaan helposti ne liat sieltä naamalle joten kannattaa olla varovainen! ;)
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 16.7.2008 16:20

tumb| kirjoitti:
Poona kirjoitti:Pistetääs tännekkin, kun kaikki ei varmasti tuota Cagivatopikkia lue. Vinkkejä laakerin irroitukseen kampiakselista, ja mieluiten ehjänä pitäisi saada. :)

Voin kertoa että vittumainen homma, juuri itse tehneenä =D

Kuumailmapuhaltimella kuumensin laakeria, väliä limpun ja laakerin välissä oli sen verran että sain pienen taltan mahtumaan siihen vasaralla paukuttamalla. Sitä kun kuumensi ja hakkas vuorotellen, välys kasvo ja tilalle isompaa talttaa/talttapäämeisseliä. Olikohan mulla lopuksi 3 talttaa siinä limpun ja laakerin välissä. Hidasta hommaa ja röökiä menee mutta laakeri saatiin suht ehjänä pois eikä kampurakaan kärsiny.
Turhaa ähkämistä, prässillä tuon painaisee pois yhdessä hujauksessa. Seuraava vinkuu tietysti ettei ole prässiä, niin sitten lompsikaa koneistamolle / amikseen. Tuskimpa kakivankaan petarit ovat niin kalliita ettei uusia voisi samantien laittaa?

Tuollaista vasaroiden ja talttojen kanssa heilumista ei hyvällä katsota.
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 17.7.2008 1:12

Pari vuotta sun koneremontti hommaa seuranneena ei voi todeta kun että kunnon pelle peloton olet ;)
Strikeri
Pyörä:
dt 125/fude/crossi
Liittynyt:
19.9.2005 16:23

ViestiKirjoittanut Strikeri » 19.7.2008 21:46

Vein tossa sylinterin putkitukseen. Putki on 56mm, eli sen jälkeen kun sylinteri on putkitettu, pyttyyn käy 56mm mäntä? Ei tarvitse mitään hoonauksia tai muuten välystä?
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 19.7.2008 23:25

Tarkista valmistajan ilmoittama välys.

Kuvitellaan että välys olisi 7 sadasosaa (0.07mm) eli mäntä olisi 55.93mm
Strikeri
Pyörä:
dt 125/fude/crossi
Liittynyt:
19.9.2005 16:23

ViestiKirjoittanut Strikeri » 20.7.2008 0:39

Mistä noita välyksiä vois ettiä? Meinaan ns. omistajan opasta ei ole. Kyseessä on siis vm.91 detsi. Kukaan tietäis? Ainaski proxin männät on koosta 56mm-> Ja proxin putki kyseessä.
tumb|
Pyörä:
EI OLEEE
Liittynyt:
19.5.2005 13:53

ViestiKirjoittanut tumb| » 22.7.2008 0:56

sape kirjoitti:
tumb| kirjoitti:
Poona kirjoitti:Pistetääs tännekkin, kun kaikki ei varmasti tuota Cagivatopikkia lue. Vinkkejä laakerin irroitukseen kampiakselista, ja mieluiten ehjänä pitäisi saada. :)

Voin kertoa että vittumainen homma, juuri itse tehneenä =D

Kuumailmapuhaltimella kuumensin laakeria, väliä limpun ja laakerin välissä oli sen verran että sain pienen taltan mahtumaan siihen vasaralla paukuttamalla. Sitä kun kuumensi ja hakkas vuorotellen, välys kasvo ja tilalle isompaa talttaa/talttapäämeisseliä. Olikohan mulla lopuksi 3 talttaa siinä limpun ja laakerin välissä. Hidasta hommaa ja röökiä menee mutta laakeri saatiin suht ehjänä pois eikä kampurakaan kärsiny.
Turhaa ähkämistä, prässillä tuon painaisee pois yhdessä hujauksessa. Seuraava vinkuu tietysti ettei ole prässiä, niin sitten lompsikaa koneistamolle / amikseen. Tuskimpa kakivankaan petarit ovat niin kalliita ettei uusia voisi samantien laittaa?

Tuollaista vasaroiden ja talttojen kanssa heilumista ei hyvällä katsota.

Niinjoo unohdin tuon että oikeat keinot pitäisi kysyä ensin _sinulta_.

Tiekkö, mulle on ihan vitun yks hailee millä sen laakerin ottaa sieltä. Amikseen ei hirveesti prässillä mennä pelleileen tähän aikaan vuodesta, eikä lähimmälle koneistamolle treellekkään meno hirveesti napannut, varsinkin kun valitteli kiirettä.
Charles
Liittynyt:
16.4.2007 15:14

ViestiKirjoittanut Charles » 25.7.2008 18:21

Ihmettelinpä tässä uutta mäntää kädessä pyöritellessä, että osoittaako se nuoli männän päällä pako- vai imuaukkoon? Merkki on siis Prox ja sylinteri Rotax 123.

Tuntuu nimittäin ristiriitaiselta jos se osoittaa pakoaukkoon koska männänrenkaiden lovet ovat tällöin imuaukon kohdalla joka ei ymmärtääkseni ole hyvä asia...
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 25.7.2008 18:43

Nuoli pakoaukkoon päin. Ei männänrenkaiden pitäis osua imuaukkoon, se kun on niin alhaalla. Vai tarkoitatko huuhteluaukkoa?
Charles
Liittynyt:
16.4.2007 15:14

ViestiKirjoittanut Charles » 25.7.2008 18:50

Aramid kirjoitti:Nuoli pakoaukkoon päin. Ei männänrenkaiden pitäis osua imuaukkoon, se kun on niin alhaalla. Vai tarkoitatko huuhteluaukkoa?


Entä mitä seurauksia olisi sillä että laittaisin männän "väärin"päin? Mäntä on muuten aika identtinen, joten kumpi vaihtoehto on riskimpi?
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 25.7.2008 18:55

Laita se niinkuin se kuuluukin laittaa. Niin se on suunniteltu ja niin sen pitäisi toimia.
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 29.7.2008 10:18

Charles kirjoitti:Ihmettelinpä tässä uutta mäntää kädessä pyöritellessä, että osoittaako se nuoli männän päällä pako- vai imuaukkoon? Merkki on siis Prox ja sylinteri Rotax 123.

Tuntuu nimittäin ristiriitaiselta jos se osoittaa pakoaukkoon koska männänrenkaiden lovet ovat tällöin imuaukon kohdalla joka ei ymmärtääkseni ole hyvä asia...
Ainakin 122 mallisen sylkässä kulkee imuaukon poikki kaks kapeeta ripaa joiden kohdalle männänrenkaitten päät osuu. Eli nuoli pakoaukkoon, aina.
-Hussekuski-
Pyörä:
husq Wr 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
24.2.2006 0:06

ViestiKirjoittanut -Hussekuski- » 1.8.2008 19:29

Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.
http://www.motot.net/galleria/g46125_hu ... _wr_125_08 Weera <3
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 2.8.2008 0:32

-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.

Myös Geiwiz.de pinnottaa pyttyjä, kannattaa punnita vaihtoehtoja. Tuo Geiwiz on ainaki luotettava, monet on sieltä tilanneet. Powersealista en oo kuullukaan.
Kettu kuittaa.