Turhaa ähkämistä, prässillä tuon painaisee pois yhdessä hujauksessa. Seuraava vinkuu tietysti ettei ole prässiä, niin sitten lompsikaa koneistamolle / amikseen. Tuskimpa kakivankaan petarit ovat niin kalliita ettei uusia voisi samantien laittaa?tumb| kirjoitti:Poona kirjoitti:Pistetääs tännekkin, kun kaikki ei varmasti tuota Cagivatopikkia lue. Vinkkejä laakerin irroitukseen kampiakselista, ja mieluiten ehjänä pitäisi saada.
Voin kertoa että vittumainen homma, juuri itse tehneenä =D
Kuumailmapuhaltimella kuumensin laakeria, väliä limpun ja laakerin välissä oli sen verran että sain pienen taltan mahtumaan siihen vasaralla paukuttamalla. Sitä kun kuumensi ja hakkas vuorotellen, välys kasvo ja tilalle isompaa talttaa/talttapäämeisseliä. Olikohan mulla lopuksi 3 talttaa siinä limpun ja laakerin välissä. Hidasta hommaa ja röökiä menee mutta laakeri saatiin suht ehjänä pois eikä kampurakaan kärsiny.
sape kirjoitti:Turhaa ähkämistä, prässillä tuon painaisee pois yhdessä hujauksessa. Seuraava vinkuu tietysti ettei ole prässiä, niin sitten lompsikaa koneistamolle / amikseen. Tuskimpa kakivankaan petarit ovat niin kalliita ettei uusia voisi samantien laittaa?tumb| kirjoitti:Poona kirjoitti:Pistetääs tännekkin, kun kaikki ei varmasti tuota Cagivatopikkia lue. Vinkkejä laakerin irroitukseen kampiakselista, ja mieluiten ehjänä pitäisi saada.
Voin kertoa että vittumainen homma, juuri itse tehneenä =D
Kuumailmapuhaltimella kuumensin laakeria, väliä limpun ja laakerin välissä oli sen verran että sain pienen taltan mahtumaan siihen vasaralla paukuttamalla. Sitä kun kuumensi ja hakkas vuorotellen, välys kasvo ja tilalle isompaa talttaa/talttapäämeisseliä. Olikohan mulla lopuksi 3 talttaa siinä limpun ja laakerin välissä. Hidasta hommaa ja röökiä menee mutta laakeri saatiin suht ehjänä pois eikä kampurakaan kärsiny.
Tuollaista vasaroiden ja talttojen kanssa heilumista ei hyvällä katsota.
Ainakin 122 mallisen sylkässä kulkee imuaukon poikki kaks kapeeta ripaa joiden kohdalle männänrenkaitten päät osuu. Eli nuoli pakoaukkoon, aina.Charles kirjoitti:Ihmettelinpä tässä uutta mäntää kädessä pyöritellessä, että osoittaako se nuoli männän päällä pako- vai imuaukkoon? Merkki on siis Prox ja sylinteri Rotax 123.
Tuntuu nimittäin ristiriitaiselta jos se osoittaa pakoaukkoon koska männänrenkaiden lovet ovat tällöin imuaukon kohdalla joka ei ymmärtääkseni ole hyvä asia...
-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.