hetkonen oks toi joku läppä et isommat tyhjäkäynti suuttimet niin vääntö paranee ? Ja ne suuttimet antaa iha homona vääntöö ja ylätehoo lisää,ja tota,nelareis pitää olla vaan niitä rakastettuja kuutioita ! Itse poraan tässä kohta 161cc ja sit pitäis olla se 20hp ja 15-18Nm vääntöä,et sillee..loodi kirjoitti:sorii typoista noi rpm jutut jne, sen verran unohin mainita et ilman putsari ja putkisto on ok, niistä ei mitää kureja löydy. Mopo pelais samanlailla vaikka ois ahtaammatki vermeet. Ne innokkaat ketkä haluaa selvittää cometin mysteerin, keskittykää bensan syöttö systeemiin, lähtemällä tankista kaasareihin ja bensapumppuun + sähköihin. En tiedä mitä on tapahtunu cometin kuri etsinnässä sillä en oo seurannu aktiivisesti näitä juttuja sellaseen puoleen vuoteen. Ilmotelkaa ihmeessä privaan tai iha tähä foorumille jos ootte löytäny jotain. Mut kaikille tiedoks, ÄLKÄÄ HUKATKO RAHOJANNE MIHKÄÄN VIRIOSIIN!!!! ne ei auta. Isommat tyhjäkäynti suuttimet kannattaa hankkia, se on ainut mikä on auttanu pikkase siihe alavääntöö.loodi kirjoitti:Sen verran nyt vaan kaikille tuskaisille Cometin omistajille, nyt 2vuotta omistettuani pyörän ja hajotettuani sen atomeihin muutaman kerran voin sanoa. Että moottori on kuristettu keinolla tai toisella. Kerran on käyty päästömittauksissa ja mopo saa aiva pirusti liian vähän löpöä, ainut ongelma täs asias on se että ei auta mitkä kaasarit tai suuttimet tai mitä sille tekee, ei kulje silti. Moottorin on ilmeisesti kuristanu joku hullu korealainen insinööri, koska se on jollain todella kierolla tavalla kuristettu. Sähköihin en ole tutustunu hirveesti, ilmeisesti siellä on joku tietokone mikä sitä kuristaa. Venttiilin ajoituksista sen verran, että ne on tarkastettu muutamaan kertaan, ne meni samaan luokkaan ku nelari ratapyöris on ei ihan nii korkee viritteinen, mutta noilla ajoituksilla, kaasuttimien koolla ja muutenkin Cometin pitäis kulkea hemmetisti paremmin ja Kone ja energiatekniikka Diplomi Insinööri (faijani) laski noi kaikki paskat samaa syssyy ja totes että 20kw ei ole mikään mahdottomuus tolla koneella, ei vaan olla uskallettu ottaa riskiä alkaa räpeltää noiden sähköjen kanssa. Mutta mitä ilmeisemmin kun mennään yli 6000rpm/min niin se alkaa kuristaa konetta, koska noilla venttiilinajotuksilla moottori toimii lähes 2-tahtisen tavoin, eli alavääntö on paska ja ylhäällä tulee tehot esiin, tän takia Cometin ominaisuudet on ihan paskat verrattuna muihin 4-tahti piikkeihin koska motti on korkeeviritteinen ja kuristettu paskasti. Mulla on BTW Comet nyt myynnissä, löytyy isommat suuttimet ja jotain ihkusälää, ottakaa yhteyttä jos tän selitykse jälkee vie kiinnostaa
Enduro-Pappa kirjoitti:Honda NSR
Eritysehto. Koneen tehon edellytyksenä on:
Imuaukkoon on sijoitettu kuristuslaippa. Pakoputken alkukäyrään on sijoitettu n:20cm pituinen kuristusputki, joka on kiinnitetty hitsaamalla. Kuristetun putken (A1) tunnistaa äänenvaimentimen takana sijaitsevasta koodista HI KBS U1
Enduro-Pappa kirjoitti:Asiantuntijan kommetti:
Kuristuksien poiston jälkeen pyörän säätöihin ei tarvitse koskea.
Kuristamattoman vakioputken tunnistaa koodista HI KBS E1.
BlackNightRider kirjoitti:-06 vuotisissa Mito:ssa ei ole enää hukkaputkea vaan holkki alkukäyrässä ja suuttimet ei ole enää 55 ja 100.
vaihdoin itte arrowin putken ja 125 pääsuuttimen, tyhjäkäyntisuutin oli jo 65 ni en sitte sitä vaihtanu.
niillä pääsin n. 150km/h mittariin. voiko imutorvet rajottaa niin paljon??