Yamaha DT viritys/tekniikka

sutra85
Liittynyt:
14.6.2011 19:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sutra85 » 7.8.2012 13:23

käykö R ja RE mallin enskavanteet suoraan x mallin dt:seen?
Jere_95
Pyörä:
Honda Monkey -83, Peugeot XPS, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.7.2011 19:17
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jere_95 » 7.8.2012 14:02

Jammu1234432 kirjoitti:Täytyypä kysyä kun otettu dt 50ccstä kuri pois tossa alkukäyrässä, nii kulki jotain 70 mittariin. Tällähetkellä vakiovälit, mutta minkälaisilla väleillä sais kulkee n. 60 ja kiihtyis reippaasti??:)

Seikkalet vähä väärällä sivustolla...
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 8.8.2012 9:06

jebaa 8) Ehjä, käytetty penkki postissa, jos sen tässä loppuviikosta noutelis. Vanha kun oli kulmasta hajonnut ja aikalailla tummunut, niin ostimpa uuden.

Oliko näissä 00-03 DT:eissä joku öljypumpun säätö, joka ei riitä täystehosena voitelemiseen, eli meinaan että pitääkö kyseisen vuosimallien deeteiden öljypumppua säätä, jotta öljyä "tihkuisi" enemmän(riittävästi)??
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 8.8.2012 11:19

Siel öljypumpun kopan sisäl keskel olevas pyörees jutus mikä pyörii ku vääntää kaasua niin on kohdat 0-1-2.

0 on vakio asetus ja on noin. +2½ seos ja riittää hyvin täystehoselle.
1 on +3% seos
2 on jotain 4-5%.
V_H
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 8.8.2012 14:46

Hei taas (: Nyt olis tarkotuksena taas saada tuo takajarru toimimaan, menin ja tilasin sen jarrupalojen lukituslevyn, se pieni metallipala joka oli hävinny, toinen oli tallessa. Itkin melkei verta ku makso 25e sellanen mitätön palanen :_DD
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 8.8.2012 20:36

Täytyypä kysyä uuestaan kun ei tullu mitään asiallisia vastauksia. Eli kyseessä dt 50cc josta otettu pois kuri käyrästä, ja kulkee n. 70 mittariin, mutta muuten todella laiska esim. ylämäessä, lähdössä. Tällähetkellä vakiovälit, mutta mitkä välit pitäs laittaa että kiihtyis jollainlailla paremmin, ja että kulkis n. 60? EN pelkää poliiseja, mutta porvoossa kytillä ei ole muuta tekemistä kun kyttäillä mopoja, ja kun kuitenkin hankin kemmun nii ei mielytä kevariverot
-linttamummo-
Pyörä:
EX KTM EXC -04, Honda monkey -99
Liittynyt:
26.2.2011 19:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -linttamummo- » 8.8.2012 20:51

Jammu1234432 kirjoitti:Täytyypä kysyä uuestaan kun ei tullu mitään asiallisia vastauksia. Eli kyseessä dt 50cc josta otettu pois kuri käyrästä, ja kulkee n. 70 mittariin, mutta muuten todella laiska esim. ylämäessä, lähdössä. Tällähetkellä vakiovälit, mutta mitkä välit pitäs laittaa että kiihtyis jollainlailla paremmin, ja että kulkis n. 60? EN pelkää poliiseja, mutta porvoossa kytillä ei ole muuta tekemistä kun kyttäillä mopoja, ja kun kuitenkin hankin kemmun nii ei mielytä kevariverot

Ei ihmekään jos ei vastauksia kuulu ku oot ihan väärällä alueella, mee sinne mopopuolelle pärisemään :lol:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.8.2012 20:59

V_H kirjoitti:Hei taas (: Nyt olis tarkotuksena taas saada tuo takajarru toimimaan, menin ja tilasin sen jarrupalojen lukituslevyn, se pieni metallipala joka oli hävinny, toinen oli tallessa. Itkin melkei verta ku makso 25e sellanen mitätön palanen :_DD

Yamahalla maksaa tietyt osat vähän ja loput ihan helvetisti :lol: .
Jammu1234432 kirjoitti:Täytyypä kysyä uuestaan kun ei tullu mitään...

Nauran itteni kuoliaaksi, pelkäät poliisia ja sillä hyvä. Laita kuristukset takaisin kun mopo ei todellakaan saa kulkea kuin 45kmh suomen lain mukaan.
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 9.8.2012 18:55

Tänään tuli paikallisesta liikkestä tilattua ypvs vaijeri kehä(Se musta kiekko) No ei paha 14e ja risat. No samalla aattelin kysyä lämpöanturia,Hui saatana 88e semmosesta :lol: .No nyt on tarvike anturi ja hyvin pelaa. Mutta itse kysymykseen.Mistähän saisi wisecoon m-renkaita pelkästään?!Koossa 56.5mm. Moposportilta olen ainoastaa löytänyt koossa 57.4mm.
Ja kaverin puolesta vielä saako suomesta Wossner mäntiä detsiin?
voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut voevoe » 12.8.2012 15:20

taas on jammu hajalla :x eli tulee nesteet pihalle paisuntasäiliöstä, taas... Muutama sata kilometriä sitten vaihdoin kannentiivisteen(athena) sekä laitoin eri kannen. Pitäskö ostaa alkuperäne kannentiiviste? Mites kannataako ite hioa kantta suoraks jos on kiero vai viiä koneistamolle? Jos se kannentiiviste on hajonnut niin voiskohan olla hajonnut siksi että on ylikokoa sylinterissä +2mm ja kansi on avartamaton?
screw you guys, im going sideways.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 12.8.2012 20:08

No ei se kyllä poratun pytyn takia korkkaa. Laita momenttiin se kansi ja suorista lasilevyn päällä (zone oli tehny ohjeen) tai vie koneistamolle.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 12.8.2012 20:16

Mulla on nyt kädessä tämä dt r:n kiksi akselipaketti, eli tarviinko mitään muuta kuin sen stefan kytkinposkesta kiinnittääkseni tämän dtx:ään?
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 13.8.2012 7:54

Kortti tuli perjantaina ja ajelin detsin mökiltä tänne Jyväskylään (~70km). Ihan hyvin meni matka, saa hyvin pidettyä 110km/h matkavauhtia ja kiihtyvyys pienemmillä nopeuksillä hyvä, mutta 90km/h kulkeva auto ei ole kovin helppo ohitettava, meinaan kun tuo ei enää oikeen siinä viheessa kiihy, nii pitää ottaa vauhtia senverran että pääsee ohi ja tarttee pitkän pätkän suoraa.

Millä siis saisi potkua tuonne yläpäähän, auttaako tehari mitään, ainakin lisää ääniä?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 13.8.2012 18:08

Vaiha vaikka hiilikuituläpät.. Aika väljältä kuullostaa meinaa.
Pääsen tällä nelarillaki matkanopeutta 110-115 :D
Ja tyhjä vakioputki ei tosiaankaan vastaan minkään luokan teharia vaikka joku sitä saattaa täällä väittääkin.. Tyhjävakiputki ei siis vastaa giannellia tai athenaa mitä täältä muutaman kerran lukenut.
Athenal on tosi tasanen vääntö ja sitten taas depil ja vanhan mallin arrowilla tosi korkeellaa kierrosalue.
Giannelli tuntuu pitkälti samalta ku uuden mallin Arrowi taikka athena.
Parhaite tuntuis kiekuvan Arrowilla ja hiilikuituläpillä.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 13.8.2012 20:45

Clutch kirjoitti:Vaiha vaikka hiilikuituläpät.. Aika väljältä kuullostaa meinaa.
Pääsen tällä nelarillaki matkanopeutta 110-115 :D
Ja tyhjä vakioputki ei tosiaankaan vastaan minkään luokan teharia vaikka joku sitä saattaa täällä väittääkin.. Tyhjävakiputki ei siis vastaa giannellia tai athenaa mitä täältä muutaman kerran lukenut.
Athenal on tosi tasanen vääntö ja sitten taas depil ja vanhan mallin arrowilla tosi korkeellaa kierrosalue.
Giannelli tuntuu pitkälti samalta ku uuden mallin Arrowi taikka athena.
Parhaite tuntuis kiekuvan Arrowilla ja hiilikuituläpillä.


Juu siis kyllähän se 130 kulkee ja kiihtyy ihan hyvin, mutta ei se enään tuolla suuremmissa nopeuksissa kiihy oikeen niin hyvin kun vois...Toki pääse ohi mainiosti, mutta kun esim. ajat rekan takana, joka kulkee 90km/h ja lähet ohi, joutuu kovaan vastatuuleen, kun hetkeä aiemmin sai "roikkua" rekan imussa. Vauhilla siis joutuu ohi, perästä ei pysty vierellä kiihyttää hyvin, tosin eihän se noilla tehoilla mahdollista varmaan olekkaan.


E; Niin ja miten on mahdollista, että tuolla mun tyhjennetyllä vakioputkella kulkee vakioväleillä 130 kun on säädöissään ja moni muu detsi Giannellin tehoputkella tms. kulkee samanverran?
Viimeksi muokannut EDU96E päivämäärä 13.8.2012 20:49, muokattu yhteensä 1 kerran